Gå til innhold

Kjøpehjelp: Skjermkort til grafiker, støtte for to 22" skjermer.


Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg ny pc på jobben, og lurer på hva slags skjermkort jeg trenger/kan klare meg med.

 

Pcen skal i all hovedsak brukes til Adobe programmer (Flash, Photoshop, Illustrator), og noe videoredigering. Jeg skal ha meg et par nye skjermer også, og det ser ut som om valget faller på Eizo FlexScan S2231WSE - så jeg er avhengig av et kort som kan klare dette (2 x 1680 x 1050). Det er en fordel om kortet er nogenlunde støysvakt.

 

Slik det er i dag vil vel de fleste midrange kort klare dette (hvis jeg ikke tar feil) og jeg føler ikke noe behov for å kjøpe et for dyrt kort.

 

Noen som har forslag til dette? Jeg tar gjerne i mot forslag på andre speks jeg bør tenke på også :)

Endret av Jimmith
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå er det vel ATI som går for å ha den beste 2D-ytelsen, så siden det stort sett er 2D du skal bruke det til ville jeg gått for dette merket.

 

Når det gjelder hva slags ATI-kort så tror jeg et Radeon HD3650 holder for deg. Prøv f.eks PowerColor sin utgave med kjøleribber, så får du et helt støyfritt kort.

https://prisguiden.no/product.php?productId=89211

 

Skulle ikke være noe problem å koble to skjermer til dette. Eneste du bør ha i bakhodet er at det tar opp to kortplasser pga de store kjøleribbene.

Lenke til kommentar
Nå er det vel ATI som går for å ha den beste 2D-ytelsen, så siden det stort sett er 2D du skal bruke det til ville jeg gått for dette merket.
Tull. Kilder!?

 

Dagens skjermkort har ingenting å si for 2D ytelsen. I 2D så går de på tomgang og vil ikke bruke en % av ytelsen sin engang. Kort sagt så har skjermkortet ingenting å si når du gjør bilderedigering, videoredigering og det som har med 2D å gjøre.

Støyfritt og pris er da viktigere. (samt riktige utganger)

Kan anbefale: https://prisguiden.no/product.php?productId=90624

 

Billig, 100% støyfritt, nogenlunde nytt og har to DVI-utganger.

Funger like bra som noe annet skjermkort til ditt bruk.

Noe billigere enn HD3650 også. (samt at det bare tar opp en slot)

Endret av andrull
Lenke til kommentar

Jeg personlig ville tro hvilke som helst nytt skjermkort i dag ville takle de oppgavene, så ATi HD3850 høres jo ikke galt ut. Men nå er jo også 8800GT kommet ned på nesten 1000-lappen i pris. Godt skjermkort det også, hvis du en eller annen gang skulle finne på å fyre opp et spill..

Endret av »frodo
Lenke til kommentar

Takker for svar :)

 

Tror det blir et HD3650, det hørtes ut som et godt forslag. Spilling blir det nok av hjemme, jeg får prøve å holde meg på matta på jobben.

 

Leste akkurat en sak om at den neste versjonen av photoshop skulle ta i bruk skjermkortet, så da er det mulig at det blir en kraftigere krabat neste gang :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...