Gjest Slettet-Lr2aQT Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 PSU: Corsair 450 w RAM: Corsair value S. PC5300 4096 mb CPU: AMD Athlon 64 X2 6400 +, 3.2 GHz GPU: MSI GeForce 9600GT 1GB HK: MSI K9N NEO-F V3 Kjører 70-90 fps utafor byene mens inne i den store kjører den på 20-30 fps. Pc-en kom på 5500,-
Gjest Slettet-Lr2aQT Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Kjører standard innstillinger på medium grafikk. Satt opp litt på range så man ser lenger.
Ed Hunter Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 8800GT 512MB slår vel greit 9600GT? Koster vel ca. samme og... Kva oppløsning kjører du?
Gjest Slettet-Lr2aQT Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Jeg har ikke pc-en her nå. Skal spørre han som har den imorra.
Erroneous Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Nå som det er kommet opp en tråd som omhandler omtrent det jeg lurer på så er det fint lite vits i å lage en ny. Hvordan tror dere, etter deres egne erfaringer om hardware, denne datamaskinen(+1 gig ekstra minne av samme type) takler Age of Conan? Skulle gjerne spilt på høyere oppløsning enn 1024x768. PS: En ting til, hvorfor er det slik at bærbare datamaskiner fungerer dårlig til gaming? Dell XPS for eksempel, spesifikasjonene på denne ser bra ut, men den har trøbbel med AoC på grafikkalternativ medium.
Ed Hunter Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Ville gått for E8400, 8800GT 512MB og 4GB RAM. Nforce 630i er vel heller relativt utdatert, ville bytta til P35, X38/X48, 750i istaden.
Erroneous Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Er ikke 64-bit OS bare tull atm? Og det jeg spør om er hvordan dere tror denne datamaskinen takler AoC. Jeg trenger ikke vite at jeg heller burde kjøpe adskillig dyrere hardware, poenget med å kjøpe Komplett sin pakke blir da borte.
Rescue me Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 (endret) Denne PC-en har jeg satt sammen før og jeg synes den er veldig bra til prisen på i overkant av 6000 kroner. EDIT: Feil link. Endret 25. mai 2008 av KnewtFan
Erroneous Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 For å følge linken må man være registrert på Prisguiden.
Roberthawkins Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 Denne PC-en har jeg satt sammen før og jeg synes den er veldig bra til prisen på i overkant av 6000 kroner. Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen glemt noe?
Rescue me Skrevet 25. mai 2008 Skrevet 25. mai 2008 For å følge linken må man være registrert på Prisguiden. Denne PC-en har jeg satt sammen før og jeg synes den er veldig bra til prisen på i overkant av 6000 kroner. Du har ikke tilgang til å endre denne handlevognen glemt noe? Her er den riktige linken .
Ravusy Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Er ikke 64-bit OS bare tull atm? Langt ifra! Nå er det ikke unaturlig å ha 4GB RAM og skjermkort med 512MB minne eller mer, dermed sitter man igjen med 3-3,5 GB RAM og med dagens programvare og spill, begynner det å bli lite og da ender man opp masse disk caching som suger ut det som skulle være ytelse. Følger vi dagens utvikling vil ha 8GB RAM som standard om 2år. Vista 64bit er like stabilt som 32bit og yter bedre i de fleste tilfeller. Vista 32bit vs. 64bit Endret 26. mai 2008 av Svedge
Erroneous Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Her er den riktige linken . Kommer ikke portoutgifter til å være veldig store her? Jeg ser ørten forskjellige forhandlere. -- Er ikke 64-bit OS bare tull atm? Langt ifra! Nå er det ikke unaturlig å ha 4GB RAM og skjermkort med 512MB minne eller mer, dermed sitter man igjen med 3-3,5 GB RAM og med dagens programvare og spill, begynner det å bli lite og da ender man opp masse disk caching som suger ut det som skulle være ytelse. Følger vi dagens utvikling vil ha 8GB RAM som standard om 2år. Vista 64bit er like stabilt som 32bit og yter bedre i de fleste tilfeller. Vista 32bit vs. 64bit Jeg leste i artikkelen om problemet vedrørende kompatibel programvare til 64-bit, og at da spesielt drivere var vanskelige å oppdrive? Ikke et reellt problem?
Ravusy Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Problem kun til eldgammelt hardware og en noen gamle wlan kort, noe nye PCer ikke har idag.
Dummst Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Du trenger strengt tatt ikke legge inn Vista64 så du får tilgang på ... hva blir det, 5-600mb extra RAM? Les litt rundt på det offisielle forumet så finner du noen tråder om folk som har bemerkelsesverdig lav ytelse med Vista. Som såklart også er fulle av poster fra de som kjører Vista og har ingen som helst problemer. Jeg har tross alt bare 2gig med RAM, men spillet kjører så utrolig mye bedre på XP enn Vista for min del. Uansett hvor mye jeg tweaker og tuner Vista, ser den ut til å være svært så glad i å fylle opp RAM med alskens dritt. I XP har jeg ca. 4-500mb RAM til overs når AoC kjører, mens i Vista blir 2gig plutselig for lite? Selv når både XP og Vista har i utgangspunktet (etter en del tweaking) like mye minne til overs etter at systemprosesser har fått sitt. For deg med 4gig vil forhåpentligvis ikke dette være et problem dog. Paranoia, leses med en klype salt: For ikke snakke om hva Vista driver med på nattestid? Etter 2-3 timer uten å ha rørt på noe som helst, begynner den å spinne opp alle diskene mine og lese intensivt fra disse. Jeg har absolutt ingen programmer som er stillt inn til å gjøre noe slikt, og alt av indexing og slikt er slått av. Ikke ser jeg noe i event loggen heller. Maskina er fri for spyware og slikt dritt. Endret 26. mai 2008 av Dummst
Bjonski Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 AMD X2 6000+ 3.0Ghz, 2gb ram, 8800GT 512MB. Kjører på high/maks med 30 fps utendørs og 100+ innendørs(grotter og lignende). venter på 2gb ekstra ram. Kjører Vista 64bit.
Drunk_Panda Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Du trenger strengt tatt ikke legge inn Vista64 så du får tilgang på ... hva blir det, 5-600mb extra RAM? Les litt rundt på det offisielle forumet så finner du noen tråder om folk som har bemerkelsesverdig lav ytelse med Vista. Som såklart også er fulle av poster fra de som kjører Vista og har ingen som helst problemer. Jeg har tross alt bare 2gig med RAM, men spillet kjører så utrolig mye bedre på XP enn Vista for min del. Uansett hvor mye jeg tweaker og tuner Vista, ser den ut til å være svært så glad i å fylle opp RAM med alskens dritt. I XP har jeg ca. 4-500mb RAM til overs når AoC kjører, mens i Vista blir 2gig plutselig for lite? Selv når både XP og Vista har i utgangspunktet (etter en del tweaking) like mye minne til overs etter at systemprosesser har fått sitt. For deg med 4gig vil forhåpentligvis ikke dette være et problem dog. Paranoia, leses med en klype salt: For ikke snakke om hva Vista driver med på nattestid? Etter 2-3 timer uten å ha rørt på noe som helst, begynner den å spinne opp alle diskene mine og lese intensivt fra disse. Jeg har absolutt ingen programmer som er stillt inn til å gjøre noe slikt, og alt av indexing og slikt er slått av. Ikke ser jeg noe i event loggen heller. Maskina er fri for spyware og slikt dritt. sikker på at det ikke er defragmentering som går? Den er satt til automatisk å begynne rundt klokka 03.00 angående 64-bit, så synes jeg det er helt ræva. Blåskjermer hele tida, fikk heller ikke installert noen oppdateringer i frykt for at den ikke ville starte lenger (ja jeg prøvde) Så kjører nå en 32-bit vista, selv om jeg mister rundt 1gb ram. Orker ikke alt styret med driverne, til og med windows update driverne fungerte dårlig for meg. Kan kanskje ha noe å si med mitt brikkesett; 790i...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå