iM'andY Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 (endret) Hei Når jeg prøver å kjøre et mail script, får jeg opp denne feilmeldingen: Warning: mail() [function.mail]: Failed to connect to mailserver at "localhost" port 25, verify your "SMTP" and "smtp_port" setting in php.ini or use ini_set() in C:\xampp\htdocs\glan\REG_ACT.php on line 72 På linje 72 i reg_act.php finner vi: mail($email, $subject, $body, $from); Jeg bruker xampp og i php.ini finner vi: [mail function]; For Win32 only. SMTP = localhost smtp_port = 25 Det som er feil er da ikke PHP koden men noe med SMTP serveren? Er ny med xampp og har ikke hatt problemer med dette før, noen som kan hjelpe meg? - andreas Endret 24. mai 2008 av infeCtion
Danny92 Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Du må ha en mail server, og det følger med xampp. Du må også oppne port 25 for og sende eposten ut. Du får prøve deg litt ut
iM'andY Skrevet 24. mai 2008 Forfatter Skrevet 24. mai 2008 Ok nå har jeg startet MercuryMail og åpnet port 25 (UDP). Men nå kommer dette: Warning: mail() [function.mail]: SMTP server response: 553 We do not relay non-local mail, sorry. in C:\xampp\htdocs\glan\REG_ACT.php on line 73
Jonas Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hva med å gjøre et forsøk på å finne ut av det selv? Første treff på google virker ganske lovende. Problemet kommer for øvrig av manglende/feil konfigurering, eller at du prøver å sende fra en mail-adresse som ikke samsvarer med domenet ditt.
Daily-Drifter Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hva med å gjøre et forsøk på å finne ut av det selv? Første treff på google virker ganske lovende. dette er et forum, vi deler informasjon. Andre kan ha nytte av et velformulert svar
Jonas Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Hihi, ironisk nok er første treff nettopp et annet forum-svar.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå