Sittman Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jeg logget inn første gangen, og spillte en god time før jeg måtte logge ut. Jeg velger exit game, og alt virker flott. Nå skulle jeg logge på igjen, og får beskjed om at det ikke ble lukket på riktig måte, og når jeg logger inn nå er grafikken gått helt bananas. Ser gjennom alt som er, eneste jeg ser er skjegget på karakteren min, og noe som ser ut som vann over hele området. Ser ingenting annet, noen som vet hvordan jeg kan få fiksa dette?
Sittman Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 (endret) Det er jeg ganske sikker på, ja. det virker som problemet oppsto etter denne "uventede" avsluttningen av spillet som jeg utførte med "exit game" knappen i spillet:S skulle da ikke tro det var feil måte å skru det av på Endret 23. mai 2008 av Sittman
vgard Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hehe, har alltid fått beskjed om at AoC ikke ble avsluttet på riktig måte når jeg starter. Klikker når jeg skal avslutte spillet.. Men har aldri fått rar grafikk av det. Sitter og installerer fra DVD nå, fjerna EA klienten. Kanskje det blir bedre for min del da? Har du prøvd å gå inn i simpleconfig og tatt en verify/repair der? Kanskje det hjelper?
Sittman Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 Funker fett etter en rs. Vet sannelig ikke hva det var, men en repair funka heller ikke. så tydeligvis skjermkortet som bugga på en eller annen måte..
TSP Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har presis samme problem, men det løser seg ikke ved restart. I starten gikk det greit å spille, var inne i Hyboria en time. Mye hakking, men jeg fikk hvertfall spilt. Det var da jeg kom til byen at det ble verre. PC-en min fikk på en eller annen måte nok når jeg ledet den inn til byens bar like innenfor byporten i den første byen. Hvis jeg husker rett stoppet spillet opp og jeg bestemte meg for å alt-tabbe, når det var gjort bestemte jeg meg for å gå inn igjen. Men av en eller annen grunn ble det først svart før skjermkortet gikk over til å bruke 800*600 oppløsning og 4 bits(!) farger. Det merkeligste er jo at jeg ellers ikke har muligheten til å velge 4 bits, kan ikke gå lavere enn 16 bit i skjerminnstillinger hvertfall og 800*600 oppløsning visste jeg ikke eksisterte en gang Klarte av disse grunnene ikke å komme meg inn i spillet igjen og jeg hadde ikke mulighet til å endre på skjerminnstillingene, for de var visstnok på det høyeste (og laveste) de hadde mulighet til å være på. Så meg nødt til å foreta en tvungen restart. Prøvde å fyre opp spillet igjen og fikk beskjed om at det var feil client eller lignende som ble brukt når jeg skulle til å spille med karakteren (karakteren min hadde kun skjegg, hår etc.) min igjen, derfor måtte jeg avslutte spillet og igjen starte det opp. Karakteren min var fortsatt uten mesteparten av kroppen sin, men jeg begynte å gå inn på "Video settings", endret litt på gliderene og da ble han normal. Hele han var på plass. Så jeg trykker "Play" og etter veldig mye innhenting av nødvendige filer før spillstart fikk jeg blåskjerm hvor det blant annet sto nv4_.disp eller hva nå den skjermkortdriveren kaller seg i blåskjermen. Den hadde visstnok kommet inn i en uendelig loop. Etter restart mente Microsoft sin feilmeldingstjeneste at jeg kunne oppdatere skjermkortdriverene. Forsøkte heller igjen, men og den gangen fikk jeg blåskjerm. Deretter bestemte jeg meg for å ta å sjekke/reparere filene i spillet og samtidig avinstallere og installere skjermkortdriver på nytt. P røvde nå for litt siden å lage en ny karakter. Så nesten ingenting, en slags merkelig vannsubstans dekket for eksempel det meste av stranden og "usynlige vegger" sperret, karakterene i spillet hadde heller ingen kropp eller klær, slik som tidligere. Prøvde denne gangen å skru på grafikkinnstillingene mine mens jeg spilte i spillet og det funket faktisk. Kunne igjen se karakterer og omgivelser, men veldig hakkete og jeg orket ikke tanken på å prøve med den andre igjen. Noen ideer? Sitter på en Fujitsu Siemens Amilo Xa 1526 1 GB RAM Nvidia Geforce Go 7600 Windows XP Media Center Edition SP 3 Oppdaterte faktisk til SP 3 i dag, kan ærlig talt ikke huske om det var før eller etter jeg fikk problemene, men tror nok det var etter.
Hasselnøtta Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Jeg har presis samme problem, men det løser seg ikke ved restart. I starten gikk det greit å spille, var inne i Hyboria en time. Mye hakking, men jeg fikk hvertfall spilt. Det var da jeg kom til byen at det ble verre. PC-en min fikk på en eller annen måte nok når jeg ledet den inn til byens bar like innenfor byporten i den første byen. Hvis jeg husker rett stoppet spillet opp og jeg bestemte meg for å alt-tabbe, når det var gjort bestemte jeg meg for å gå inn igjen. Men av en eller annen grunn ble det først svart før skjermkortet gikk over til å bruke 800*600 oppløsning og 4 bits(!) farger. Det merkeligste er jo at jeg ellers ikke har muligheten til å velge 4 bits, kan ikke gå lavere enn 16 bit i skjerminnstillinger hvertfall og 800*600 oppløsning visste jeg ikke eksisterte en gang Klarte av disse grunnene ikke å komme meg inn i spillet igjen og jeg hadde ikke mulighet til å endre på skjerminnstillingene, for de var visstnok på det høyeste (og laveste) de hadde mulighet til å være på. Så meg nødt til å foreta en tvungen restart. Prøvde å fyre opp spillet igjen og fikk beskjed om at det var feil client eller lignende som ble brukt når jeg skulle til å spille med karakteren (karakteren min hadde kun skjegg, hår etc.) min igjen, derfor måtte jeg avslutte spillet og igjen starte det opp. Karakteren min var fortsatt uten mesteparten av kroppen sin, men jeg begynte å gå inn på "Video settings", endret litt på gliderene og da ble han normal. Hele han var på plass. Så jeg trykker "Play" og etter veldig mye innhenting av nødvendige filer før spillstart fikk jeg blåskjerm hvor det blant annet sto nv4_.disp eller hva nå den skjermkortdriveren kaller seg i blåskjermen. Den hadde visstnok kommet inn i en uendelig loop. Etter restart mente Microsoft sin feilmeldingstjeneste at jeg kunne oppdatere skjermkortdriverene. Forsøkte heller igjen, men og den gangen fikk jeg blåskjerm. Deretter bestemte jeg meg for å ta å sjekke/reparere filene i spillet og samtidig avinstallere og installere skjermkortdriver på nytt. P røvde nå for litt siden å lage en ny karakter. Så nesten ingenting, en slags merkelig vannsubstans dekket for eksempel det meste av stranden og "usynlige vegger" sperret, karakterene i spillet hadde heller ingen kropp eller klær, slik som tidligere. Prøvde denne gangen å skru på grafikkinnstillingene mine mens jeg spilte i spillet og det funket faktisk. Kunne igjen se karakterer og omgivelser, men veldig hakkete og jeg orket ikke tanken på å prøve med den andre igjen. Noen ideer? Sitter på en Fujitsu Siemens Amilo Xa 1526 1 GB RAM Nvidia Geforce Go 7600 Windows XP Media Center Edition SP 3 Oppdaterte faktisk til SP 3 i dag, kan ærlig talt ikke huske om det var før eller etter jeg fikk problemene, men tror nok det var etter. En venn av meg har presis samme problem, sitter på tlf med han, siden han ikke kan så mye om data. Men har ikke funnet noen løsning enda... Han har IKKE windows service pack 3, han har vista.
tflovik Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Kan jo være at 3d delen av skjermkortet er blitt skadet pga. overbelastning. Prøv å kjør ett eller flere andre 3d spill for å se om de fungerer som de skal.
HammerBro Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Grafikken er mest sannsynlig satt på high! Skru den på low (medium) og alt skal funke.. Gjorde det med meg
Hasselnøtta Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 Kan jo være at 3d delen av skjermkortet er blitt skadet pga. overbelastning. Prøv å kjør ett eller flere andre 3d spill for å se om de fungerer som de skal. Wow fungerer strøkent, samme med cs 1.6.. Men fikk vekk grafikk problemet ved å skifte grafikk driver. Men da dukket det ett nytt problem opp, det blei noe inni helsikke med lagg. Grafikken er som den var før problema kom, og den burde dra AoC godt. Altså: Da han installerte spillet funka det fett, så kom grafikk problemet, og det blei fiksa ved ny driver. Og nå er problemet lagg i AoC. Det er ikke dette problemet ved feks Call of Duty 4. Hva er feil?
Dypfryst Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 om dere bruker nvidia kort kan dere prøve denne fixen ihvertfall. funket flott for meg. http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=1887
Hasselnøtta Skrevet 24. mai 2008 Skrevet 24. mai 2008 om dere bruker nvidia kort kan dere prøve denne fixen ihvertfall. funket flott for meg. http://forums-eu.ageofconan.com/showthread.php?t=1887 Kommer ikke inn på forumet av en eller annen merkelig grunn, kan du poste framgangsmåten her?
Rallahr Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Right. nVidia's 8800GT series seems to have some issues with this game, including (and not limited to): - Missing spell effects and fires - Only hair, eyes and tattoos visible - Surprisingly bad performance As some users here suggested, you can install a program called RivaTuner (which you can get from here) and reset the graphic card's drivers. After a reeboot, all these issues will be fixed and the game will run MUCH better! How to reset the drivers in RivaTuner: On the main screen, look for "forceware detected" and a small button next to where it says "customize". The far right option when clicking it will offer to reset the drivers. Do so and reboot
TSP Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 (endret) Vel. Jeg lastet programmet ned dagen tipset kom i tråden og fikk ikke opp mulighet til å nullstille mine Nvidia-drivere. Jeg tror jeg lette på de riktige stedene, om noen ser alternativet kan dere jo for sikkerhets skyld ta et bilde. Uantsett, jeg antar grunnen til at jeg ikke ser muligheten er grunnet at PC-en som jeg benyttet seg av virker å ha sine egne spesielle Nvidia-drivere. (Som mange bærbare) Endret 26. mai 2008 av TSP
Rallahr Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Jeg har ikke det alternativet nei. Prøv å rulle tilbke driveren til 175.16, start maskinen på nytt, og så sjekk om den er der.
H2H Skrevet 27. mai 2008 Skrevet 27. mai 2008 (endret) Gutta med Laptopper og trenger driver, sjekk ut denne sida! http://www.laptopvideo2go.com/ Funka fett for meg... husk å last ner Enchanted INF det er her støtten for laptopkort er! edit: Dem er kanskje ikke så lette å finne da dem ikke ligger på fremsida.. Du må rote rundt i forumet... her er link til 175 forumet http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showforum=93 Endret 27. mai 2008 av H2H
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå