Gå til innhold

Problemer med skjermkort i AOC?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei,

Det virker som at jeg har problemer med skjermkortet mitt.. Selv om jeg har kjørt testen og alt så bra ut der. Noen idee på hva som kan være problemet? Allt ser veldig rart ut, merkelige farger til tider og masse etter slep.

edit:Jeg har Nvida Geforce 7600 GS skjermkort

Endret av Mooo
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Prøv å oppdatere drivere, eventuelt skift litt på grafikken.

Jeg har byttet oppløsning og da ser ting mye bedre ut. Dette gjelder også hvis jeg bytter tilbake til høyeste oppløsning, MEN det hakker noe grønn jævlig.

Er det noen andre som opplever det samme som meg eller er dette min maskin?

Mooo

Skrevet

Jeg hadde noe av de samme problemene i betaen når jeg testet litt der. Jeg prøvde da å spille på et 7800gt kort, men fikk beskjed om at driveren min måtte oppdateres. Jeg forsøkte ikke dette, ville heller vente til spillet ble lansert.

Avinstaler skjermkortdirveren og instaler den nyeste som du finne på nettet (feks. fra nvidia.com). Sett deretter ned grafikken til absolutt minimum, dette kan hjelpe på laggen du opplever.

Du har dessverre et skjermkort som er rett innenfor minimuns kravet til funcom for å kunne spille spillet. Jeg antar derfor at maskinen din står i forhold til skjermkortet, og dermed også er rett rundt minimumskravet :(

Skrevet
Jeg hadde noe av de samme problemene i betaen når jeg testet litt der. Jeg prøvde da å spille på et 7800gt kort, men fikk beskjed om at driveren min måtte oppdateres. Jeg forsøkte ikke dette, ville heller vente til spillet ble lansert.

Avinstaler skjermkortdirveren og instaler den nyeste som du finne på nettet (feks. fra nvidia.com). Sett deretter ned grafikken til absolutt minimum, dette kan hjelpe på laggen du opplever.

Du har dessverre et skjermkort som er rett innenfor minimuns kravet til funcom for å kunne spille spillet. Jeg antar derfor at maskinen din står i forhold til skjermkortet, og dermed også er rett rundt minimumskravet :(

Er det noen som har linken til req test av AoC?

Mener å huske at det kun var skjerm kortet de reagerte på.

Vurderer i hvertfalå kjøpe meg et nytt skjermkort, men som ikke koster så mye. Er det noen som har et forslag? Kjører med 1680 * 1050 oppløsning.

Mooo

Skrevet

Gå til funcom sin side FAQ og du vil finne kravene til hva pc du trenger for å spille.

Punkt 1.10 på den siden:

1.10 What sort of PC is required to play Age of Conan?

Minimum configuration:

(1024x768, detail reduced)

Processor: Intel Pentium 4 3Ghz or equivalent

RAM: 1GB

Video card: NVIDIA GeForce 6600 or better

Video memory: 128MB

DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive

HARD DRIVE SPACE: 30GB

Recommended configuration:

(Up to 1280X960, most features on)

Processor: Intel Core 2 Duo 2.4GHz or equivalent

RAM: 2048MB Dual Channel DDR2

Video card: NVIDIA GeForce 7900 GTX or equivalent

Video memory: 512MB

DVD-ROM: Quad-speed (4x) DVD-ROM drive

HARD DRIVE SPACE: 30GB

Online Gaming

Broadband connection required.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...