Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som kom opp i kjemi(3KJ)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

1. Noen tabeller,ja. Så dere slipper å kopiere

2.Er en blanding av ting jeg har skrevet og noe jeg har funnet på nettet.

 

3.Tror jeg glemte å skrive om kondensasjonsreaksjoner(som var det jeg fikk på tentamen:P)

5.Hvor ble det av nr4?

6.Kan dere fortelle meg om det gikk? Har aldri gjort dette før.

7.Tabellene er litt most sammen, men det er lett å fikse.

8.De hjalp meg ihvertfall!

9.Ja,de er fargekoordinert.

Kjemieksamennotater.doc

Endret av HildeM
Lenke til kommentar

Nå har jeg lest ferdig "Kjemien stemmer" og funnet ut at den er utrolig mye bedre enn vår bok(Kjemi 3KJ, Brandt)! Lurer virkelig på hvorfor vi ikke bruker den boka på skolen. Ting som komplekstitrering, forskjell på gruppe 3 og 4 i uorg. analyse og mye annet er ikke engang nevnt i boka vår... Nå ser faktisk mange av eksamensoppgavene overkommelige ut også :D

Lenke til kommentar
Nå har jeg lest ferdig "Kjemien stemmer" og funnet ut at den er utrolig mye bedre enn vår bok(Kjemi 3KJ, Brandt)! Lurer virkelig på hvorfor vi ikke bruker den boka på skolen. Ting som komplekstitrering, forskjell på gruppe 3 og 4 i uorg. analyse og mye annet er ikke engang nevnt i boka vår... Nå ser faktisk mange av eksamensoppgavene overkommelige ut også :D

Jeg lånte og leste gjennom den boken før eksamen i fjor selv. Vi hadde også Brandt som lærebok, og jeg lærte veldig mye av å lese gjennom Kjemien stemmer. Men jeg er ikke sikker på om jeg ville hatt den som ordinær lærebok allikevel, siden de prioriterer og organiserer stoffet litt merkelig (bl.a. er vaskemidler vektlagt med eget kapittel). Så jeg opplevde Brandt som mer logisk oppbygd, men uansett er jo utbyttet størst av å lese begge.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-120696

Må nesten hive meg i denne tråden, får 6 i standpunkt, men nå er jeg så lei av dette faget at 2 og oppover er akseptabelt på eksamen. Har noen sammendrag av pensumet?(eventuellt link)? Jeg bruker "Kjemien stemmer" og det er ikke sammendrag i denne boken.

 

Og hva tror dere om å skrive tekst direkte av boken? Da har jeg jo produsert teksten selv, i og med at jeg selv har skrevet den inn i Word?

Endret av Slettet-120696
Lenke til kommentar
Og hva tror dere om å skrive tekst direkte av boken? Da har jeg jo produsert teksten selv, i og med at jeg selv har skrevet den inn i Word?

Vil tro det er lov.. Jeg spurte lærern om hva som var lov å ha på arkene, og om vi kunne kopiere en annens ark, hvis man f.eks har samarbeidet... Fikk dette til svar: "Ja, du kan ha med hva som helst, og setter det sammen som du vil. Du kan forminske, klippe og lime. Også det jeg har levert ut."

 

Edit: Noen som har notater liggende til kapittel 8?

Endret av kakemonster7
Lenke til kommentar

Jeg har også kommet opp i 3KJ! Eneste måten er å regne eksamensoppg. det er ikke lurt å satse på de oppgavene i studiehefte. De er bare kontrolloppg. til pensumet, mens eksamensoppg. forventer at du skal klare å anvende kunnskapen din...

Forresten noen som har noen kjekke reaksjonslikninger som er kjekt å ha på notatarkene?

Lenke til kommentar

Hvor står det at det må være håndskrevne sider og at vi ikke har lov til å ta med kopier o.l?

 

Dette dokumentet viser hvilke spesielle hjelpemidler vi skal ha i 3KJ:

www.udir.no/upload/Brev/Eksamen/V2008/hjelpemiddel_R94.rtf

Som igjen henviser til:

http://www.utdanningsdirektoratet.no/templ...kel.aspx?id=722

 

Det i så fall en gråsone. Hvis eksamensvaktene begynner å mase så får de værsågod finne fram dokumentasjon på dette!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...