Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

For oss som kom opp i kjemi(3KJ)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vanskelig å si.. Er så tvetydig hele driten. Sånn jeg har forstått det, så er det lov dersom du scanner det inn, for så å forminske det litt..

 

Jeg fikk ikke lov til å ha kopi av en hel side fra boka, men når jeg tok kopi og klipte ut det eksemplet jeg skulle ha, da var det lov.. I følge lærern.

Lenke til kommentar
Jeg har også kommet opp i 3KJ! Eneste måten er å regne eksamensoppg. det er ikke lurt å satse på de oppgavene i studiehefte. De er bare kontrolloppg. til pensumet, mens eksamensoppg. forventer at du skal klare å anvende kunnskapen din...

Forresten noen som har noen kjekke reaksjonslikninger som er kjekt å ha på notatarkene?

 

Har vel egentlig ikke sett en eksamensoppgave som ikke gjør poeng av at H+ + CO32- -> gir CO2, i mer eller mindre balanserte varianter.

Lenke til kommentar

De pleier å sjekke sånne ting i begynnelsen...ihvertfall ordbøker og sånn. Hvis det er blitt tatt med noe "ulovlig" blir det vel bare fjerna. Men hvordan skal de klare å vite hva som er lov, når ikke vi vet det engang. Det blir nesten et tolkningsspørsmål når det gjelder den informasjonen vi har fått.

Lenke til kommentar
De ser igjennom iallefall før prøvestart (sikkert noen med nazivakter som sjekker et par ganger under prøven også). Finner dem noe upassende, tar de fra deg de arkene det er snakk om.

Satser på de gode gamle pensjonistene som pleier å være vakter på skolen vår :wee: . Føler at iløpet av hele denne dagen har jeg lært mye mer av å tenke kjemi, det vil si at jeg nærmer jeg forståelsen av oppgavene og tror jeg klarer å fiske inn en 4-er med pisspreiksnakk på miljøoppgaver osv.

 

Du har heller ikke lov til å gå opp for å levere, du må rekke opp hånda og en vakt må komme ned og kontrollere osv osv.

 

Tipper vi blir bedt om å levere med arkene.

 

Hvor mange ark har dere skrevet? Tipper det blir veldig få her, 3-4 sider :) .

Endret av chokke
Lenke til kommentar
Tipper vi blir bedt om å levere med arkene.

 

Akkurat det spurte vi lærern om idag, og hun tippet at vi fikk beholde dem, ettersom man som regel ikke får igjen eksamen.. Det legges jo mye jobb i arkene, og spesielt kjedelig om du må levere dem dersom alt er skrevet for hånd...

 

Edit:

Vi har også blitt fortalt at ALT er lov, bare det er innenfor 20 sider

Selv bruker jeg det meste fra dette dokumentet : http://www.daria.no/skole/?tekst=9384

 

De notatene så jo knallbra ut da :) Nesten så jeg lurer på om jeg skal drite i det jeg har, og heller bruke dette.. Er så rotete det jeg har selv.. Eneste som er dritt med det, er at da blir det vanskeligere å finne frem til ting, når man ikke har skrevet det selv...

Endret av kakemonster7
Lenke til kommentar
Når det gjelder notatark har vi (Drammen VGS) fått beskjed om at for å fjerne all tvil: ALT er lov. Dvs, vi kan klippe ut sider av læreboka og ha med for den saks skyld.

Men de kan da være større enn a4. Står det at det må være a4 forresten? Ellers hadde vert major loophole, lol :!:

Lenke til kommentar
Når det gjelder notatark har vi (Drammen VGS) fått beskjed om at for å fjerne all tvil: ALT er lov. Dvs, vi kan klippe ut sider av læreboka og ha med for den saks skyld.

Men de kan da være større enn a4. Står det at det må være a4 forresten? Ellers hadde vert major loophole, lol :!:

I mitt tilfelle er de ikke det, bare brukte det som et absurd eksempel. Kan sikkert ha med bilder som kan gladgjøre minsten mens du kjeder deg under eksamen :p

 

Edit: Opps, la ikke merke til kjønnet ditt før jeg postet LOL :D

 

Og ja, det står: "Egenproduserte notatark begrenset til 20 A4-sider (oppsummeringsnotat)."

 

 

Wimba: You just made my day!

Ser at han som lagde notatene har brukt "Kjemien stemmer" :D Alt blir så mye enklere da (for min del)!

 

Edit2:

Er det noen som har digitale notater på det siste kapitlet om materialer? Det som ligger på nettet har ikke om keramer, metaller og materialers livsløp.

Står om det på det dokumentet som Wimba linket til for noen få poster siden.

-->

Vi har også blitt fortalt at ALT er lov, bare det er innenfor 20 sider

Selv bruker jeg det meste fra dette dokumentet : http://www.daria.no/skole/?tekst=9384

Endret av Jonern
Lenke til kommentar
Når det gjelder notatark har vi (Drammen VGS) fått beskjed om at for å fjerne all tvil: ALT er lov. Dvs, vi kan klippe ut sider av læreboka og ha med for den saks skyld.

Men de kan da være større enn a4. Står det at det må være a4 forresten? Ellers hadde vert major loophole, lol :!:

I mitt tilfelle er de ikke det, bare brukte det som et absurd eksempel. Kan sikkert ha med bilder som kan gladgjøre minsten mens du kjeder deg under eksamen :p

 

Edit: Opps, la ikke merke til kjønnet ditt før jeg postet LOL :D

 

Og ja, det står: "Egenproduserte notatark begrenset til 20 A4-sider (oppsummeringsnotat)."

 

 

Wimba: You just made my day!

Ser at han som lagde notatene har brukt "Kjemien stemmer" :D Alt blir så mye enklere da (for min del)!

 

Edit2:

Er det noen som har digitale notater på det siste kapitlet om materialer? Det som ligger på nettet har ikke om keramer, metaller og materialers livsløp.

Står om det på det dokumentet som Wimba linket til for noen få poster siden.

-->

Vi har også blitt fortalt at ALT er lov, bare det er innenfor 20 sider

Selv bruker jeg det meste fra dette dokumentet : http://www.daria.no/skole/?tekst=9384

Jeg finner ikke noe om gjennvinning og resirkulering der, men det er også et veldig kort kapittelkapittel(fant på ordet nå) i kjemien stemmer, som er den boka jeg bruker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...