Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Startproblemer med Vectra


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har en Opel Vectra 2.0 diesel, 97 modellen og har noe start problemer.

Når jeg vrir om nøkkelen så kommer det en svak liten lyd, som om den har tenkt å starter. Det er her man forventer å høre at motoren knurrer.. Men det skjer ikke!

 

Har noen kjennskap til startproblemer med denne type bil?

Har noen forslag på hva feilen kan være?

 

Setter pris på forslag!

 

På forhånd takk! ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du hører er nok releet til starteren som slår inn. Mest sansynlig må du ha en ny starter; noe som i og for seg er en helvetes jobb å bytte på slike biler. Ta en tur innom din lokale hugger, og spør om han har en som passer.

 

Pris å forvente er ca. 500 spenn for starteren + arbeidet du evnt. vil ha utført. Kan også være en ide å snakke med gutta på hugger'n, om de kan være så elskverdige å bytte den for deg mot et lite honorar. 100 kr + cola?

Lenke til kommentar
Det du hører er nok releet til starteren som slår inn. Mest sansynlig må du ha en ny starter; noe som i og for seg er en helvetes jobb å bytte på slike biler. Ta en tur innom din lokale hugger, og spør om han har en som passer.

 

Pris å forvente er ca. 500 spenn for starteren + arbeidet du evnt. vil ha utført. Kan også være en ide å snakke med gutta på hugger'n, om de kan være så elskverdige å bytte den for deg mot et lite honorar. 100 kr + cola?

 

Takk for så raskt svar! ;)

 

Jeg ser nå at jeg glemte å legge til en liten detalj.. Jeg har hatt dette problemet litt tidligere også, men den har startet etter at jeg har trykt gassen helt i bånn!

Fikk start på den senest igår, etter å ha vridd om nøkkelen flere ganger og tråkt gassen i bånn!

 

Lurer på om denne infoen kan være til større hjelp med å finne ut problemet.. Igjen, takk for svar =)

Lenke til kommentar

Helt tydelig at starteren drar.

 

Plugger - Pluggledninger - Bytta sist i 1997?

 

Blaute plugger kan bli et stort problem dersom du hele tiden må gi den masse bensin i oppstarten. Dette er noe som gjør gnisten svak.

 

Kost på deg 100 kroner i plugger først. NGK på Mekonomen.

Lenke til kommentar
Helt tydelig at starteren drar.

 

Plugger - Pluggledninger - Bytta sist i 1997?

 

Blaute plugger kan bli et stort problem dersom du hele tiden må gi den masse bensin i oppstarten. Dette er noe som gjør gnisten svak.

 

Kost på deg 100 kroner i plugger først. NGK på Mekonomen.

 

Kremt, det er en diesel det her er snakk om. :p

Lenke til kommentar

Ryker det svart no jævlig når den først starter? Siden du holder gassen i bunn og pumper på med diesel..

 

Mål om du får 12 volt på den ene ledninga som går til dieselpumpa når den ikke vil starte.. Hvis du får 12 volt så prøv og kakk litt på den dingsen ledningen sitter festa på.. Skru av og på tenninga og kjenn om det kilikker godt inni der. Mulig den magnetventilen har gått i stykker eller at det er rele feil. Det finner du ut hvis du måler. Det gir en god pekepinn hvertfall..

 

Se også om det ryker svart neste gang. Hvis ikke så lukter det magnetventil. Den pumpinga di er da forgjeves for diesel tilførselen i pumpa er helt blokkert. Hvis skodda står ut bak der er det noe motorstyring, temp. føler e.l.

 

Skal bare være en ledning på hele pumpa på den der tror jeg. Hvis det er fler så er det den som sitter midt oppå!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...