Gå til innhold

Problemer med lagg i pvp

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har ett stort problem med lagg i pvp og har søkt overalt på div. forum for hjelp men finner ikke noen med samme problemet.

Tingen er at når jeg spiller wow så stemmer ikke figuren min i forhold til hva jeg ser på skjermen. Feks i arena så spiller jeg med rogue, når jeg da jager en annen spiller rundt en pillar så ser jeg på skjermen min at jeg er rett bak mens kompisen min på ventrilo sier jeg er langt bak han. Har også testa det med at vi står i IF og rir samtidig på mounts, på skjermen min ser jeg vi rir side om side mens kompisen min ser meg 3-4 mount lengder bak.

Dette skaper store problemer i pvp. Har prøvd nesten alt for å finne ut hva som er feil uten og bli noe klokere.

Jeg har adsl linja fra Nextgentel og har mellom 40-200 latency når jeg spiller. Har snakka med Nextgentel og de har testa linja og traca opp mot serveren jeg spiller på. De mener alt ser bra ut og skjønner ikke hvorfor jeg har problemet. Jeg har også 3 PC-er i huset med wow på, alle har samme problemet. Jeg har også tatt med meg bærbaren på jobben og testa med en annen nettleverandør og får samme problemet der. Har instalert wow pånytt på en pc og fjerna antivirus, firewall osv. men til ingen nytte. Har også oppdatert drivere til skjermkort, nettverkskort osv.

Er det noen som har vært borti noe lignende problem og har noen tips? Er blitt såpass lei nå at jeg må bare slutte med wow om jeg ikke får fiksa problemet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Alle har det samme problemet. Jeg på min data ser det slik når jeg løper etter broren min. Når han løper, ser jeg at han er bak meg, men han ser han er rett vedsidenav meg..

Slik jeg har opplevd det ihvertfall.

Skrevet

sigh.. jeg er kanskje littegranne slem nu men detta skal dere vite...

på wow har du en grønn bar som sier noe om latency.. f. eks 100ms som tilsvarer 100 millisekunder. det vil si det tar 100 millisekunder (1 sekund) før du ser det motstanderen din gjorde for 1 sec siden..

Hvis du steller skjermen til en annen pc ved siden av din og så hopper du på hans skjerm, så tar det 1 sekund før du ser at han hopperpå din skjerm. hvis du har 100 ms.

det vil si. at motstanderen din trykker space, og om 1 sekund (avhenger av ms) så ser du at han hopper. eller løper for den saks skyld. sååå... når du er helt inne i en kar eller i range til han du skal kline til med stunherald på din skjerm, så er du på hans skjerm så langt bak han din ms tilsvarer. om det er 300 ms (3 sekunder) eller 1500ms (15 sekunder).

konklusjon: Det er ingenting å gjøre med, hvis du da ikke har 0 ms. som er umulig.

Gjest Slettet-3t93k9
Skrevet

Det vil bli feil uansett. Selvom både jeg og og broren min har mellom 50-100, så blir det 100-200 til sammen. Det vil derfor ta enda lenger tid.

Zycho har rett, du kan ikke pinge 0 til serverene. (Men du kan pinge 0 til routeren).

Skrevet
f. eks 100ms som tilsvarer 100 millisekunder. det vil si det tar 100 millisekunder (1 sekund) før du ser det motstanderen din gjorde for 1 sec siden..

1 sek = 1000 ms

Skrevet

altså.. poenget mitt her er at det er latency som gjør at ting "skjer saktere". det er latency som gjør at du ser det motstanderen din gjorde for evt. 0.1 eller 1 sek siden.

Skrevet

Skjønner at man kan få litt lagg, men mitt lagg er så stort at det er vanskelig og spille effektivt. Har testet min konto hos en kompis og der har jeg ikke de problemene jeg har når jeg er hjemme.

Så din konklusjon Zycho er feil. Som sagt så har jeg store problemer med og spille arena ettersom jeg har store forsinkelser på hva som skjer. Det er helt umulig for meg og nå igjen en som springer rundt en pillar. Stunner jeg en som er i bevegelse hopper han fram så langt at når jeg når han igjen er cheapshot over.

Så jeg har ett eller annet problem som jeg ikke finner ut av.

Skrevet

Tror nok problemet ditt ligger på serveren, om du opplever problemet på flere PC`er og på jobb/skole.

Dessuten har jo Age of Conan kommet :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...