Thoraxxx Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Jeg har en server med windows 2003 og en server med Debian. Begge har mailserverprogramvare installert og jeg lurte på om jeg kunne bruke begge mailserverne selv om jeg kun har en fast ip. Eks. www.mittnavn1.com - > xxx.xxx.xxx.165 (ip) -> Windows mailserver www.mittnavn2.com - > xxx.xxx.xxx.165 (ip) -> Debian mailserver Er dette mulig?
kpolberg Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 (endret) Jeg har en server med windows 2003 og en server med Debian. Begge har mailserverprogramvare installert og jeg lurte på om jeg kunne bruke begge mailserverne selv om jeg kun har en fast ip. Eks. www.mittnavn1.com - > xxx.xxx.xxx.165 (ip) -> Windows mailserver www.mittnavn2.com - > xxx.xxx.xxx.165 (ip) -> Debian mailserver Er dette mulig? Da må du i så fall få satt opp ett regelsett på den maskinen mailen kommmer til først. At den så skal videresende all mailen til den andre mailserveren. Som gjelder det andre domenet. Endret 21. mai 2008 av kpolberg
Thoraxxx Skrevet 23. mai 2008 Forfatter Skrevet 23. mai 2008 Jeg har en server med windows 2003 og en server med Debian. Begge har mailserverprogramvare installert og jeg lurte på om jeg kunne bruke begge mailserverne selv om jeg kun har en fast ip. Eks. www.mittnavn1.com - > xxx.xxx.xxx.165 (ip) -> Windows mailserver www.mittnavn2.com - > xxx.xxx.xxx.165 (ip) -> Debian mailserver Er dette mulig? Da må du i så fall få satt opp ett regelsett på den maskinen mailen kommmer til først. At den så skal videresende all mailen til den andre mailserveren. Som gjelder det andre domenet. Ok. takk!
Sokkalf™ Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Du kan ikke bruke én mailserver til å håndtere flere domener da? Har selv en mailserver stående hjemme her, og selv om det bare er en hjemmeserver håndterer den 3 domener.. (med mulighet for å enkelt legge til et hundretalls til om jeg skulle føle for det)
kpolberg Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Jeg anbefaler jo å løse dette slik som Sokkalf^ legger frem, men svaret mitt på spm er fremdeles gyldig. Jeg antar trådstarter gjerne er ute etter å teste litt funksjoner.
Thoraxxx Skrevet 1. juni 2008 Forfatter Skrevet 1. juni 2008 Jeg anbefaler jo å løse dette slik som Sokkalf^ legger frem, men svaret mitt på spm er fremdeles gyldig. Jeg antar trådstarter gjerne er ute etter å teste litt funksjoner. Ja og nok en gang, takk for svar! Har Microsoft Exchange på den ene, og linux mail server på den andre . Trenger bare et maildomene til windows serveren
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå