Bergorn Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hei. Her om dagen kjøpte jeg meg en ny prosessor, jeg setter den i på vanlig måte alt går som det skal. Men når jeg starter den opp så kjører viftene på full guffe hele tiden og jeg får ikke noe bilde. Jeg bytter tilbake til den gamle prosessoren min, alt funker som det skal. Første gangen antok jeg at varen jeg hadde fått var defekt så jeg sendte den tilbake og fikk en ny del, samme problemet igjen! Jeg har sjekket alt jeg kommer på i farten. Oppdatert BIOS, restartet BIOS (batteri samt ledd), startet opp med bare en ram-brikke i (prøvd flere forskjellige) sjekket ALLE ledninger sikker 100 ganger. Men det skjer det samme hver gang. Noen som har vært borti det samme som meg, og som kanskje kan ha en løsning? Ny prosessor: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=344772 Hovedkort: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=343502
Smirnoff Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Hovedkortet skal jo være kompatibelt med Wolfdale-prosessorer, både i følge Komplett og MSI sine produktsider. Så ser ikke hvorfor dette ikke skulle virke. Vet ikke om revisjon av hovedkortet har noe å si.
Bergorn Skrevet 20. mai 2008 Forfatter Skrevet 20. mai 2008 Jeg vet, skjønner ikke helt hva som kan være feilen.
PerB Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 Kan kjøleviften for CPU være dårlig/feilmontert (evt for mye kjølepasta)?
Andrull Skrevet 20. mai 2008 Skrevet 20. mai 2008 (endret) Nei. At viftene spinner opp og holder seg på topp uten at PCen gir fra seg noe bilde er et typisk tegn på at noe ikke er kompatibelt/defakt, eller at noe ikke er koblet til (riktig). Tegn på overoppheting er heller at maskinen bare skrur seg av/restarter. Endret 20. mai 2008 av andrull
Bergorn Skrevet 21. mai 2008 Forfatter Skrevet 21. mai 2008 Er nok ikke prosessor viften, prøvde både med min gamle vifte og den som fulgte med prosessoren. Samme resultat på begge
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå