Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Ingen lesedag før eksamen?


Anbefalte innlegg

I går, mandag, fikk vi beskjed om at nei, det er ikke lesedag dagen før eksamen på torsdag. Torsdagseksamenen er fagskriving i norsk. Skal det være slik? Det sies at andre skoler får lesedag. Det sies også at de får ha notater med seg, noe vi blir nektet. Er det noen som kan forklare dette for meg? Jeg er småfortvilt og forvirret.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
I går, mandag, fikk vi beskjed om at nei, det er ikke lesedag dagen før eksamen på torsdag. Torsdagseksamenen er fagskriving i norsk. Skal det være slik? Det sies at andre skoler får lesedag. Det sies også at de får ha notater med seg, noe vi blir nektet. Er det noen som kan forklare dette for meg? Jeg er småfortvilt og forvirret.

Si at rektoren din skal pelle seg i ræva og lukte... Dere skal kunne ta med alt som er ikke komuniser bart (gamle stiler, prøver, skole bøker ja til og med minnepenn) Og dette er nytt i år. Du skal ha en forberedelses dag og da må du være på skolen i minst 4 timer og øve/finne stoff. Hilsen meg som hadde eksamen idag!

Lenke til kommentar
Hæ? Du mener altså at jeg har lovfestet rett til å ta med meg norskboka mi på norsk fagdag skriftlig?

Helt rikitg. Du kan ha med alt som ikke kan kommuniseres med.. altså du kan ha med en ipod. Men da skal du ikke ha ørepropper i den. Du kan ta med norsk bok og ja.. kan ta med Ringenes herre to tårn i bok hvis du føler for det. Men merk at det vil bli sjekket det du har først. Så ikke prøv med noe juks;)

Lenke til kommentar

Det er VK2. Vi har nok strengere regler, ja. Men jeg lurer fortsatt på det med lesedag. Vi har alltid hørt snakk om det som en selvsagt ting, og basslæreren min (av alle) ble helt sjokkskadd da han fikk høre at vi ikke får lesedag. :S

Lenke til kommentar

Hvilket klassetrinn?

 

Det pussige er at dette tydeligvis KUN gjelder hovedmål/fagdag-eksamen. Sidemål og diverse andre eksamener = lesedag først.... tror jeg.

 

Nytt spørsmål: Hvor tror dere man kan finne ut av dette hen? Evt. hvor kan man sende mail og spørre? Kunnskapsdepartementet?

 

Edit2: Jeg kom over dette, og lurer derfor på om noen vet hva "skrivedag" er for noe? Pussig ting å kalle en skriftlig eksamen.

Endret av Kibs
Lenke til kommentar
Hvilket klassetrinn?

 

Det pussige er at dette tydeligvis KUN gjelder hovedmål/fagdag-eksamen. Sidemål og diverse andre eksamener = lesedag først.... tror jeg.

 

Nytt spørsmål: Hvor tror dere man kan finne ut av dette hen? Evt. hvor kan man sende mail og spørre? Kunnskapsdepartementet?

 

Edit2: Jeg kom over dette, og lurer derfor på om noen vet hva "skrivedag" er for noe? Pussig ting å kalle en skriftlig eksamen.

 

Jeg går VK2 og har da selvfølgelig eksamen i samme fag samme dag som deg. Vi får lesedag. Ta kontakt med elevorganisasjonen, de kan hjelpe deg, også over telefon så vidt jeg vet. www.elev.no

Lykke til!

Lenke til kommentar

Du tilhører den gamle reformen, og da ligger ikke du under de nye reglene.

I kunnskapsløftet så har du vel lov til å bruke det meste du ikke kan kommunisere med, men siden du fremdeles er under reform 94, så har du ingenting med kunnskapsløftet å gjøre.

Lenke til kommentar
Du tilhører den gamle reformen, og da ligger ikke du under de nye reglene.

I kunnskapsløftet så har du vel lov til å bruke det meste du ikke kan kommunisere med, men siden du fremdeles er under reform 94, så har du ingenting med kunnskapsløftet å gjøre.

Det har jeg heller aldri påstått. :)

 

Takk, tandep! Hva med notater, da?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...