Gå til innhold

Hjelp til oppsett av Hybrid crossfire?


Anbefalte innlegg

Jeg har bygd en HTPC der jeg har brukt hovedkortet GA-MA78GM-S2H fra Gigabyte. Dette hovedkortet har innebygd ATi 3200 grafikkort, men jeg måtte benytte meg av et eksternkort da hovedkortet ikke hadde S-video utgang (som jeg må ha mot min gamle CRT skjerm).

 

Tenkte da at jeg kunne benytte meg av Hybrid crossfire funksjonen som støttes av hovedkortet, men sliter litt med dette.

Er det noen som vet hvordan jeg skal sette opp dette i en crossfire configurasjon?

Jeg har prøvd å legge inn drivere for hovedkortet (inkludert ATi drivere og catalyst). Deretter har jeg puttet inn det nye ATi Radeon HD3650 kortet, og installert drivere for dette.

Etter en ny restart får jeg da kùn opp det nye kortet i ”Device Manager”. I Catalyst Control senter ser jeg ingen muligheter til å enable crossfire.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Prøvd å hente ned nye drivere for å se om det kan hjelpe?

Er det noe valg i BIOS? At du må skru på crossfire der? :)

 

 

Jeg har samme problem som deg. E dårlig med info om dette på nettet. Skal man f.eks. plugge skjermer inn i portene på HK eller på skjermkortet?

Et sted jeg klarte å google til (husker ikke hvor) påstod at 3650 og 3750 var for kraftige skjermkort til at det var noe vits med crossfire med 780-kortet, og at funksjonen derfor er deaktivert i driverne. Siden jeg ikke finner noe info som kan bekrefte dette så må det tas med en stor klype salt.

Lenke til kommentar
Jeg har bygd en HTPC der jeg har brukt hovedkortet GA-MA78GM-S2H fra Gigabyte. Dette hovedkortet har innebygd ATi 3200 grafikkort, men jeg måtte benytte meg av et eksternkort da hovedkortet ikke hadde S-video utgang (som jeg må ha mot min gamle CRT skjerm).

 

Tenkte da at jeg kunne benytte meg av Hybrid crossfire funksjonen som støttes av hovedkortet, men sliter litt med dette.

Er det noen som vet hvordan jeg skal sette opp dette i en crossfire configurasjon?

Jeg har prøvd å legge inn drivere for hovedkortet (inkludert ATi drivere og catalyst). Deretter har jeg puttet inn det nye ATi Radeon HD3650 kortet, og installert drivere for dette.

Etter en ny restart får jeg da kùn opp det nye kortet i ”Device Manager”. I Catalyst Control senter ser jeg ingen muligheter til å enable crossfire.

 

De må jo være identiske da..Ellers går det ikke ann med crossfire??!

Endret av snik1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...