Gå til innhold

kven sin feil ved rygging?


iq mons

Anbefalte innlegg

Hei!

Eg har vore ute for eit lite uhell.

det har seg sån:

Eg kjørte bil A som skulle rygge inn på ein parkeringplass. eg setter på ryggelys snur meg til sidene og ser bak for å rygge.

i det eg begynner å rygge, har bil B kjørt opp på sida av meg og stanset der, midt i veien. eg vrir jo om på rattet så lager en skrape på høgre side framme på bilen min og litt langs siden på den.

Dette fant sted utenfor en bensinstasjon.

kem sin feil er det?

er det min siden det var eg som rygga.

eller er det bil B som kjørte opp på siden av meg og stanset der når han fint kunne ha kjørt vidare

kan det bli delskyld+

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei!

Eg har vore ute for eit lite uhell.

det har seg sån:

Eg kjørte bil A som skulle rygge inn på ein parkeringplass. eg setter på ryggelys snur meg til sidene og ser bak for å rygge.

i det eg begynner å rygge, har bil B kjørt opp på sida av meg og stanset der, midt i veien. eg vrir jo om på rattet så lager en skrape på høgre side framme på bilen min og litt langs siden på den.

Dette fant sted utenfor en bensinstasjon.

kem sin feil er det?

er det min siden det var eg som rygga.

eller er det bil B som kjørte opp på siden av meg og stanset der når han fint kunne ha kjørt vidare

kan det bli delskyld+

 

Du har i utgangspunktet all skyld.

Lenke til kommentar
Den som rygger har ALLTID skyld. Kan virke dumt, men sånn er det altså.

Det stemmer vel ikke helt. Forutsetningen med denne er at begge er likestilt i forhold til forkjørsrett. En bil som skal inn på en forkjørsveg, vil ha vikeplikt for biler på forkjørsvegen, også ryggende.

 

I dette tilfellet, er det nok den ryggende.

 

Ørjan...

Endret av Orjanp
Lenke til kommentar
Den som rygger har ALLTID skyld. Kan virke dumt, men sånn er det altså.

Det stemmer vel ikke helt. Forutsetningen med denne er at begge er likestilt i forhold til forkjørsrett. En bil som skal inn på en forkjørsveg, vil ha vikeplikt for biler på forkjørsvegen, også ryggende.

Den er jeg faktisk ikke helt sikker på.

 

*Sjekke loven* :)

Lenke til kommentar
Har no selv forstått det sånn at den som rygger har vikeplikt, med andre ord rygger du på noe er det din feil

 

En som rygger har bestandig vikeplikt, men den andre bilen kan jo også ha vikeplikt av forskjellige grunner. I et tilfelle hvor begge av en eller annen grunn har vikeplikt, vil jeg anta det ender med delt skyld..

Lenke til kommentar
Har no selv forstått det sånn at den som rygger har vikeplikt, med andre ord rygger du på noe er det din feil

 

En som rygger har bestandig vikeplikt, men den andre bilen kan jo også ha vikeplikt av forskjellige grunner. I et tilfelle hvor begge av en eller annen grunn har vikeplikt, vil jeg anta det ender med delt skyld..

Det høres korrekt ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...