Gå til innhold

bredbånd sommerabonnement - i bruk 4 måneder i året


Anbefalte innlegg

har sett meg litt rundt etter noe der jeg kun betaler for 4 måneder i året, da det er max 4 måneder jeg har bruk for internett på sommerstedet. det er innlagt analog telefonlinje der og det er muligheter for adsl. men alle ispene krever at man har års abonnement.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Anbefaler ICE... de tilbyr ukesabonement.. og grei fart..

 

:thumbup:

takker for forslag ;)

 

plassen er i Nordland og i følge dekningskartet til ice, hvit og gul. hvit er ingen dekning og gul står det dekning på. leste en plass at da ble det brukt edge, som igjen ikke har noen imponerende hastighet. tenkte an når adsl er tilgjengelig der, så må det jo være bedre å ta det igjennom kabler enn lufta.

 

men igjen hvis betingelsene for betaling er bedre på luftløsninger, så er det alltids en mulighet.

 

er det ingen som vet av noen fornuftige adsl tilbydere på abonnement som skal bare brukes 4 måneder i året da? litt småkjedelig å drive å si opp abonnementet for hvert år :p

Endret av ThorB
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hvis det bare skal brukes til surfing da kan du vel bruke via mobil tlf.

Sitter selv på chess mobil nå , bruker bluetooth fra mobil til bærbar men kan også bruke usb.

Sjekk med din mobil operatør , men husk da å få et abonnement som gir deg fri bruk.

takk for svar ;)

kunne vel det, men i følge dekningskart er det tregt i skjyggedalen pågrunn av nordlandske fjell. kontaktet monet i mo rana for å høre med de om vanlig adsl, men de har ikke svart ennå

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

jeg har netcom connect pågrunn av prisen. man får vel ikke noe billigere totalkostnad. men er litt skuffet pågrunn av latency, selv i Trondheim, er den på 300ms eller mer.

surfing føles nesten likså tregt som et gammelt analog modem med proxy compression..(start.no)

Lenke til kommentar

heisann igjen. da sitter jeg i Lurøy, Nordland.

Edge linje. virker litt ustabilt inne med netcom connect, men ute får jeg stabilt.

responstiden er treg. vil faktisk påstå at i mange tilfeller er det raskere å sitte på 36kilobits analogt modem med start.no slipstream proxy(som virker faktisk veldig bra).

 

er det noen som har testet ICE i Nordland. hva slags hastigheter og svartider snakker vi om?

 

monet i rana svarte faktisk ikke på hendvendelsen. fremdeles synes jeg det er litt merkelig at alle bredbåndsleverandører ikke har satt frem noe tilpasset sommerfolket. f.eks 6 måneders eller 3 måneders binding(eller ikke binding). ser nå fremdeles ut som ADSL er tingen her angående hastighet. men økonomisk sett er det kjedelig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...