Gå til innhold

Hvordan få ballen til og duppe?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei, jeg er nå satt opp som frispark skyter på laget og lurer veldig på hvordan jeg skal få ballen til og duppe? Har søkt litt men fant ingen ting. Håper noen har noen erfaringer om dette som vil dele det!

 

treffe høyt på ballen, se om du finner noen filmer fra Juninho.

Lenke til kommentar

Tror du må prøve å få så rent treff på ballen som mulig. Da VG analyserte hvordan Ronaldo traff ballen skrev de at han traff ballen med yttersiden av foten, eller de tre ytterste tærn. Ikke stortåa og den atme. Og hvis du i tillegg hopper litt når du treffer ballen, så tror jeg du skal få en liten dupp. Hehe :)

 

Youtube <-- Bare søk etter Juninho, Pirlo eller Ronaldo og freekick bak. Så må du bare studere teknikken deres.

Lenke til kommentar
Tror du må prøve å få så rent treff på ballen som mulig. Da VG analyserte hvordan Ronaldo traff ballen skrev de at han traff ballen med yttersiden av foten, eller de tre ytterste tærn. Ikke stortåa og den atme. Og hvis du i tillegg hopper litt når du treffer ballen, så tror jeg du skal få en liten dupp. Hehe :)

 

Youtube <-- Bare søk etter Juninho, Pirlo eller Ronaldo og freekick bak. Så må du bare studere teknikken deres.

 

Ronaldo bruker sikkert yttersiden noen ganger når han skyter/slår pasninger, men han bruker ikke yttersiden på frispark. Etter ca 40sek på den filmen her

så ser du hvordan han skyter.
Lenke til kommentar
Tror du må prøve å få så rent treff på ballen som mulig. Da VG analyserte hvordan Ronaldo traff ballen skrev de at han traff ballen med yttersiden av foten, eller de tre ytterste tærn. Ikke stortåa og den atme. Og hvis du i tillegg hopper litt når du treffer ballen, så tror jeg du skal få en liten dupp. Hehe :)

 

Youtube <-- Bare søk etter Juninho, Pirlo eller Ronaldo og freekick bak. Så må du bare studere teknikken deres.

 

Ronaldo bruker sikkert yttersiden noen ganger når han skyter/slår pasninger, men han bruker ikke yttersiden på frispark. Etter ca 40sek på den filmen her

så ser du hvordan han skyter.

 

Du har sikkert rett, men som du sier, Ronaldo har nok flere måter å skyte på.

Lenke til kommentar

Som sagt tidligere så må du treffe sånn ca. midt på ballen, og ikke under den. Du må også prøve å legge inn skru. Viktig å ha ganske mye kraft etterhvert, men begynn med å få inn teknikken.

Så er det bare ut å øve! Jo mer du skyter, desto flinkere blir du :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...