Eremal Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 (endret) Saken er at i dette tilfellet tror jeg at Elkjøp kan komme med argumentet at de aldri har lovet noe sporingsnummer, selv om du har betalt for postpakke. Slik jeg forstår det så er eneste grunnen til å velge postpakke pga postpakke har lavere svinnprosent enn brevpost. Og uansett, dersom produktet skulle forsvinne, så er det elkjøp som har bevisbyrden for at du ikke har mottat pakken/brevet, dersom de ikke kan bevise at du har mottat den så kan du kreve hele kjøpesummen refundert. Levering fra Elkjøp Når Elkjøp skal transportere dine varer benytter vi følgende leveringsmetoder: * Postpakke til lokalt postkontor * Brevforsending til din postkasse. * Hjemkjøring fra din lokale Elkjøp forretning Avhengig av produkttypen blir aktuelle valgmuligheter presentert. Her står det i utgangspunktet at postpakke kun blir levert postkontor. Dog, jeg fikk i tillegg hentelapp pr. SMS sist jeg valgte det alternativet (angrer litt på at jeg ikke valgte det nå though, håpa jeg fikk "brevet for stor for postkasse"-lapp idag, men nå må jeg antagelig vente til i morra). Grunnen til at sporingsnummer ikke blir opplyst er pga. pakkene blir sendt fra Bonver utenfor Stockholm i Sverige. Eller, det er hvertfall det de kundehandlerene med over 12 i iq sier. Endret 23. mai 2008 av Eremal
Jambimaster Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hun svenske damen skyldte på posten, som streika.. Men det er da faktisk elkjøp vi har betalt 113 kr for frakt til og ikke posten... Hvordan har da de andre klart å få det sendt da?
Dr3as Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Saken er at i dette tilfellet tror jeg at Elkjøp kan komme med argumentet at de aldri har lovet noe sporingsnummer, selv om du har betalt for postpakke. Slik jeg forstår det så er eneste grunnen til å velge postpakke pga postpakke har lavere svinnprosent enn brevpost. Og uansett, dersom produktet skulle forsvinne, så er det elkjøp som har bevisbyrden for at du ikke har mottat pakken/brevet, dersom de ikke kan bevise at du har mottat den så kan du kreve hele kjøpesummen refundert. Levering fra Elkjøp Når Elkjøp skal transportere dine varer benytter vi følgende leveringsmetoder: * Postpakke til lokalt postkontor * Brevforsending til din postkasse. * Hjemkjøring fra din lokale Elkjøp forretning Avhengig av produkttypen blir aktuelle valgmuligheter presentert. Her står det i utgangspunktet at postpakke kun blir levert postkontor. Dog, jeg fikk i tillegg hentelapp pr. SMS sist jeg valgte det alternativet (angrer litt på at jeg ikke valgte det nå though, håpa jeg fikk "brevet for stor for postkasse"-lapp idag, men nå må jeg antagelig vente til i morra). Grunnen til at sporingsnummer ikke blir opplyst er pga. pakkene blir sendt fra Bonver utenfor Stockholm i Sverige. Eller, det er hvertfall det de kundehandlerene med over 12 i iq sier. Det går ikke når det står dette står på postens sider: Sporing gjelder for: Alle pakker Enkelte brevprodukter (swiftpost, verdipost, rekommanderte sendinger og PUM (Personlig Utlevering Mottakingsbevis))
Graapho Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Noen som vet om jeg har krav på alt av portopenger refundert hvis jeg returnerer spillet? Har ikke lyst til å tape masse penger, men jeg må vel betale porto fra meg til elkjøp i tillegg til den jeg allerede har betalt.
Jambimaster Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Vet ikke om dette med porta o.l, men jeg var innom Elkjøp (med kvitteringa) og lurte på om jeg kunne få pengene tilbake. Det gikk selvfølgelig ikke. Men jeg venter uansett, kan jo hende at alle blir henta på Spaceworld.
Graapho Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Fant dette i betingelsene til elkjøp: "Dersom leveringen av produktene blir forsinket, vil vi gi deg informasjon så fort vi har kunnskap om det, sammen med informasjon om og eventuelt når levering kan skje, eller om produktet(ene) er utsolgt." De har ihvertfall ikke sagt i fra til meg, og vi var garantert å få det den 23. Virker som vi har en god del rettigheter hvis man leser litt her.
Quote Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Synst vi alle burde sende ein e-post til Elkjøp der vi klager på manglande informasjon..
hmyrland82 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Sendt ett par mail til Elkjøp tidligere idag, men fikk ikke svar sendte nå for 15 min. er "sinna" mail til dem, fikk da ett kjempe bra og utfyllende svar: Hei og takk for din henvendelse Vi sendte spillet fra oss på onsdag. Med normal postgang skal det da være fremme hos kunden i dag fredag. Ønsker deg en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Kundesenter Er det bare meg eller er det dårlig av ett kundesenter å bruke 9 sekunder på ett autosvar når jeg bruke 10-15 min på mail?(De to første var ganske saklige og grei, den siste var litt mer på kanten men da fikk jeg ihvertfall svar). Her sier kundesenteret at den skulle være fremme idag, jeg bor på sørlandet og burde hatt den i dag, men dere som bor i Oslo skulle garantert hatt den idag. Hvor ligger feilen? Er det posten som lyver eller er det Elkjøp?
Dr3as Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Siden andre butikker får sendt ut kan jeg ikke skjønne at dette kan være postens feil..
Quote Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Sendt ett par mail til Elkjøp tidligere idag, men fikk ikke svar sendte nå for 15 min. er "sinna" mail til dem, fikk da ett kjempe bra og utfyllende svar: Hei og takk for din henvendelse Vi sendte spillet fra oss på onsdag. Med normal postgang skal det da være fremme hos kunden i dag fredag. Ønsker deg en fortsatt fin dag! Med vennlig hilsen Kundesenter Er det bare meg eller er det dårlig av ett kundesenter å bruke 9 sekunder på ett autosvar når jeg bruke 10-15 min på mail?(De to første var ganske saklige og grei, den siste var litt mer på kanten men da fikk jeg ihvertfall svar). Her sier kundesenteret at den skulle være fremme idag, jeg bor på sørlandet og burde hatt den i dag, men dere som bor i Oslo skulle garantert hatt den idag. Hvor ligger feilen? Er det posten som lyver eller er det Elkjøp? Dårlig kundebehandling spør du meg. Eg vil med god sikkerheit sei at feilen ligger nok hos Elkjøp. Eg bur på Vestlandet, og kamerater av meg har allereie fått spelet sitt. Irriterande..
Skogslik Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 (endret) dem sendte ikkje på osndag. dem sente jo på Torsdag. dem lyger som faen. noen sier og tirsdag faktisk. tragisk. lederen av elkjøp er faen meg skada! haha, ler meg i hjel av kor stygg han sikkert ser ut. råtnet i trynet. Endret 23. mai 2008 av Skogslik
hmyrland82 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Sendte ny mail nå, prøvde å forklare at det er mange som har fått det. Eneste forksjellen er at de ikke har bestilt fra Elkjøp. Men men, må vel bare gi opp... Er ikke akkurat som om elkjøp kan trylle virker det som.. Bare jæv... irriterende når jeg hadde satt av dagen til å løpe rundt i Hyboria( Istedet så ble det å "løpe" rundt i forskjellige forum) Vi satser på at det ligger i postkassa i morra
Dr3as Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Hvem er egentlig sjefen hos elkjop? Vil gjerne sende han en epost.
Quote Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Sendte mail nå. Er vel heldig visst eg får svar? Hei. Etter å gleda meg utrulig lenge til Age of Conan, kunne ikkje Elkjøp svare til mine forventingar å få spelet på release-datoen. Eg har lest at Elkjøp skylder på Posten, men eg forstår ikkje korleis Posten kan ha noko med dette å gjere når mange som har bestilt har fått datoen som lova. (Men merkelig nok, nesten ingen som har bestilt frå Elkjøp har fått spelet). Så nå lurer eg på kortid eg VERKELEG får spelet? Mvh Øystein xxxxxx
hmyrland82 Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Å fy faen!!! Ny svar fra ELkjøp Hei! Denne er sendt direkte fra Bonver i Sverige, som er importør av bla dette spillet, har dessverre ikke noe sendingsnr på denne pakken, den er sendt 21.mai og vil være hos deg mandag 26.mai Ha en fin dag. Med vennlig hilsen Roy-Freddy Kundesenter
Tørriss Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 dem sendte ikkje på osndag. dem sente jo på Torsdag.dem lyger som faen. noen sier og tirsdag faktisk. tragisk. lederen av elkjøp er faen meg skada! haha, ler meg i hjel av kor stygg han sikkert ser ut. råtnet i trynet. Er vel dette man populært kaller "nerdrage"? ^^
tobiasgk Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Å fy faen!!! Ny svar fra ELkjøp Hei! Denne er sendt direkte fra Bonver i Sverige, som er importør av bla dette spillet, har dessverre ikke noe sendingsnr på denne pakken, den er sendt 21.mai og vil være hos deg mandag 26.mai Ha en fin dag. Med vennlig hilsen Roy-Freddy Kundesenter buhu
Skogslik Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 Mail fra Elkjøp: Hei og takk for din henvendelse Vi sendte spillet fra oss på onsdag. Dersom det er forsinket så er det gjennom postgangen. Ønsker deg en fortsatt fin dag! dem liker og legge skylda på posten -.-
Jambimaster Skrevet 23. mai 2008 Skrevet 23. mai 2008 http://newsimg.bbc.co.uk/media/images/4280...69_collins1.jpg Lederen av Elkjøp (Rik britisk kar på toppen av hele kjede-dritten), typisk, slesk busynessman
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå