Gå til innhold

[AoC]Noen som er Skuffet?


Anbefalte innlegg

Jeg er skuffet over at noen klarer å klage over grafikken. Jeg håper for deres del at de kjører absolutt alt på maks. Gjør du det, er dette så bra som du får det per dags dato innenfor denne type spill.

 

De som klager på grafikken er vel egentlig misfornøyd med ytelsen, ikke utseendet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoppet glatt over alle pre-release postene da jeg ikke tar slike poster seriøst (det aller meste kan jo være forbedret til/rett etter launch uansett), og har bare noen få spørsmål om jeg får lov.

 

* Hvordan er selve verden? En stor, åpen verden som i Vanguard, LotRO, WoW og så videre, eller er det små instancer som i Guild Wars, EverQuest 2 og slike?

 

* Er det nøyaktig samme quester og områder for alle folkene uansett rase og class i hele tyve level? Og i såfall, hvor lang tid tar det å bli lvl 21 om man jobber litt? (tar det jo med ro de første tre, fire gangene, men det er grenser for hvor mange ganger jeg gidder gjøre den samme questen og virkelig leve meg inn i den.)

 

* Og når vi først er inne på det, hvor åpent blir spillet fra lvl 21 og oppover? Blir vi fortsatt dyttet ned en trang korridor kalt "historie" eller "områder som passer for ditt level", eller har vi muligheter for å utforske friere?

 

* Hvor meningsfyllt er spillet? Jeg spilte Vanguard en god del da det kom, og til tross for en rekke bugs holdt jeg ut ganske lenge da jeg elsket det spillet. Nå i jula fikk jeg en gratis måned fordi jeg ikke hadde spilt på veldig lenge og spillet hadde biltt oppdatert noe voldsomt. På mange måter var det nesten perfekt nå, men over en måned senere slo det meg at jeg ikke hadde noen anelse om hva som egentlig foregikk i verden eller hvorfor jeg i det hele tatt var der. En quest sendte meg gjennom noen grotter for å tenne et signallys på toppen av fjellet, akkurat som en goblin helt hadde gjort for veldig lenge siden. Den questen gjorde inntrykk på meg og gav meg følelsen av å gjenoppleve et historisk øyeblikk, men bortsett fra den husker jeg ikke en dritt av noen av de andre. "Gå dit, kverk dem, vær tilbake før middag for å få litt penger." "Hvorfor det? Hva har de gjort deg?" "Har du noe annet å ta deg til?" "Nei, egentlig ikke." "Så gå da!" :p

 

* Hvordan er solo-delen her? Jeg foretrekker å spille solo, selv om jeg selvsagt ikke har noe imot grupper til tider som variasjon. Husker Vanguard ble svært vanskelig i solo etter lvl 10, men det forandret seg heldigvis til en viss grad over tid. Til sammenligning har jeg nådd lvl 43 som Mintrel i LotRO stor sett utelukkende i solo. Noen gruppequester har det jo blitt, men de var høyst frivillige.

 

* Og sist, men ikke minst. Hvordan er communityet? Tenker ikke på selve chatten og chat-systemet, men selve communityet. Virker folk modne, eller er det mye l33t-speek? (vet det har "18-års aldersgrense", men det er jo bare et markedsføringstriks uten rot i virkeligheten.)

 

Takker for svar.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-t9DveYkZ

Jeg er misfornøyd av den enkle grunn at jeg synes spillet er fantastisk kjedelig, og i tillegg er det grafiske brukergrensesnittet et stort steg ned fra f.eks World of Wacraft.

 

Chatboxene er håpløse, og selv om jeg lager ett nytt vindu til OOC-chatten og fjerner den fra general-vinduet, så vil teksten sprette frem og tilbake mellom disse to som den selv føler for.

 

Ettersom jeg synes mesteparten av moroa med MMO-er er å kunne spille i lag med venner, synes jeg spillet oppfører seg lett schizofrenisk ved å dele opp spillet hvor det finnes quests utelukkende for single player, jeg ville mye heller hatt en full dag og natt-syklus enn at dette blir brukt til å velge hvilken modus man er i.

 

Spillet later også til å være ustabilt på min maskin, dog merker jeg ikke stort når jeg spiller - annet enn middelmådig ytelse - men når jeg skal avslutte spillet og hoppe tilbake til Windows tryner applikasjonen, og når jeg forsøker å sende inn en bugreport med Funcoms verktøy som da popper opp, så tryner jaggu dette også.

 

Nå skal det dog sies at jeg kjøpte Age of Conan på impuls, og når jeg droppet World of Warcraft fordi jeg synes spillet er gørrkjedelig så er det kanskje for mye å håpe på at Age of Conan ville være noen revolusjon for meg når det kommer til denne typen spill. Sånn sett tror jeg egentlig at utgivelsestidspunkt kan være litt uheldig for Funcom, jeg vet i alle fall at jeg ikke har noe ønske om å bure meg inne når solen stråler ute i motsetning til hva som kanskje ville vært tilfelle når det ligger en halvmeter slaps ute og solen går ned klokka fire.

 

Jeg har i alle fall kansellert min konto for å slippe å bli trekket mer for dette, så får jeg heller ta det opp dersom jeg føler at jeg plutselig sitter inne med masse dødtid.

Lenke til kommentar

Svar til Thecrow77

 

* Hvordan er selve verden? Uten at jeg ha rspillt noe annet en wow så er den nærmere Guild Wars etter hva du forklarer, altså det er instancer, og skal du fra Stygia til fks Old Tarantia går du til en man og trykker jeg vil ditt, ikke at du går ditt fks da. SKjønner det med loadingen, men hadde vært bedre om det er sånn som i wow bare at du loader når du skal over til et annet område, men ikke at du hopper over store områder.E

* Er det nøyaktig samme quester og områder for alle folkene uansett rase og class i hele tyve level? Og i såfall, hvor lang tid tar det å bli lvl 21 om man jobber litt? (tar det jo med ro de første tre, fire gangene, men det er grenser for hvor mange ganger jeg gidder gjøre den samme questen og virkelig leve meg inn i den.)

 

* Og når vi først er inne på det, hvor åpent blir spillet fra lvl 21 og oppover? Da blir det type quest gå til han, også drep 15 av de mobsene, men jeg synes at det er 10x bedre en wow, i wow merket jeg at jeg ble fort lei av slike quest, har en Priest Of Mitra i 21 og en Ranger i 44. Og jeg synes forsatt at alt er like morsomt.

 

* Hvor meningsfyllt er spillet? Har ikke lest alle quest samtalene osv, men tror det faktisk er greit. Kan faktisk si at i en Pyramide jeg og noen kompiser gikk gjennom fikk jeg skikkelig creepy følelse, type du hadde fått av et Singelplayer spill, der inne var det ordentlig gjenomført og man måtte gjøre forskjellige ting etter værandre for at ting skal funke, sånn at du faktisk måtte lese litt og finne ut litt. Så inni her fikk jeg skikkelig stemning, i Sanctum of the burning Souls så er det skikkelig stemmning der å

 

* Hvordan er solo-delen her? Du kan lett gå gjennom spillet solo, men er noen quest som er group quest, men du må så klart ikke gjøre de for å komme deg gjennom spillet og levle. Og du får jo mere xp når du er alene, så det spiller lite rolle hva du gjør, går du solo tar ting lengre tid, men du får da mere xp. I gruppe er det mindre xp men raskere å gjøre quest.

 

* Og sist, men ikke minst. Hvordan er communityet? Den OCC chatten er ganske norsk preget på serveren min, men det er ikke type 14tiss oppførsel. Er bare så si litt snakk engelsk så begynner folk å snakke engelsk igjen :) Men som sagt, hvis du ikke tenker på den norske biten så er det ikke 14tiss oppførsel, er mye eldre folk her en i wow på meg si :)

 

Prøvde å svare på spørsmålene etter hvordan jeg har opplevd spillet selv:) Har en Priest Of Mira i lv 22 og en Ranger i lv 44 ;)

Endret av Silo
Lenke til kommentar

Takker for svar.

 

Med åpen verden mener jeg at i LotRO for eksempel kan man gå helt fra øverst i Ered Luin via The Shier via Bree-lands via Trollshaws og Rivendell til Misty Mountains uten å se en eneste loadingskjerm, selv om man passerer gjennom en by eller fem på veien. Det gir en helt annen følelse av å leve å en "ekte" verden. Men likevel kan man finne en stall og ri en hest øyeblikkelig til en annet sted i verden via en loadingskjerm, med visse begrensninger selvsagt.

 

Den pyramidequesten høres interessant ut, men er det en del av en sammenhengende historie? Den questen i Vanguard er for eksempel meget bra laget, men straks man er ferdig med den går den fort i glemmeboken sammen med alle andre. Noen historiequester er det jo, men de fleste er uten sammenheng.

 

Blir nok å prøve AoC etterhvert, men venter til høsten da jeg har bedre tid og det har blitt flere patcher og oppdateringer. :)

Lenke til kommentar
Det eneste jeg er skuffet over er at det ikke er en stor sømløs verden.

Dette er det eneste store skuffelsen jeg har over spillet også. Jeg har hele tiden antatt at når du kom deg bort fra Tortage så lå en hel åpen verden for dine føtter og jeg gledet meg til å utforske den.

 

Men illusjonen av at du er i en dynamisk verden forsvinner litt når du bare kan trykke på en npc, få en loading skjerm og vips så har du reist flere tusen mil til en annen sone. Jeg skulle ønske jeg kunne reise dit selv. La meg i det minste få se en liten animasjon av at jeg kaster meg med på en handelskaravane eller noe i den dur, oppretthold illusjonen av at jeg har reist dit. Sånn som det er nå så føles det mer som jeg er i en spillverden, og ikke at jeg er i Hyboria.

 

Men en glemmer det forholdsvis fort siden sonene faktisk er utrolig forseggjort. Heldigvis.

 

Ellers er det bare smårusk ved dette spillet som jeg regner med blir ordnet i patcher.

 

Instancing la jeg aldri merke til før jeg leste om det, jeg har litt på følelsen av at det er noe som kun er irriterende om man lar seg irritere av det.

Lenke til kommentar
Jeg er misfornøyd av den enkle grunn at jeg synes spillet er fantastisk kjedelig, og i tillegg er det grafiske brukergrensesnittet et stort steg ned fra f.eks World of Wacraft.

 

Chatboxene er håpløse, og selv om jeg lager ett nytt vindu til OOC-chatten og fjerner den fra general-vinduet, så vil teksten sprette frem og tilbake mellom disse to som den selv føler for.

 

Ettersom jeg synes mesteparten av moroa med MMO-er er å kunne spille i lag med venner, synes jeg spillet oppfører seg lett schizofrenisk ved å dele opp spillet hvor det finnes quests utelukkende for single player, jeg ville mye heller hatt en full dag og natt-syklus enn at dette blir brukt til å velge hvilken modus man er i.

 

Spillet later også til å være ustabilt på min maskin, dog merker jeg ikke stort når jeg spiller - annet enn middelmådig ytelse - men når jeg skal avslutte spillet og hoppe tilbake til Windows tryner applikasjonen, og når jeg forsøker å sende inn en bugreport med Funcoms verktøy som da popper opp, så tryner jaggu dette også.

 

Nå skal det dog sies at jeg kjøpte Age of Conan på impuls, og når jeg droppet World of Warcraft fordi jeg synes spillet er gørrkjedelig så er det kanskje for mye å håpe på at Age of Conan ville være noen revolusjon for meg når det kommer til denne typen spill. Sånn sett tror jeg egentlig at utgivelsestidspunkt kan være litt uheldig for Funcom, jeg vet i alle fall at jeg ikke har noe ønske om å bure meg inne når solen stråler ute i motsetning til hva som kanskje ville vært tilfelle når det ligger en halvmeter slaps ute og solen går ned klokka fire.

 

Jeg har i alle fall kansellert min konto for å slippe å bli trekket mer for dette, så får jeg heller ta det opp dersom jeg føler at jeg plutselig sitter inne med masse dødtid.

 

Som nevnt ovenfor...

Følg med litt mer i spillet så finner du ut at det er bare i Tourtage det ikke er naturlig dag/natt-syklus ;)

 

 

Ellers så har jeg vel til nå nedlagt rundt 13-14timer i spillet og er blitt lvl25.

Ser man bort ifra 2quest bugs og ellers 1-2bagateller har spillinga gått knirkefritt siden 23mai.

Jeg liker veldig godt måten spillet "appelerer" til en eldre spillerbase på, selv om jeg dessverre allerede har opplevd noen doser umodne tullinger, men ikke noe værre enn i andre mmo`s.

Skal jeg pirke på noe så kunne vel respawn på noen mobs være et par minutter kjappere, men dette er vel mest fordi alle fortsatt er i startområdene å gjør de samme questene.

 

Det med å prate med en npc for å dra til et annet område bryr me cirka 0 da de forskjellige områdene etter min mening er helt fantastiske og gigantiske. Svært lite som virker "random-generated". Old-Tarantia var som å gå inn i en drøm :D

 

Er svært imponert over dette spillet så langt, hadde absolutt ingen forventninger til det på forhånd, og ser nå frem til flere timer i Hyboria! Cu online ;D

 

Zandrah, Demonologist - Crom

Endret av Terjee87
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Hadde også håpet på litt mer åpen verden. Er skikkelig irriterende å måtte reise mellom 3 byer for å komme til det stedet hvor du har et oppdrag. Det tar bare så lang tid å finne de som fører deg dit, og all loadingen. Blir litt lei etter hvert. Men, ellers så koser jeg meg.

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Jeg er veldig glad i Age Of Conan, men jeg er dessverre veldig skuffet over ulike deler av spillet.

 

1. Instance systemet er direkte idiotisk jeg hører gang på gang at det på grunn av den fantastiske grafikken. Dette gir jeg direkte faen i jeg spiller faen ikke et spill pågrunn av grafikken de kunne godt justert ned på grafikken mot at de fjernet det hellsikkes Instance systemet.

 

2. Kamp systemet er ikke i nærheten av så revolusjonerende som Funcim skrøt av før release. Dine evner har fortsatt ingenting og si det er fortsatt statsene dine som sloss for deg du kan ikke vinne en kamp mot en i samme Class som deg som er 5 lvls høyere en deg på grunn av dine evner det er fortsatt lvlene som vinner kampen for han.

 

3. Jeg hadde gledet meg så inderlig til å gå over Hyboria så møtes jeg med engang jeg kommer til LVL 20 med et system som gpr ut på at jeg går og snakker med generisk Random NPC 32 og sier at jeg vil dit og dit så teleporteres jeg på magisk vis til en ny by som bare er en hub for 2-3 quest zones. Jeg synes denne løsningen har vært direkte lat av Funcom. Jeg lurer virkelig på hva Funcom gjorde i tiden hvor de utsatte AOC denne løsningen med og fjerne mine store planer om episke oppdagelsesferder i Hyboria satt de nok gravde gull i sine egne neser!

 

4. Alle NPC'er er like kjappe som deg! Du skulle tro at å bruke feat points på movement speed skulle hjelpe deg og rømme fra Mobs når du hadde lite liv? Nei de kommer bare i samme tempo som deg og dreper deg fra 10 meter.

 

Takket være latskap og mine planer om og dinge 27 i AOC i kveld gidder jeg ikke og skrive om hva jeg faktisk likte!!

Endret av Zollid
Lenke til kommentar

Jeg må si jeg er litt skuffet. Jeg syntes rett og slett at kampsystemet virker litt kjedelig. Jeg må innrømme at jeg ikke har spillt noen klasser til over lvl20, men til gjengjeld har jeg prøvd en 5-6 stk. Når jeg ser på det som ligger av spell/combo lists på nett så ser det ikke ut til at det bedrer seg heller.

 

Det virker rett og slett som om det er litt mangel av variasjon. Ja, man har mange forskjellige comboer, men de skiller seg ikke på noen særlig annen måte enn at de heter noe annet og har litt annen animasjon. Det samme gjelder caster-classene. I mange tilfeller er det ikke noen store forskjeller mellom classene heller. Jeg skal banne i kirken og sammenlikne med WoW; Der får man i hvert fall inntrykk av at de forskjellige klassene har egenskaper som er veldig forskjellig fra hverandre. I tillegg har (i hvert fall mange av klassene) mange/varierte spell/abilites.

 

Jeg ser ikke helt for meg hvordan man skal kunne ha varierte strategier når mulighetene for variasjon ikke er tilstedet.

 

Jeg lever fortsatt i håpet om at dette bare er en illusjon, og at spells og comboer man får etter lvl 20 ikke _bare_ er oppgraderinger av det man har fra før, og satser nå på at min demonologist skal blir spennende etterhvert...

Lenke til kommentar

Morsomt hvordan "OMG DET ER BETA! SKJØNNER DU HVA DET ER?? B E T A! Vent til hele spillet kommer!"

har endret seg til

"...ja, jo, men gi de litt tid, man må forvente bugs i starten."

og

"Herregud! Må jo spille over lvl 30 da!"

 

Venter i spenning på neste bunke unnskyldninger...

Lenke til kommentar
Jeg må si jeg er litt skuffet. Jeg syntes rett og slett at kampsystemet virker litt kjedelig. Jeg må innrømme at jeg ikke har spillt noen klasser til over lvl20, men til gjengjeld har jeg prøvd en 5-6 stk. Når jeg ser på det som ligger av spell/combo lists på nett så ser det ikke ut til at det bedrer seg heller.

 

Det virker rett og slett som om det er litt mangel av variasjon. Ja, man har mange forskjellige comboer, men de skiller seg ikke på noen særlig annen måte enn at de heter noe annet og har litt annen animasjon. Det samme gjelder caster-classene. I mange tilfeller er det ikke noen store forskjeller mellom classene heller. Jeg skal banne i kirken og sammenlikne med WoW; Der får man i hvert fall inntrykk av at de forskjellige klassene har egenskaper som er veldig forskjellig fra hverandre. I tillegg har (i hvert fall mange av klassene) mange/varierte spell/abilites.

 

Jeg ser ikke helt for meg hvordan man skal kunne ha varierte strategier når mulighetene for variasjon ikke er tilstedet.

 

Jeg lever fortsatt i håpet om at dette bare er en illusjon, og at spells og comboer man får etter lvl 20 ikke _bare_ er oppgraderinger av det man har fra før, og satser nå på at min demonologist skal blir spennende etterhvert...

Er level 45 nå og alle klassene er prikk ulike, du har nok gitt opp spillet for tidlig. Alle klassene er veldig like i lav leven, men høyere level blir de mer og mer unike.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...