Gå til innhold

Canon nå med instant rebate (slik cashback burde vært)!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

USA!

Ligger vel på 18k i Norge nå (dog mulig det er en tusing i cashback..(?)), mens i Statene er nå prisen ikke langt unna det halve.

2 år gammel brukt 5D til 10-11k vs ny til det samme, så er den saken grei, imo.

 

Som jeg nevnte litt lenger oppe i tråden, tror jeg det skal godt gjøres å få kjøpt ny 5d noe særlig billigere fremover også. Prisdifferansen mellom 5d og 5d II vil være såpass stor at 5d ikke vil bli presset spesiellt mye lavere før den tilslutt er ute av hyllene.

I Norge kan en få 'restlager' priser, men at de skal komme betydlig lavere enn dagens USA pris har jeg ingen tro på. Og det blir uansett en stund til.

Endret av ragamuffin
Lenke til kommentar
USA!

Ligger vel på 18k i Norge nå (dog mulig det er en tusing i cashback..(?)), mens i Statene er nå prisen ikke langt unna det halve.

2 år gammel brukt 5D til 10-11k vs ny til det samme, så er den saken grei, imo.

Har sett nyere 5D til omtrent samme prisen, og med noen års reklamasjonsrett i bakhånd er jeg ikke like overbevist om at det lønner seg å kjøpe i USA. Sannsynligvis er det hipp som happ - det er fordeler og ulemper med begge løsninger...
Lenke til kommentar
Nå får du det noe billigere enn det i Norge også da.

http://japanphoto.no/product/digital-speil...24-105l-is-usm/

kr 22999,-

Med cashback får du igjen 2080 kr, så prisen er reelt ca 21000.

 

Det er helt klart penger å spare på kjøp fra USA, men må også sammenlikne brukte 5D med nye fra USA - det er så vidt jeg har forstått det Jurgis tenker på. Dessuten er prisen du har oppgitt uten frakt og mva, så den går opp i ca 17000 når du har kameraet i hånden lovlig betalt. Adorama, B&H og 17th Street Photo sender ikke som gave...

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Er ikke snakk om at de skal sende det til Norge :)
Da stiller saken seg selvfølgelig litt annerledes. Bare husk at du må betale sales tax dersom du kjøper i butikk. Det mest økonomiske er å dra til en annen stat enn New York/New Jersey og bestille fra B&H (de sender dog ikke til hoteller), da slipper du sales tax (typisk mellom 8 og 11%).

 

Rent formelt må du jo uansett betale mva, men det er klart lettere å unngå.

Endret av k-ryeng
Lenke til kommentar
Er i Florida noen uker, så det ordnet seg :)

USA eller Norge nå da? ;p

Kjøp i USA du, så går du for kitet med 24-105 f/4L IS, og selger den når du kommer til Norge om du ikke trenger den. Selv om den er kjøpt i USA, får du nok 6 lapper for den, og vips - du har fått en 5D for 7k!
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...