Gå til innhold

AoC: Spørsmål om AoC

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Har sett litt på AoCwiki for å finne litt info om spillet, men sitter igjen med noen spørsmål.

1. Jeg ser det er 3 raser mann kan velge, vil valg av rase avgjøre hvilken faction man er tilknyttet?

2. PvP - PvE - fungerer det på samme måte som i WoW?

3.

Her er en liste of archtypes og classes, her er det inntrykket jeg har av disse:

Priest

Priest of Mitra - holy specc prist (wow)

Tempest of Set - poison priest?

Bear Shaman - hakke peiling, shapeshifter?

Soldier

Conqueror - arms warrior?

Dark Templar - retri pala ?

Guardian - fury warr?

Rogue

Barbarian - melee som kan bruke tung armor

Ranger - hunter uten pet

Assassin - wow rogue med lett armor som kan stealthe

Mage

Herald of Xotli - mage/sorcers alminelig

Demonologist - destro warlock

Necromancer - diablo necro, raiser sceltons etc.

Kan noen komme med hva som faktisk blir rollen til de forskjellge classene? Er det noe elemental shaman ligende her? liker tanke på en class som kan bruke elementene, lage litt storm og sånn. Leste om at Priest kan utvikle seg til å bli Stormcaller, stemmer det?

-----------------

Jeg ser Axemen har valgt Fury som server, så jeg regner med det blir der jeg starter også.

og med tanke på guild. Må alle i en guild være samme "rase"? Hvis ikke, hvordan avgjøres det hvem som er "gode" og "onde", hvem er det som avgjør hvem som er i "krig" med hverandre`?

Ser dere i AoC

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Jeg ser Axemen har valgt Fury som server, så jeg regner med det blir der jeg starter også.

og med tanke på guild. Må alle i en guild være samme "rase"? Hvis ikke, hvordan avgjøres det hvem som er "gode" og "onde", hvem er det som avgjør hvem som er i "krig" med hverandre`?

Ser dere i AoC

Klassene i AoC er alle hybrid klasser. Husker jeg leste ett sted at priests som er "main healers" i dette spillet bare vil bruke 25% av tiden sin på healing, resten av tiden på CC, damage etc. Kjenner ikke så godt til de andre klassene siden jeg er priest selv.

Rase har ingen ting å si i forhold til guild. Alle rasene kan være samme guild. På rene PvP servere slik som Fury kan ALLE angripe ALLE. Hybernian er ett farlig sted å leve... :-)

Skrevet

PvP er slik som AcA sier. Det er ingen "factions" slik som i WoW.

angående klasser:

Priest

Priest of Mitra - holy specc prist (wow), men med diverse cc og slikt.

Tempest of Set - Vil vel sammenligne med shadow priest kanskje. Selv om det ikke er shadow per se.

Bear Shaman - Vet ikke. Er slags shapeshifter er det vel. Som kan heale og har grei dmg.

Soldier

Conqueror - arms/fury warr

Dark Templar - En Slags paladin ja, men ikke helt det samme. kan bare bruke 1h + shield.

Guardian - Tank

Rogue

Barbarian - melee som kan bruke tung armor, en slags fury warr.

Ranger - hunter uten pet

Assassin - wow rogue med lett armor som kan stealthe (alle kan stealth)

Mage

Herald of Xotli - mage som kan shapeshift.

Necromancer - diablo necro, raiser sceltons etc. (Mulig det. min char er bare 12 akkurat nå og man har 1 minion :p vanskelig å spille i starten)

Skrevet
Hei

Har sett litt på AoCwiki for å finne litt info om spillet, men sitter igjen med noen spørsmål.

1. Jeg ser det er 3 raser mann kan velge, vil valg av rase avgjøre hvilken faction man er tilknyttet?

S: Nei det vil ikke ha noe å si.

2. PvP - PvE - fungerer det på samme måte som i WoW?

S: PvP tilsvarer FFA, med en gang du kommer ut av starter områdetet blir det ulig å angripe hverandre.

3.

Her er en liste of archtypes og classes, her er det inntrykket jeg har av disse:

S: Er vanskelig å sammenligne classene med wow iom at all har gode dmg muligheter, men er selvfølgelig noen som er bedre til ditt og datt.

Ser dere i AoC

Skrevet (endret)

Til benbjo:

Priest

Priest of Mitra - holy specc prist (wow), men med diverse cc og slikt.

Tempest of Set - Vil vel sammenligne med shadow priest kanskje. Selv om det ikke er shadow per se.

Bear Shaman - Vet ikke. Er slags shapeshifter er det vel. Som kan heale og har grei dmg. (druid, kanskje?)

Soldier

Conqueror - arms/fury warr

Dark Templar - En Slags paladin ja, men ikke helt det samme. kan bare bruke 1h + shield. (i følge aoc-wiki kan de også bruke 2h)

Guardian - Tank

Rogue

Barbarian - melee som kan bruke tung armor, en slags fury warr. (barbarian skal vel strengt tatt holde seg til lett/medium rustning, etter hva jeg har fått med meg)

Ranger - hunter uten pet

Assassin - wow rogue med lett armor som kan stealthe (alle kan stealth)

Mage

Herald of Xotli - mage som kan shapeshift.

Necromancer - diablo necro, raiser sceltons etc. (Mulig det. min char er bare 12 akkurat nå og man har 1 minion vanskelig å spille i starten)

Endret av Frohman
Skrevet

Altså, ikke velg klasse ut ifra hva den ligner mest på i WoW. Det blir bare feil. Spilte selv dps warrior i WoW, og spiller nå conqueror i AoC. Ingenting minner om warrior i WoW, selv om det er den den kan sammenligned med.

Skrevet

Takk for svar så langt. Flere kan gjerne komme med sine svar.

Kan noen gi meg en kort breifing om hvordan det vil gå å spille hvis man er en ensom ulv? Vil man klare seg greit? Hvilken class er å anbefale dersom man kjører litt solo?

Guilds kan lage egene byer? Kan man besøke byer? Kan det bli krig mellom forskjellige guilds`? og hvis det er krig mellom 2 guilds og man er guildless, hvordan forholder man seg til det?

Hvordan fungerer det når man dør i aoc? blir det corpse løping der også?

Skrevet (endret)

Heralds of Xotli are hybrids of the mage and soldier archetypes who wield alien spells and two handed weapons, making them a formidable enemy on the battlefield.

This class is for players who want to master both brutal swordplay and spectacular sorcery.

The result of demonology that went beyond the realms of hell and earth and out into the cold empty wastes beyond the realm of existence, they now faithfully serve Xotli, a demon-god of the Elder Night and an entity even the Atlanteans learned to fear.

Endret av Runarbs
Skrevet
Takk for svar så langt. Flere kan gjerne komme med sine svar.

Kan noen gi meg en kort breifing om hvordan det vil gå å spille hvis man er en ensom ulv? Vil man klare seg greit? Hvilken class er å anbefale dersom man kjører litt solo?

Guilds kan lage egene byer? Kan man besøke byer? Kan det bli krig mellom forskjellige guilds`? og hvis det er krig mellom 2 guilds og man er guildless, hvordan forholder man seg til det?

1. Fra level 1 til 20 har man valget mellom dag (multiplayer) og natt (single player), og begge funker fint. For min del kjørte jeg natt når det var mulig å gjøre oppdragene der (de følger hovedhistorien) og hoppet til dagen når jeg trengte noen ekstra levler. Alle klassene funker fint solo, og det handler bare om personlig preferanse egentlig.

Guilds kan lage egne byer, og man kan besøke de selv om man ikke er medlem. Det skal dog ikke være mulig å sloss i byene uten at byen har et keep, så vidt jeg har forstått.

Når man dør mister man en gravstein, som gjør deg litt svakere i kamp i 30 minutter. Hvis man henter den forsvinner den "debuffen".

Skrevet

Vet ikke hvordan det blir i høyere lvls, men frem til 20 er solo basert.

Det kan bli krig mellom forskjellige guilds ja, man kan prøve å ta over motstanderens borg, men begge(tror jeg, mulig bare den forsvarende part kan dette, er ikke sikker) har mulighet til å leie inn soldater, altså deg og meg.

Hvis du dør så får du valget om å resse ved forskjellige resse-plasser som du har oppdaget. Du får også en mindre debuff som du kan få vekk ved å hente gravsteinen din.

Skrevet
Dark Templar - En Slags paladin ja, men ikke helt det samme. kan bare bruke 1h + shield. (i følge aoc-wiki kan de også bruke 2h)

Vel, i følge sidene til AoC står det:

Weapons: One-handed edged, one-handed blunts, crossbows, and thrown weapons.

http://community.ageofconan.com/wsp/conan/...p;table=CONTENT

Kan vel ha endret seg, hva vet vel jeg :p

Har som sagt baer spilt 1 class, så går bare utifra hva jeg har lest.

Skrevet

Bear Shaman er ingen shapeshifter nei. Det er en prest med veldig stor 2h kølle (pun intended). En hybrid melee/healer. Har kun spilt solo med min hittill men gleder meg til å teste han ut i en gruppe. Bear Shaman skal visstnok også være veldig bra i pvp. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...