Syv Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 (endret) Vet noen hvordan man løser problemet med sort skjerm? Jeg hører lyd, ser musepekeren, og får merkelig (ødelagt) grafikk ved innlogging. Dette gjør det umulig for meg å komme inn i spillet, for å forandre grafikkinnstillingene. Jeg møter minimum system reqs. Endret 18. mai 2008 av Syv
Jaqu711 Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 Prøv å bytte til windowed mode i settings på patcheren.
Syv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 (endret) Ja, har prøvd dette. Har til og med reinstallert windows uten hell. Bruker de siste ATI driverne. Ganske merkelig egentlig, for jeg hadde samme problemet første gang jeg startet AoC, skiftet til windowed mode - løste problemet. Men etter den siste patchen i åpen beta, trykket jeg på automatisk "low" settings i spillet - og alt gikk til helvete. Har prøvd spillet på ulike windows installasjoner, med oppdaterte drivere, forskjellig resolution, window/fullscreen. Ingenting hjelper. Har altså samme problemet i "Early Access". Endret 18. mai 2008 av Syv
Syv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 Processor: AMD Athlon 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHz Memory: 1024MB RAM ATI X800 (GTO)
Zepticon Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 En venn av meg har det samme problemet. I hovedak tror vi det er GFX driverne som tuller, siden han har Vista 32bit og ATTi MObility x700 som ikke har driverstøtte fra ATi. Skal teste senere med en XP instalasjon for å se om det virker. Symptomene er svart skjerm og hakket lyd når de første intro filmene kjører, og senere får vi noe ødelakt grafikk av cimmerian sin char selection screen (fjell og snø i bakgrunnen og noe spyd og piler forran)
2ball_ Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 (endret) jeg vet dessverre ikke hvordan man kan fikse det, men spillet er jo tross alt omtalt som mørkt og dystert Processor: AMD Athlon 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHzMemory: 1024MB RAM ATI X800 (GTO) var jo ikke over dervent mye ram her... du kjører ikke vista vell? antagelig ikke..hva krever spillet? Endret 18. mai 2008 av 2ball(s)
Syv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 (endret) Symptomene er svart skjerm og hakket lyd når de første intro filmene kjører, og senere får vi noe ødelakt grafikk av cimmerian sin char selection screen (fjell og snø i bakgrunnen og noe spyd og piler forran) Presist de symptomene jeg får! 2ball(s): Kjører XP; møter minimus system reqs. Jeg fikk spilt det meste av åpen beta, men det skar seg som sagt etter siste patch. Endret 18. mai 2008 av Syv
Syv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jeg fikk endelig svar fra Funcom: Greetings, My apologies on the delay. Unfortunately there's only 1 person for tech support and you're talking to him. Your blank screen issue, try using this prefs file. Download the attachment and overwrite your existing prefs_1.xml file. It can be found in the following path: C:\Documents and Settings/(your windows username)/Local settings/Application data/Funcom/COnan/Prefs Just overwrite the existing one there and load up Conan. Before you click play, click on the settings and adjust the setting for the resolution you want. Let me know if this helps in anyway. Thanks for your patience. Best regards, Wayne Funcom Technical Support De nye preferansene fikset det meste (lyden henger fortsatt litt i intro-filmen, men ikke i selve spillet)! Jeg legger ved filen om noen trenger den. Prefs_1.xml Endret 18. mai 2008 av Syv
HappyHerb Skrevet 18. mai 2008 Skrevet 18. mai 2008 (endret) Vet noen hvordan man løser problemet med sort skjerm? Jeg hører lyd, ser musepekeren, og får merkelig (ødelagt) grafikk ved innlogging. Dette gjør det umulig for meg å komme inn i spillet, for å forandre grafikkinnstillingene. Jeg møter minimum system reqs. Det er et shader problem, hadde nøyaktig samme problem selv. Problemet er at jeg har xp så er ikke sikker på hvor du finner mappen hvis du har Vista, men i xp så fikser man det på følgende måte. 1. Åpne kontroll panel -> folder option -> check boksen for "show hidden files and folders" 2. Åpne C: -> Documents and Settings -> "user name" -> Local Settings -> Application Data -> Funcom -> Conan -> Prefs 3. I prefs mappa der skal det ligge 1 eller 2 filer som heter Prefs_1.xml og Prefs_2.xml 4. Åpne begge i Notepad 5. Let til du finner: <Value name="RenderSetting_ShaderModel" value="-1" /> 6. Sett verdien til 0 : <Value name="RenderSetting_ShaderModel" value="0" /> 7. Save Dette gjorde jeg og da funket alt fint igjen. Har også x800xt kort, men dett problemet oppstår for mange ati skjermkort. EDIT: Ahh, ser du fikk svar fra dem ^^^ :!: Endret 18. mai 2008 av HappyHerb
Syv Skrevet 18. mai 2008 Forfatter Skrevet 18. mai 2008 (endret) Jepp, "Shadermodel" er satt til "0" i de preferansene Synd serveren er nede for øyeblikket! :!: Endret 18. mai 2008 av Syv
m0003 Skrevet 21. mai 2008 Skrevet 21. mai 2008 Processor: AMD Athlon 64 Processor 3700+, MMX, 3DNow, ~2.2GHzMemory: 1024MB RAM ATI X800 (GTO) Hei litt offtopic, men ser du har omtrent samme maskin som meg bortsett fra at jeg har GeForce 7600 gt. funker AoC greit på maskinen ? treng svar før jeg i det hele tatt gidder å kjøpe det
krispo-runar Skrevet 4. desember 2008 Skrevet 4. desember 2008 Det samme skjedde hos meg, tapte 2 uker på dette problemet, sendte minst 20 meldinger til Funcom support men til slutt var det jeg selv som fant ut løysninga, jeg spurte han om jeg skulle prøve å reinnstalere aoc, han sa at det ikke var noen vits i. Men jeg gjorde det alikevell, å nå virker det som aldri får:) MVH Krispo-Runar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå