Gå til innhold

Filopplastning uten å oppdatere siden.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å lage en liten funksjon for å skrive nyheter. Det skal være mulig å legge inn bilder i nyhetene.

Noen som kan gi meg noen tips på hvordan jeg kan laste opp bilder uten at hele siden må oppdateres, og oppdatere et lite område på siden når opplastingen er ferdig?

Selve php-scriptet for å laste opp har jeg laget allerede og det trenger jeg ikke hjelp til.

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Usikker på hvordan en kan gjøre dette med Ajax, da javascript i utgangspunktet ikke har tilgang på filer, men du kan jo eventuelt benytte deg av frames og separere de to funksjonene dine slik.

Endret av Jonas
Skrevet (endret)

Jeg har ingen god erfraring med egne java eller flash apps så tror jeg ikke burde prøve på dette.

Er det mulig å sende instruksjon fra et popupvindu til hovedvinduet slik at et lite område på hovedvinduet oppdateres? For hvis dette hadde gått kunne jeg benyttet meg av dette istede.

Endret av Plass1
Skrevet

Alt dette er mulig med JS/AJAX. Men da er nok ikke dette rette forumet... php er kun på server siden, og kan ikke gjøre noe på bruker siden. Det kan også løses med applets/flash eller kanskje perl? Men js/ajax er nok det enkleste, og det krever ikke at brukeren må ha installert støtte for noe ekstra :)

Skrevet

Du kan også (alternativt) ha opplasting i en <iframe>. Denne kan lastes på nytt uavhengig av det originale vinduet, og man unngår samtidig pop- ups (dette blir riktignok et valg mellom pest og kolera). Ellers lar det seg gjøre enkelt å laste opp via en pop- up. Når bruker har lastet opp bildet, kan du eventuelt sette inn en knapp "Sett inn bilde" som både lukker popup- en, og sender respons til originalvinduet. :!:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...