Gå til innhold

Feature: Den sjarmerende brødboksen

Anbefalte innlegg

Skrevet
Et spill jeg (og kompisene mine) brukte mye tid på, var et Basic-spill som het "Fotball-Liga". Noen som husker det, og evt. om det er mulig å få tak i det idag? Det var vel den tidens "Championship Manager", men det som gjorde det litt morsommere var at det var relativt enkelt (med litt Basic-kunnskaper) å lage nye "features"; som f.eks. Conference League, utvide transfer-markedet, osv.

En negativ ting var at det tok flere minutter å regne ut hver tabellen (etter en serierunde), så det var kanskje ikke så rart at man brukte såpass mye tid på det. :!: En annen ting var at det ikke var mulighet til å lagre, så strømforsyningen til C64'en fikk skikkelig kjørt seg etter å ha vært på i flere dager, om ikke uker (den ble veeeldig varm etterhvert).

Dette husker jeg godt. Vi var en gjeng som spilte dette hver dag i månedsvis. Sortering av tabeller tok evigheter, og spillet kræsjet vel etter 11 sesonger? Dimensjonen på en array var satt til 11, eller no sånt. Største mulige seier var 7-0. Egenkomponerte lag med Zico, Socrates, Giresse, Fernandez, Rossi...... Herlig!

IP

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, av fotball spill så husker jeg vel best The Boss, forruten International Soccer cartridgen da. :)

Gøyt å se hva som var komersielle spill tilbake på tidlig 80 tall. Det var mye simple spill der ja, men de gjorde jo susen før assembly kodere og grafikere fikk slå rot i maskinen. :)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...