Gå til innhold

Feature: Den sjarmerende brødboksen


Anbefalte innlegg

Et spill jeg (og kompisene mine) brukte mye tid på, var et Basic-spill som het "Fotball-Liga". Noen som husker det, og evt. om det er mulig å få tak i det idag? Det var vel den tidens "Championship Manager", men det som gjorde det litt morsommere var at det var relativt enkelt (med litt Basic-kunnskaper) å lage nye "features"; som f.eks. Conference League, utvide transfer-markedet, osv.

 

En negativ ting var at det tok flere minutter å regne ut hver tabellen (etter en serierunde), så det var kanskje ikke så rart at man brukte såpass mye tid på det. :!: En annen ting var at det ikke var mulighet til å lagre, så strømforsyningen til C64'en fikk skikkelig kjørt seg etter å ha vært på i flere dager, om ikke uker (den ble veeeldig varm etterhvert).

 

Dette husker jeg godt. Vi var en gjeng som spilte dette hver dag i månedsvis. Sortering av tabeller tok evigheter, og spillet kræsjet vel etter 11 sesonger? Dimensjonen på en array var satt til 11, eller no sånt. Største mulige seier var 7-0. Egenkomponerte lag med Zico, Socrates, Giresse, Fernandez, Rossi...... Herlig!

 

IP

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel, av fotball spill så husker jeg vel best The Boss, forruten International Soccer cartridgen da. :)

 

Gøyt å se hva som var komersielle spill tilbake på tidlig 80 tall. Det var mye simple spill der ja, men de gjorde jo susen før assembly kodere og grafikere fikk slå rot i maskinen. :)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...