Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Eller bare kople det antistatiske armbåndet til jord-delen av stikkontakten

 

Høres skummelt ut. Egentlig bør man vel skru minst mulig inne i kontakter, og iallefall ikke koble kroppen sin direkte dit med kobbertråd. Vet ikke, men ser for meg mye som kan gå galt i et worst-case scenario :p

Lenke til kommentar

 

I en pose som følger med hovedkortet så skal det følge med en del skruer som ser ut som de jeg har ringet rundt på bildet, dette er avstandstykker...

 

Ja, sånne har jeg.

 

Så jeg skrur kun i sånne der hvor hovedkortet har skruehull, og så skrur jeg skruer i der igjen når kortet ligger oppå?

 

Korrekt, da er du godt på vei :)

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Hehe det er ikke farlig å ta på jordinga i støpselet:P Det er ikke strøm i den, den gjør bare at du lader ut!:p

 

Den shiny tingen nederst er jordinga. Der kan du koble til armbåndet. Det har samme funksjon som å koble til strømforskyninga der og feste armbåndet i kabinettet. Det kan ikke skje noe galt hvis du fester deg i den. Sjansen er 0% for at du får støt=)

post-108681-1211107459_thumb.jpg

Lenke til kommentar

conflict, faren er vel at noen går "grundig til verks", tar av dekslet og kobler seg til selve jordingsledningen/skruen inne i kontakten. :p En dårlig skrudd fast ledning der som "ligger å slenger" kan vel bli morsomt :D

 

btw, hvorfor ikke ikke kombinere armlenke med > fotlenke også, så man garantert får en skikkelig "karamell" hvis det gnistrer :D

 

post-10740-1211109916.jpg

(NB. Mokasiner/tresko og hvite sokker er ikke inkludert i prisen)

 

Jeg for min del har aldri benyttet slike remedier. Bare "lader meg ut" ved å ta på vannkranene på bad eller kjøkken. Og medmindre man i mellomtiden har lekt & basket rundt på stueteppet med firbente "Fido", tror jeg det er tilstrekkelig.

Endret av Mekanicus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...