Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

Tanker rundt Engelsk eksamen 2008 - Time


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg velger A2 B og C

 

A2:

 

Skriver om Time Machine. Prøver og trekke inn de filmene og bøkene som ligger på siden. Noen som har lest H. G. Wells (Time traveller) som kan komme med noe anmeldelse lnro? sammendrag?

Veldig bra Idioms side som trådstarter har lagt til. (http://www.usingenglish.com/reference/idioms/cat/29.html er genial !! *TREKK INN*) Skrev en stil her i engelsk for ikke lenge siden som ble slaktet på struktur og hvor lærer ga "Mellom 3 og 6 (alt etter hvilken sensor jeg får)" så kommer nok til og skrive litt mer strukturert enn jeg gjorde da :)

 

B:

 

Usikker på hvor relevant B delen er for oppgaven men leste nå igjennom.

 

C:

 

Leste gjennom C og synes den var ganske pointless. Alex Rider har så lite med tid og gjøre at det er morsomt. Shoutout til udir: "NEVN HELLER SERIEN 24 FFS"

Jeg har dog lest boka så kommer nok til og trekke inn noe greier derfra. Bare tenk litt på tv serier, bøker, filmer som har noe med tid og gjøre i det hele tatt. Kanskje kan du debatere rundt meningsløsheten ved og nevne Alex Rider?? Your Choice.

 

 

Tror det endelige oppsettet blir sånn som en fyr her skrev:

 

Hvilken A-del valgte du og hvorfor?

 

Hvordan jobbet du med delen?

 

Skriv en:

 

Skjønnlitterær historie som handler om tidspress.

eller

Sakprosa om Tidsmaskiner?

eller

Teateroppsettning av noe med tid? (Har hatt noe lignende før.. Bridges tentamen lrno) (skrive roller, rekvisita, utrykk osv)

 

 

Noen flere forslag/Notater??

 

EDIT: Beklager at den kom dobbelt. Jævla treige drittskolecomputere go to hell

Endret av TekniskFeil
Lenke til kommentar

A1

A2

A3

 

B- Delen:

A Christmas Carol:

Det handler om en sånn gammel mannsom ikke liker jul, og er veldig opptatt av penger , han vil ikke sløse pengene på gaver. Senere kommer partneren(som er død) og sier at han skal få besøk av 3 spøkelser som skal hjelpe han og like julen.... Så komemr en spøkelen som er (Fortid spøkelse) og tar med han gamlemannen til det stedet han var født og oppvokts

 

A Connecticut Yankee In King Arthur’s Court:

Tegneserien handler om en våpenmaker i fra 1800 som liker å sloss. Han sloss mot en viss Hercules som slår han i Hodet så han våkner i Camelot i 528 eller no. Der blir han tatt til fange av en ridder, og tatt til slottet til Kong Arthur. Han husker etter å ha lært i sin egen tid at det skal være en Sol formørkelse neste dag.

 

 

C-delen:

Stormbreaker

Alex Rider er en fjorten år gammel gutt som bor hos onkelen sin, Ian Rider, som arbeider i en bank. En dag får Alex dårlige nyheter, onkelen har dødd under mystiske omstendigheter. Alex oppdager at Ian Rider faktisk var spion, og arbeidet for MI6, og at han ble myrdet av den berømte leiemorderen Yassen Gregorovich. Han blir dermed rekruttert av sin onkels tidligere arbeidsgivere, Alan Blunt og Tulip Jones. Alex innser etterhvert at onkelen faktisk har oppdratt ham som spion, og han drar avsted på sitt første oppdrag, bevæpnet med en mengde dingser fra Smithers. Han oppdager også at onkelen hadde gjemt en spionkoffert i hagen til naboen.

 

Milliardæren Herod Sayle donerer en gratis mega-datamaskin med kodenavn Stormbreaker til alle skoler i Storbritannia. MI6 er nysgjerrige på hvorfor han opptrer så mistenkelig gavmild, og sender Alex, forkledt som en vinner av en konkurranse, for å undersøke.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke lest så mange av komentarene enda, men jeg sier det likevell.

 

Vi fikk beskjed for 2 minutter siden om at det ikke var lov å bruke ordbøker som kunne oversette fra et språk til et annet. Det vil si at vi ikke får lov til å bruke de røde engelsk ordbøkene vi fikk i 8. klasse som skulle være tillatt under eksamen.

 

Er det noen andre som har fått den samme beskjeden? Eller kanskje har fått lov til å bruke ordbøker?

 

Når jeg sier ordbøker mener jeg bøker/programmer som kan oversette ord fra et språk til et annet. For eksempel hvis du skriver "gutt" så vil du få opp ordet "boy".

 

Men rektoren på skolen sa at vi kunne bruke engelsk rettskrivingsprogram, det vil si programmer som sier i fra når du skriver "boi" at det er feil.

 

Edit: Beklager. Rektor hadde gjort en STOR feil! Vi fikk lov til å bruke ordbøkene :)

Endret av JaffZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...