Gå til innhold

GTA: San Andreas vs GTA IV


Anbefalte innlegg

er det bare meg som syntes det er en del gameplay som har tapt seg fra san andreas til gta 4?

 

Ting forumbrukere savner i GTA VI (selv om alle sikkert ikke savner alt)

-Stats systemet, som gjorde at du kunne endre kroppen

-kanskje bare egen preferanse men syntes gta san andreas har bedre story

-du kan kjøpe "bling" og solbriller etc (fant aldri dette i gta IV)

-DODO

-Mer profilerte skuespillere (ikke alltid positivt men elska samuel jackson i san andreas)

-Mer kjente sanger? (hvertfdall for min del) Elsker engelske versjonen av "Forelska i læreren"!

- Sykler!! Man må jo ha sykler i Liberty City!

- Fallskjerm. Nå kan jeg ikke lenger sykle utfor et stup/bygning og hoppe i fallskjerm.

- Fly, det var jo kjempemoro å fly svære passasjerfly i san andreas.

- Kjøpe eiendommer og få enorme garasjer. Hva skal jeg gjøre med alle de tøffe bilene jeg finner nå?!

- "Pimpe" biler, jeg synes NOS og hydrauliske dempere var gøy!

- Frisør og klesbutikker. Niko Bellic er så fryyyyktelig kjip...

- De åpne landeveiene og "landet". Jeg foretrekker å ha et stort område mellom hver by, men det er kanskje bare meg...

 

 

Skjønner jo at det er ett HELT annet spill, men fortsatt en del elementer jeg savner. får håpe det kommer San Andreas 2 :p

 

SAmtidig er det utrolig mange oppdateringer med GTA VI jeg har satt UTROLIG stor pris på. som den ENORME grafikk og fysikk oppgraderingen. Hele konseptet med mer åpen kommunikasjon med "omverdenen", måten verden er mer dynamisk. det ser virkelig ut som om personene rundt deg har ett liv. de går ikke bare rundt og venter på å bli påkjørt.

 

Lurte vel egentlig på om det bare er meg som syntes det er noen "nedgraderinger" som kunne gjort GTA vi enda bedre!.

 

For all del, er ett topp spill. kansje det nest beste jeg noen gang har spilt (må ikke glemme The curse of Monkey island).

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Delvis enig. SA hadde mer feeling spør du meg. Har nå rundet GTA IV og føler liksom at det ikke er så mye å gjøre nå annet enn litt sideoppdrag. F.eks var det mye morsommere å få tak i fet bil i SA og leite etter stunt jumps enn det er nå i GTA IV. Vet ikke hvorfor, muligens det hadde noe med alderen å gjøre.

 

Uansett så er jeg også meget fornøyd med endringene som har skjedd siden forrige spill, dog det er noen ting jeg savner som f.eks fly og fallskjerm. GTA IV har jo et ganske seriøst preg på seg så det er vel kanskje en grunn til at mange slike ting er fjernet.

Lenke til kommentar

tror det har skjedd noe liknende med meg også, mulig alderen. håper det ikke er det da ^^

 

Det første jeg har gjort i alle tidligere gta spill. er å løpe rundt som en gal mann, og utforske. Utforske hver krik og krok prøvde alltid å finne veier til nye øyer selv om jeg ikke hadde kommet så langt i historien enda. i GTA VI var det plutselig ikke så viktig. stunt bonuser er heller ikke så tiltalende nå som du bare får "godkjent" stuntet. jeg vil vite utgangshastiget, lengde, antall roller og flipper med mer når jeg tar ett stunthopp!

Lenke til kommentar

Ting jeg kommer på i farta som jeg savner:

 

- Sykler!! Man må jo ha sykler i Liberty City!

- Fallskjerm. Nå kan jeg ikke lenger sykle utfor et stup/bygning og hoppe i fallskjerm. :(

- Fly, det var jo kjempemoro å fly svære passasjerfly i san andreas.

- Kjøpe eiendommer og få enorme garasjer. Hva skal jeg gjøre med alle de tøffe bilene jeg finner nå?!

- "Pimpe" biler, jeg synes NOS og hydrauliske dempere var gøy! :p

- Frisør og klesbutikker. Niko Bellic er så fryyyyktelig kjip...

- De åpne landeveiene og "landet". Jeg foretrekker å ha et stort område mellom hver by, men det er kanskje bare meg...

 

I tillegg så synes jeg ikke GTA IV legger til mye nytt til serien. Man har jo en mobiltelefon nå, men den er mer til bry. Man blir fort lei at vennene dine hele tiden ringer og skal gjøre et eller annet. Håper neste serie blir mer som san andreas igjen. :)

Endret av sablabra
Lenke til kommentar
Syns noen det ligner litt på GTA 3? Neste blir vel kanskje noe som ligner Vice City, så San Andreas =P

 

enig her..

 

det ligner veldig på gta 3..

 

Rockstar har gjort nokre story og designfeil undervegs er som set ein demper på opplevinga. I kvart oppdrag seier Nico att han trenger penger, kvifor treng han det?? han har jo ingenting å bruke dem på? du kan ikkje kjøpe biler eller eigendommer så kvifor treng han penger? dyrt å kjøre i tollbommen?

 

Då føler eg att heile den "start a new life, live the american dream" ballongen sprekk" når du har runda spillet (eg har ikkje gjort det enda men ser nokon lunde kor det går) att du får ikkje kjøpt nokre eigendommar eller liknande. Frå ditt første tli siste oppdrag så har du oppnådd lika lite. Ja du får større leiligheiter, men dei FÅR du jo. ingen større garasje, mansion, feite biler..du er forsatt ein mafia henchman slik so i GTA 3..ingen american dream..

 

også einig i det med content, SA var eit meir underhaldande spill. Det var meir å gjere i SA, meir innhold rett og slett, nei det var ikkje så realistisk att du kunne som barkroppa nigga from the hood stikke på eit hangarship og stjele eit jagerfly men moro det var det faen meg! å det er vel det som tell!

 

som Ben Croshaw (yatzy) sa så er det ikkje sikkert denne økte realismen er vegen å gå for serien, eg får jo ikkje springe og skubbe ned folk før eg får den lovens lange arm etter meg ein gong..!

 

eg har prøvd å likt radiostasjonene i IV men det er liksom noko som mangler..den Vice City sjarmen er der ikkje..

 

likevel er GTA IV eit super spill...har spilt 45 timer samanlagt no.kjem sikkert til å bruke 45 timer til..så dette var ikkje klager berre nokre punkt som var ulike eller anarleides enn andre GTA i serien..;)

Lenke til kommentar

Likte SA mye bedre. Spillet hadde en glød som mangler i 4ern.

 

CJ var konge og Nico viker fryktelig døll i forhold. Ellers har jeg ikke møtt på noe særlig nytt content bortsett fra "mobilen". Har dog bare spilt i 2-3 timer i forhold til kanskje 100 timer SA.

Lenke til kommentar
Ting jeg kommer på i farta som jeg savner:

 

- Kjøpe eiendommer og få enorme garasjer. Hva skal jeg gjøre med alle de tøffe bilene jeg finner nå?!

Dette er rimelig patetisk spør du meg, at det ikke er med altså. Alt du har nå er en liten sånn firkant utafor hvert av husene dine hvor du plassere 2 biler. Dessuten forsvinner de noen ganger også. VI VIL HA GARASJE FFS! Og en megastor mansion! Hvor blir det av de? Alle safehusene jeg har nå suger kølle.

 

Virker som de har fjernet massevis av kule detaljer fra tidligere spill for å få det til å virke annerledes, men hva faen er vitsen med det når det bare blir dårligere og kjedeligere?

Lenke til kommentar

Greit nok, stats gria, var sikkert smak og behag. men syntes den lille delen av det er mer realistisk enn hva vi finner i GTA VI. som f.eks spiser du mye burgere og trener lite blir du feit. spiser du riktig og trener mye blir du ripped. endrer førstepost så bare plukker jeg inn stikkord over hva folk savner i gta 4 :p. en GTA san andreas 2 som bygger på GTA 4 hadde vært konge.

 

Når det kommer til realisme, er ikke dette akkurat noen av gta spillene satser stort på. heller ikke gta 4 etter min mening. jeg er helt sikker på at Nico Belic også kunne stormet ett hangarskip å stjålet en herrier, om vi bare hadde muligheten. Føler mer og mer som om gta 4 er det nye gta 3 :p

 

vi kan sikkert vente oss noen fete titler med samme motor fra rockstar i de nærmeste årene. men for nå får vi bare kose oss med de fantastiske spillene vi allerede har blitt gitt.

Endret av Potetgullmann1
Lenke til kommentar

Jeg leste et eller anna sted en veldig kort oppsummering av spillet like før release. Grovt gjenfortalt:

 

GTAIV = GTA: Vice City med bedre grafikk, fysikk og story, men dårligere soundtrack.

 

Etter å ha spillt spillet en del må jeg si meg ganske enig med den der. GTA3 hadde trossalt ikke helikoptre eller motorsykler, noe Vice City hadde.

Lenke til kommentar

Jeg synes storyen var litt skuffende. Ble så mye dra ditt, hent han drep 3-6 stk. hent han kjør ditt etc...

 

Men etterhvert ute i spillet ble det bedre, men første inntrykket ble litt dårlig.

 

Jeg savner egentlif Gang war, og CJ nigga-style... Men synes det har blitt mye mer realistisk, så hvis storyen til SA Byttet med Storyen i GTA IV, så hadde det vært konge :thumbup:

Lenke til kommentar

Er enig i at spillet har sine mangler, og det er mindre å gjøre etter siste oppdrag. Likevell er vel levetiden betraktelig forbedret gjennom multiplayer. Her får vi jo turf war som svarer til gjengkrigen i SA og en rekke andre nye minispill som races osv. Er selvfølgelig et klart tap for dem som ikke spiller online, men for meg er det et steg i riktig retning. Det som trekker ned for meg er som sagt før at man ikke har muligheter som å kjøpe hus etc. Dette skyldes kanskje plass mangel? Om neste versjon blir PS3 eksklusivt og deretter får mer lagringsplass vil vi kanskje få et gjensyn med ting fra Vice city og SA i forbedret utgave?

 

Kommer jo DLC snart også, og blir ufattelig spennende å se hva den har å tilby. Drømmen er fallskjerm, sykkel og skateboard (hvor kult hadde ikke det vært?). Samt gode oppdrag hadde det vært likt et nytt spill for meg :love:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...