Gå til innhold

Flere som er interesert i Age of Conan enn WOW

Anbefalte innlegg

Skrevet
Spennende skjermdump jeg fikk tatt :)

http://bildr.no/image/199186.jpeg

Jo, viser egentlig det jeg har tenkt før, at AoC er stort i Norge, men ennå ikke helt kjent i utlandet. Men så er jo ikke spillet gitt ut enda heller.

Jeg tror nok AoC vil selge bra uansett hvor i verden du bor. Selv skal jeg spille sammen med en gjeng fra diverse land, Storbritania, Tyskland, Sverige, Finland, Danmark, Nederland, Norge, Singapore (for å nevne noen).

Så ingen tvil at ryktene om AoC har spredd seg :p Nå skal du vel ikke se bort ifra at jeg har dratt med 50-60 stk fra det gamle guildet mitt i wow da:P

I og med at cdon ikke klarte å sende meg kodene for å starte spillet 17.mai, så er 23.mai fullbokket med AoC, brus og sjokolade :D Har gleder meg til denne lanseringen i 2 år nå :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Men herregud! Det er jo en del sjangeren MMO!

Håper ikke du tror at det var blizz var de første som kom ut med et MMO med PvP og lvle system.

Endret av Swaxxo
Skrevet (endret)
Men herregud! Det er jo en del sjangeren MMO!

Håper ikke du tror at det var blizz var de første som kom ut med et MMO med PvP og lvle system.

hmmh.. Diablo var ganske tidlig ute ihvertfall :p sikkert ikke det første, men de var tidlig ute ^^,

men en ting.. (hadde Diablo et pvp system?)

EDIT: okei, 1997 ja :p ikke fult sååå gammelt som de ifra 1975 x) vi snakker da om Maze war osv (tviiiler på at det var et pvp system her xD haha)

Endret av omglolwtfisthis
Skrevet

Så hvorfor sammenligner du det da? Nå har jeg ikke spilt så mange MMO utenom WoW selv, men vet at de aller fleste, om ikke alle, har PvP og et lvle system. Og combatsystemet i AoC er jo det som er nytt! Ingen auto attack som i mange andre MMO's.

Skrevet (endret)

De har bare bytta ut autoattack med 1-2-3-button spam, som ikke har no å si hvis du velger en caster class.

Og jeg sammenligner fordi, som sakt tidligere, det er mye som er likt.

Endret av World Of Warcraft
Skrevet (endret)

Er forsåvidt riktig det. Men dette gjør combat systemet i aoc hakket mer involverende enn i andre spill, noe jeg liker, etter hva jeg har fått testet av spillet så langt. Pluss at en har skjold på seg selv og fienden å tenke på. Samt trykke riktig når man setter i gang en combo.

Endret av Nitrius
Skrevet (endret)

Det er opp til hver og enkelt, du syns kanskje det, men andre vil si noe annet. Nå skal ikke jeg si at combat systemet i aoc var så revolusjonerende som jeg hadde håpet på, kan vel egentlig ikke kalles revolusjonerende, men det er værtfall en liten evolusjon iforhold til andre spill i sjangeren etter min mening.

Endret av Nitrius
Skrevet
Igjen, det er jo ikke slik at AoC må "slå" WoW for at det skal bli en suksess. Det er da heller en fordel at AoC får et mer voksent publikum, og om det klarer å stjele alle kundene fra WoW eller ei er da likegyldig for meg. )

Amen.

Skrevet
eg komme til å spela Age of Conan!!! og eg spele WoW no for tiden :new_woot:

Er det ikke flere spill med gladfarger som er bedre for en 13 åring? :p

Skrevet

Er ikke så rart at interessen rundt AoC er mye større en WoW, nå. AoC er nytt, WoW har levd en god stund. De som spiller WoW søker nok ikke på så mye informasjon rundt det spillet lenger, med unntak av når en ny expasion pack er på vei.

Når det kommer til antall aktive betalende kunder så er WoW i en klasse for seg selv, det blir ikke kalt ett sosialt fenomen uten grunn. Funcom har sagt at de trenger ca 150 000 for å gå rundt, og ca 225 000 tror jeg det var for å slå Lotro. Får de ca 700 000 (fritt etter hukommelsen) så blir de det nest største MMO spillet, dvs at WoW har ett forsprang på 9-10 millioner kunder, skal en del til for å ta igjenn det. Funcom har vel også sagt at får de 1 mill. kunder, så er AoC en stor suksess. Så det holder lenge med å klare å stjele ca 5-10% fra WoW og noen små % fra ymse andre, og den butikken bør gå så det suser ;)

Blizzard bør klare seg lenge med "kun" 8-9 millioner kunder.

Så gjenstår det å se hvor levedyktig AoC blir, Anarchy Online er vel i livet enda ? Så de har jo en del erfaring med å drifte/utvikle ett MMO spill.

Skrevet

De har jo allerede 700.000 som har forhåndsbestilt så er en sukses allerde, det de må gjøre nå er å holde opp til forventningene så folk ikke slutter og tallene daler.

Skrevet
De har jo allerede 700.000 som har forhåndsbestilt så er en sukses allerde, det de må gjøre nå er å holde opp til forventningene så folk ikke slutter og tallene daler.

Forhåndsbestillingene/salgstallene til nå tilsier at dette bør gå veldig bra. Men jeg vil ikke kalle det en sukess om de har 1 mill brukere den første månden, for så å synke til 200 000 månden etter. (Tviler på at det skjer, men hypotetisk sett)

Bør nok se antall betalende kunder over en periode 3-6-12 månder før man kommer med noe "endelig" dom.

Av de tallene jeg har sett så har AoC kostet mellom 100-200 mill å utvikle, så det er en liten bunke penger som skal samles inn før de går i null. Med utgangspunkt i 200 mill i utvikling, 50 kr fortjeneste pr solgte spill og 50kr fortjeneste i abonnement pr mnd, med 700 000 kunder: (200 000 000 - (700 000*50))/50=3 300 000/700 000 = 5 (4,71) månder for å gå break even. Forbehold om at mine tall ikke er helt på jordet, så bør det vel ikke være så ille å begynne å tjene penger etter ca 6 månders drift ? Ikke så ille som jeg først trodde ;)

Skrevet (endret)

AoC blir aldri større enn WoW. WoW har faktisk over 10 millioner brukere, så det skal sinnsykt mye til for at AoC kommer seg over toppen. I grunn at AoC krever en del fra PC-en (ikke noe vits å spille på superduper low når spillet har fått skryt for å være så 'vakkert') så er det nok mange som rett og slett ikke gidder AoC. Selv har jeg ikke pc til AoC så da gidder jeg rett og slett ikke. + At det kommer expansion til WoW (som ser sinnsykt lovende ut) så det holder nok en del til WoW, men samtidig at de øker lvl cap dreger vel enn del bort. Men jeg elsker Warcraft loren, og syntes ikke noe særlig om Conan sin, så det er også en grunn til at jeg ikke gidder AoC. Selve AoC ser ganske bra ut (nye områder o.l). Men kampsystemet er nok også noe av det folk ikke liker (ikke alle da, noen syntes sikkert det er "omfgzkoolstuffz"). Jeg elsker WoW sitt "point and click" system, så mye enklere. Skal du ta en enkel duell i AoC så må du vel konse som faen, time alt perfekt o.l.

Konklusjon: WoW forblir på toppen.

Endret av Moonshield

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...