Gå til innhold

PC til ca 6000 (delevalg)


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt meg en pc til ca 6000 kroner og jeg har lagt til noe jeg ønsker å ha med i handlelisten.

http://prisguide.gamer.no/vis_handlevogn.php?waggon_id=72712.

 

Jeg skal bruke PC-en til redigering/opptakning av film + eventuellt noen spill.

 

Jeg trenger hjelp til å finne:

- kabinett (utseende har intet å si)

- hovedkort (hvis noen mener jeg burde ha et annet)

- harddisk på 500GB

- prosessor (hvis det finnes noe bedre til samme pris)

- dvd spiller_/brenner

- 64-bits vista (engelsk versjon) sleit med å finne det faktisk :p

 

Jeg trenger ikke:

- skjerm

- mus og tastatur

- høytalere

 

På forhånd takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

de tinga du trengte "hjelp" til er jo de enkleste å finne.. da de tingene ofte har liten eller ingenting å si på ytelse.. ellers ser ting bra ut.. selv liker jeg gigabyte, abit og foxconn langt bedre en asus. da alle mine asus (og msi) kort har gitt meg en eller annen form for problemer. ofte netverk eller lyd. ingen "alvorlige" problemer som at det er ustabilt. uansett iriterende å ikke ha fungerende komponenter på et hovedkort.

 

hvis kabinettet skal vere så billig som mulig hadde jeg valgt et aopen kabinett og solgt eller tatt vare på psu'en tilfelle nød situasjoner.

 

jeg har bare hatt 1 dorlig erfaring med nec brennere. den låste seg helt engang og måtte kutte srømmen helt før den funka som den skulle igjen. (nec 7200s)

 

av hardisker på 500gb har jeg bare erfaring med hitachi.. har ikke hatt noe tull med dem på de 4mnd jeg har hatt de ivertfall. mange harddisk havarier skyldes dorlige spenninger fra psu. trur du har valgt deg en veldig god en :)

 

av vista anbefalinger ville jeg bare lasta ned 2 versjoner og instalert de uten nøkkel. en 32 bit og en 64 bit. og kjøpt nøkkel til den versjonen som ga deg minst trøbbel!

Lenke til kommentar
de tinga du trengte "hjelp" til er jo de enkleste å finne.. da de tingene ofte har liten eller ingenting å si på ytelse.. hvis kabinettet skal vere så billig som mulig hadde

jeg valgt et aopen kabinett og solgt eller tatt vare på psu'en tilfelle nød situasjoner.

 

Har du et forslag?

jeg har bare hatt 1 dorlig erfaring med nec brennere. den låste seg helt engang og måtte kutte srømmen helt før den funka som den skulle igjen. (nec 7200s)

 

Kunne du linke meg en?

 

av hardisker på 500gb har jeg bare erfaring med hitachi.. har ikke hatt noe tull med dem på de 4mnd jeg har hatt de ivertfall. mange harddisk havarier skyldes dorlige spenninger fra psu. trur du har valgt deg en veldig god en :)

 

Kunne du også linke meg den hardisken?

 

 

----

gå for et 8800gts 512mb det har ca samme pris, bedre kjøler bedre ytelse

 

http://www.amentio.no/PartDetail.aspx?q=p:...bc:36132%3br:pg

 

så er jo hovedkort litt dyrt. skal du ikke kjøre CF eller klokke mye er det jo lit og spare der

 

forslag til et billigere kort?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...