Gå til innhold

Forkurs og fag.


Anbefalte innlegg

Hei. Jeg har fått tilbud på skoleplass nå, ved Hibu. Dette er et forkurs til ingeniør utdanninga..

Timeplanen er sånn som dette:

 

Norsk med sidemål 8 t / uke

Engelsk 4 t / uke

Matematikk 10 t / uke

Kjemi 2 t / uke

Fysikk 7 t / uke

Samfunnsfag 3 t / uke

 

Men ved Simulering og Spillutviklingen som jeg vil gå seinere trenger man bare matten og fysikken.. Har man bare de to fagene da? Eller må man igjennom hele shiten?

Endret av Ascubal
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jo hatt Norsk med sidemål, engelsk og samfunnsfag på vidregående.. Norsk og engelsk hadde jeg begge årene, usikker på sammfunnsfagen.. Gikk GK Elektro, VK1 Automatisering og VK2 Automasjon.

 

Grunnen til at jeg lurer er at hvis det er kun matten og fysikken jeg trenger og ta så kan jeg konsentrere meg mest om dette, da jeg har litt problemer i matte, så trenger så mye tid på det som mulig.. Og siden jeg må flytte så kunne en deltidsjobb vært aktuelt også..

Lenke til kommentar

Disse fagene som du kan ta på Hibu, er fag for å kunne oppnå generell studiekompetanse med disse vanlige tilleggsfagene som kreves som feks 2/3mx samt 2fy og denslags.

Ettersom du har gått vk2 yrkesfag så har du ikke generell studiekompetanse(tror jeg). Men uansett anbefaler deg og høre med en rådgiver på skolen, så får du nok svar på spørsmålene dine bedre enn her :)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg kom inn på tresemestordningen på Hibu, som er 6 uker skole i sommeren og et par timer ekstra i uka det første året. Det er for de som mangler 3mx og 2fy, jeg har 2fy fra før så jeg slipper å gå igjenom det på nytt da. Sende en mail og spørre er det greieste

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Jeg skal også begynne på forkurs hos HiBu til høsten. Jeg har GK og VK1 fra videregående og tror for min egen del at det lønner seg og ha alle fagene jeg får der. Hvis du derimot har noen av fagene fra før så ser jeg ikke noe problem i at du skal kunne slippe.

 

Vil anta at man trenger de fagene som er satt opp der for å kunne søke videre til Ingeniørfag, men hvis du har noen av fagene fra før så slipper du.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...