Gå til innhold

AoC: PVP vs. PVE server


Anbefalte innlegg

Vi er en liten gjeng som bryter ut fra en WoW guild og starter en ny AoC guild nå. VI kjørte en kjapp undersøkelse, og 65% ville på PVP server. Men fikk nå en melding av en av officer gutta om at det blir PVE server uansett. Grunnet var vist at 99% av beta testerene sider at PVP server er umulig å levle og få gjort noe på. Er det virkelig så vanskelig, er det betydelig vanskeligere en på PVP server i WoW?

 

Jeg synes AoC tiden blir litt rar uten PVP, ikke akuratt en carebear univer det der. Andre som har bestemt seg mellom PVP eller PVE server, noen som har noen tips eller erfaring å komme med rundt emne?

 

Jeg tror jeg går for PVP server uavhengig av hva andre velger, men dersom det er å sjukt dritt må jeg kansje revurdere. Erfaringer folkens?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quoter en annen bruker her på forumet, som skrev en veldig flott beskrivelse:

Hvis dere er redde for at det blir lite PvP på en PvE server, så kan jeg med sikkerhet si at det kommer ikke til å bli noe problem. PvP systemet i AoC virker veldig likt PvP systemet i DAoC (Og det er veeeldig bra). Ha egne soner dedikert til PvP fungerer flott, men ikke tenk på det som WoW sine battleground instancer siden det ikke er samme system.

 

Tro meg at FFA PvP kan være veldig slitsomt til tider, og istedet for å gjøre spillet til en god opplevelse, kan ende opp i en kveld med ren frustrasjon. Noen vil kanskje si at PvE er for carebears og blablablabla, men for min del trenger jeg ikke servertypen som en epeen enlarger.

 

PvP - Unconsolidated PvP: Kan være en utfordring og spennende å levle opp i, men også en stor frustrasjons faktor for spillere som er litt mer casual.

PvE - Consolidated PvP: Velge tid og sted for PvP slik at man kan fokusere på hva man egentlig vil bruke spilletiden sin på. Alle store PvP mål vil nok være i PvP områder alikevel.

 

Hvis man setter seg ned og tenker litt så ser jeg ikke noen fordeler med å velge en PvP server fremfor en PvE server. Eneste som kan kanskje plasseres i kategorien "fordel" må være muligheten til å "ganke" folk. Men for å være helt ærlig, så synes jeg ikke akkurat det er en måte å måle ferdigheter eller ha en god utfordring.

PvE-serverne i AoC er mer lik PvP-serverne i WoW, enn det PvP-FFA-serverne er.

 

PvE-Serverne = PvP i minigames og i PvP-sonene (border kingsdoms) i spillverdenen.

PvP-serverne = PvP overalt (bortsett fra i byer), alle kan drepe alle, ingen straff for ganking (de planlegger å legge inn et bounty-system though), ingen er trygge, selv ikke for sitt eget folkeslag eller guildies.

Lenke til kommentar

Kan quote en blog om PvP server:

 

"* Rez point camping - People would literally camp the rez points and gank people before they could load in. This NEEDS to be addressed. I spent 15 minutes trying to get away from the Stygian rez point.

* Griefing Questers - Griefers wait until you initiate a conversation with a NPC then gank you while you’re stuck in a quest dialog.

* Everyone stealths - *facepalm* Much more annoying than I ever thought possible. Having a caster stealth up and drop a nuke on me is… indescribably dumb.

* Ganking - Level 80’s can attack level 5’s and camp their rez points. In OB today level 26’s were camping level 20’s. So stupid."

 

Men jeg prøver PvP server først og ser hvordan det går. Kan jo alltids bytte om det er helt håpløst.

Lenke til kommentar
Kan quote en blog om PvP server:

 

"* Rez point camping - People would literally camp the rez points and gank people before they could load in. This NEEDS to be addressed. I spent 15 minutes trying to get away from the Stygian rez point.

* Griefing Questers - Griefers wait until you initiate a conversation with a NPC then gank you while you’re stuck in a quest dialog.

* Everyone stealths - *facepalm* Much more annoying than I ever thought possible. Having a caster stealth up and drop a nuke on me is… indescribably dumb.

* Ganking - Level 80’s can attack level 5’s and camp their rez points. In OB today level 26’s were camping level 20’s. So stupid."

 

Men jeg prøver PvP server først og ser hvordan det går. Kan jo alltids bytte om det er helt håpløst.

Da faller valget på PvE! Fy fader ser for meg mange timer med irritasjon om jeg skulle bli utsatt for det der. =/

Lenke til kommentar
Rez point camping - People would literally camp the rez points and gank people before they could load in. This NEEDS to be addressed. I spent 15 minutes trying to get away from the Stygian rez point.

 

Det er innført en buff/debuff etter at du resser, som hindrer deg i å bli angrepet samt angripe andre i 1min. Nokk tid til å komme seg vekk. Eventuelt kan du og velge andre steder og resse på. Du får opp et valg mellom dem plassene du har oppdaget.

Lenke til kommentar

jeg er utrolig dårlig taper og nekter å bli ganket. Så det blir pve server på meg, akkurat som i wow:) Dessuten er jeg kjent for at 80% av tiden min i wow er afk...tørr ikke tenke på hva som hadde skjedd med meg på en pvp server da:(

Endret av gamer73
Lenke til kommentar
Er det noe vits å gå PVP i det hele tatt? Får du noe lignende honor points, eller er det bare for å irritere?

En guild vil få en samlet "PvP rank" utifra hvor mye PvP folkene i guilden driver på med, og dette vil man også få fra "World PvP", en form for PvP man rett og slett ikke vil få oppleve i/på en PvE server.

 

Hva så om det er litt vanskeligere å levle på en PvP server kontra en PvE?

Det er jo uansett ikke tiden fra 1-80 man kommer til å bruke mest tid på, det er jo endgame som er det hele. Så det å havne opp på lvl 80 uten å få oppleve world PvP vil for meg være menings løst.

 

Er man en spiller som liker best å levle, plukke blomster og se på TV mens man spiller så passer man best til en PvE server.

 

Liker man seg best på endgame og er et konkuranse menneske så passer man best inn i et PvP samfunn, eller PvP server.. ^^

Endret av o(O)phus
Lenke til kommentar
Er det noe vits å gå PVP i det hele tatt? Får du noe lignende honor points, eller er det bare for å irritere?

En guild vil få en samlet "PvP rank" utifra hvor mye PvP folkene i guilden driver på med, og dette vil man også få fra "World PvP", en form for PvP man rett og slett ikke vil få oppleve i/på en PvE server.

 

Hva så om det er litt vanskeligere å levle på en PvP server kontra en PvE?

Det er jo uansett ikke tiden fra 1-80 man kommer til å bruke mest tid på, det er jo endgame som er det hele. Så det å havne opp på lvl 80 uten å få oppleve world PvP vil for meg være menings løst.

 

Er man en spiller som liker best å levle, plukke blomster og se på TV mens man spiller så passer man best til en PvE server.

 

Liker man seg best på endgame og er et konkuranse menneske så passer man best inn i et PvP samfunn, eller PvP server.. ^^

 

Helt enig med deg der o(O)phus. Endgamet som teller.

Lenke til kommentar

Tvinger offiserene deg til å joine en PvE server foreslår jeg at du finner deg en ny guild. PvP gir ganske enkelt mer content enn en PvE server noen gang vil. Dessuten er dette Hyboria, det skal være farlig å være der.

 

Hva som skjedde i open beta er uansett ikke representatvit for hvordan det blir på en PvP server.

 

En annen ting. AoC PvE server er ikke like WoW PvP server. AoC PvE har instanced PvP, det har man ikke på en WoW PvP server. AoC PvE = WoW PvE siden begge har instanced PvP.

 

Er det noe vits å gå PVP i det hele tatt? Får du noe lignende honor points, eller er det bare for å irritere?

En guild vil få en samlet "PvP rank" utifra hvor mye PvP folkene i guilden driver på med, og dette vil man også få fra "World PvP", en form for PvP man rett og slett ikke vil få oppleve i/på en PvE server.

 

Hva så om det er litt vanskeligere å levle på en PvP server kontra en PvE?

Det er jo uansett ikke tiden fra 1-80 man kommer til å bruke mest tid på, det er jo endgame som er det hele. Så det å havne opp på lvl 80 uten å få oppleve world PvP vil for meg være menings løst.

 

Er man en spiller som liker best å levle, plukke blomster og se på TV mens man spiller så passer man best til en PvE server.

 

Liker man seg best på endgame og er et konkuranse menneske så passer man best inn i et PvP samfunn, eller PvP server.. ^^

 

Kommer man seg ikke til level 80 fordi man generelt sett suger så spille det ingen rolle hvor artig man får det når man når end game.

Lenke til kommentar
En annen ting. AoC PvE server er ikke like WoW PvP server. AoC PvE har instanced PvP, det har man ikke på en WoW PvP server. AoC PvE = WoW PvE siden begge har instanced PvP.

 

Regnes Border Kingdoms som "instanced PvP", da?

 

Siege vil være instanced, Capture the skull vil være instanced, TA vil være instanced. Når det gjelder TBK så har FC gitt ut veldig lite eksakt information så jeg kan nesten ikke uttale meg om hvordan det blir. Det virker ihverfall som mange andre zoner er instansert, så hvorfor ikke TBK? Men det blir bare spekulasjoner.

 

Uansett så ligner AoC PvE mer på WoW PvE enn WoW PvP i MINE ØYNER. Ser man bort ifra TBK så blir de helt identisk bortsett fra at man kan bli "flagged" i WoW.

 

Når du quester i WoW på en PvP server riskikerer du å bli ganket av den andre factionen. Risikerer man dette på en AoC PvE server? NEI! For på en AoC PvE server bestemmer du selv når du vil drive med PvP.

Lenke til kommentar

Skal helt klart spille pvp(rp) selv, og ting jeg tror er viktig er å finne seg et guild, være vennlig, være hjelpsom, være generøs istedenfor grådig osv. Tror den sosiale delen blir veldig viktig dersom man vil overleve på pvp, og å finne noen greie folk å henge med og gjøre quests med.

Lenke til kommentar

Sliter selv med å bestemme meg for hvilken server jeg skal velge. Var rimelig skråsikker på PvE først, men har lest et par morsome historer på bl.a. AoC forumet og er blitt mer i tvil nå. Tror folk her det blir litt mer "sivilisert" på PvP-RP servere kontra PvP serverne? Altså, litt mindre hensynsløs dreping.

 

Ser også at de to største? norske guildene(Mor'di's Øksemenn) har tenkt å plassere seg på PvP servere. Mulig dette tipper i favør av PvP server da jeg muligens vil spille i en stor helnorsk guild i fremtiden.

Så langt har jeg bestemt meg for ikke å hoppe inn i noen guild da jeg vil vente å se hvordan folk fordeles på servere.

Satser på at det vil finnes muligheter for å joine noen gode guilder etter oppstart.

Så får bare satse på å finne meg noen å spille i gruppe sammen helt i starten, hvis det må til.

 

Edit: Her satser jeg nesten like mye som Espen Bredesen gitt :p

Endret av Konamixx
Lenke til kommentar
Tror folk her det blir litt mer "sivilisert" på PvP-RP servere kontra PvP serverne? Altså, litt mindre hensynsløs dreping.

 

Er rimelig sikker på at det blir akkurat like nådeløst på rp-pvp-servere som på en vanlig pvp server. Edit: Forskjellen blir vel at det blir mindre leet-duster og flere intellektuelle snobber.

Endret av Bellicus
Lenke til kommentar
Skal helt klart spille pvp(rp) selv, og ting jeg tror er viktig er å finne seg et guild, være vennlig, være hjelpsom, være generøs istedenfor grådig osv. Tror den sosiale delen blir veldig viktig dersom man vil overleve på pvp, og å finne noen greie folk å henge med og gjøre quests med.

Nja.

Tenker selv om jeg skal spille (RP her og) en skikkelig hensynsløs ond jævel, ikke ala corpse camping (det er ikke RP-ish) og generell griefing, men grådighet spiller ingen trille, tjener ikke noe på å være snill med hvermansen. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...