chase Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Hei Jeg har en bekjent som har en bil som jeg er litt interresert i. Peugeot 306 1996 modell 90 HK (66kW) 130.000 km Det jeg lurer på med denne bilen er om det er noe å se opp for mtp på motor, eller noe annet som er vanlig at ryker. Alle servicer er tatt på verksted osv. Hadde også vært greit med noen tips om litt lett effektøkning. På forhånd takk Petter
Skavold Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Bensin uten turbo er dyyyrt å trimme. Det blir mye breking og lite ull, om du skjønner hva jeg mener.
Mekker`n Skrevet 15. mai 2008 Skrevet 15. mai 2008 Peugeot Sport Lørenskog skaffer mye kule trim deler.. Kammer, eksos osv.. Står også en franskmann der som sikkert er født i en 306 og er veldig behjelpelig for de som kan fransk. Optimalt uten turbo får du vel tatt ut 130hester av dem og da får du med et avgass problem på kjøpet. Tror ikke dem rører innmaten i motoren da, men det er uansett langt fra gratis og sikkert uaktuelt.. Det er hvertfall muligheter. Sjekk at det ikke skraper når du bytter gir. Spesielt ned fra 3 og 2 gir. Pluss masse vanlig plukk. Dem er kanskje litt glad i nye deler, men alt er så enkelt og fort gjort. Det er en 12år gammal fransk bil så det kommer garantert no feil etterhvert.. Hva må du gi for den? Langt fra den beste bilen, men de ruster lite og er veldig kurante å skru på. Gode seter og god og kjøre.
chase Skrevet 17. mai 2008 Forfatter Skrevet 17. mai 2008 Girkassen er fin den, kanskje litt vanskelig å få den i revers av og til.. Jeg tenkte å få ut sånn ca 100 hk på den og så få litt sportsligere understell på den. Stiv, men komfortabel. Jeg vet ikke hvor mye jeg må gi for den, men kan tenke meg rundt 15 000. Skal sies at det er mye plukk på lakken rundtom, sjåføren har tatt borti i alle hjørner, så bakfanger må sikkert byttes skal jeg bli fornøyd. Interiørt er den strøken. Den fjernstyrte sentrallåsen fungerer bare til å låse opp med, ikke låse igjen. Fins det noen Peugeot høgger nært Bergen? Denne bilen har _ikke_ setene med veldig markert sidestøtte. Den er eid av en eier og som er rundt 60 år. Hva er normalt at ryker på denne? Kan evt spørre eier om ting som er skiftet.
fredster Skrevet 26. mai 2008 Skrevet 26. mai 2008 Du bør sjekke hvordan tilstanden på multikontakten er ! Det er den "ledningsbunten" som kommer inn i dørkarmen innerst mot motoren og inn i selve døren (vet ikke om du skjønte hva jeg mente, men jeg skal gå ut å ta et bilde av den etterhvert). Den har en tendens til å bli litt gåen etterhvert hvilket kan resultere i at div. av betjeningsknappene ikke fungerer skikkelig. F.eks. vindusheis ol. Det er en skikkelig drittjobb å bytte for det eksisterer av en eller annen grunn ikke noe koblingsskjema for dette, slik at ved et evt. bytte så må du enten finne frem et multimeter og ohme hver enkelt jæv&%¤ ledning eller kjøpe hele ledningsnettet med kontaktene (tror det koster rundt 2500,-). Du kan finne mye info på hjemmesidene til Peugeotklubben.
konduktans Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Girkassen er fin den, kanskje litt vanskelig å få den i revers av og til..Jeg tenkte å få ut sånn ca 100 hk på den og så få litt sportsligere understell på den. Stiv, men komfortabel. Jeg vet ikke hvor mye jeg må gi for den, men kan tenke meg rundt 15 000. Skal sies at det er mye plukk på lakken rundtom, sjåføren har tatt borti i alle hjørner, så bakfanger må sikkert byttes skal jeg bli fornøyd. Interiørt er den strøken. Den fjernstyrte sentrallåsen fungerer bare til å låse opp med, ikke låse igjen. Fins det noen Peugeot høgger nært Bergen? Denne bilen har _ikke_ setene med veldig markert sidestøtte. Den er eid av en eier og som er rundt 60 år. Hva er normalt at ryker på denne? Kan evt spørre eier om ting som er skiftet. Har en slik bil. 1996 1,6 XR. Den er også vanskelig å få i revers:/ Men det er en veldig god bil å kjøre. Skal sette på et par 5mm spacere fra biltema, sånn at felgene kommer litt ut i fra bilden, senke den litt foran og heve den litt bak. Dette i tillegg til nye setetrekk og skikkelig lyd gjør at jeg får en kjempegod førstebil. Min har forøvrig gått 97k, og er i så å si perfekt teknisk stand(selv om den har vært i en krasj). Den går ikke så veldig bra, men kjører fra pappa sin Citroën Xantia 1,8:) Jeg synes 15k er dritbillig for den, og gjør ikke annet enn å anbefale på høyest mulige vis. 130 000 km er ikke akkurat langt heller, så det er nok et røverkjøp. Bare sjekk at girkasse funker og at den ikke er vinglete. Ellers er det ikke så mye som kan gå galt:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå