Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

begge led lamper lyser?sykt.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

ja da. MEN OKASIN DET VIRKER IKKE SERRU..men har ikke ræva ful av kronner nå grunnet skatte smell hehe...(kjipt)

FORESTEN INGEN TING VIRKER! hehe..(veldig artig)

begge lampen lyser og den lampa på LCD skjermen min blinker akurrat som når gpu går på full guffe når du har overklokket litt for langt og systemet nekter og vise seg!!! (null skjermbilde)hehe

HJELP MEG!!!!!!!!!!!!har så sinnsykt!!!! lyst til og få overklokket skjermkortet mitt det det er godt for GANSKE MYE!!!!!.(8800GTX 640Mb) (blir jo litt hekta på tall når en begynner og overklokke :wow:

 

men svar nå på det jeg spør om da hvis begge lampene lyser??(hva er det????)

pluss at allt funket fint til jeg begynnte og montere den helvetse blokka på skjermkortet mitt..(min skyld at det ble lekasje)

 

men er det noen som har noen syns punkter om saken?kan jeg VIRKELIG ha kortslutta hovedkortet mitt med 20 dråpper vann ca??????

 

har også prøvd pciexe16_2 porten og den virker ikke den heller(merk at jeg har jump starta psu mellom 14 og 15 var det vel.(kortslutta de 2 punktene).(leste i et innlegg på forumet her og det og det virka)siden jeg ikke fikk starta faenskapet med på knapen min!!

WIBEROS ER DU ONLINE???trur du er den eneste som kan hjelpe meg nå..

virker ikke som noen andere her skjønne bæret.!

 

TAKK FOR ENDELIG SVAR,ER DET NOEN SOM HAR GRUNNLEGENDE KUNNSKAP OM DETTE PROBLEMET???

Endret av vectra94turbo
Lenke til kommentar

Vann i seg selv leder i grunn veldig dårlig (såfremt det er helt rent) men det er alltids noe støv e.l. på et hovedkort, så da skal det ikke stort til for å få en kortsluttning.. (du hadde kanskje tilogmed en form for inhibitor i vannet også?)..

Anyway.. et hoved kort har mange statisk sensitive komponenter.. Så det er ikke rare "kortsluttningen" som skal til før det er natta..

 

Jeg er lei for det, men jeg er ganske sikker på at hovedkortet ditt har tatt kvelden.. RIP

Lenke til kommentar

Veien til gode svar er ikke å rope ut med CAPS LOCK... Så vet du det :-)

 

Ventet du lenge før du skrudde på igjen etter vannsølet? Det må tørke lenge før det kan være trygt. Dessuten måte du nappe ut alt av strømkilder hvis du søler.. Koble fra PSU, og muliggens ta ut BIOS-batteriet(?) Hvis du ikke får bilde, og det bare lyser, så har nok okasin rett. HK er dødt.

Lenke til kommentar
Veien til gode svar er ikke å rope ut med CAPS LOCK... Så vet du det :-)

 

Ventet du lenge før du skrudde på igjen etter vannsølet? Det må tørke lenge før det kan være trygt. Dessuten måte du nappe ut alt av strømkilder hvis du søler.. Koble fra PSU, og muliggens ta ut BIOS-batteriet(?) Hvis du ikke får bilde, og det bare lyser, så har nok okasin rett. HK er dødt.

 

 

ikke noe jeg kan gjøre for og redde det????????? :dontgetit: lyser jop grønnt på HK mitt??

Lenke til kommentar

Sorry.. men du bør nok gå på finn.no og se om du kan finne en billig erstatning.. :(

Du kan faktisk greie å montere nytt hovedkort uten å legge inn os på nytt.. hmm så veiledning på det her for noen dager siden.. skal komme tilbake til det.

Men det behøver ikke bli dyrt dette her :)

Lenke til kommentar

Tja, trenger ikke å være like negativ som disse guttene da...

 

Du har en løsning, og det er nemelig å vaske hovedkortet grundig.

Det som kan være lurt er å bruke trykkluft på boks og blåse hovedkortet ordentlig rent før du begynner å vaske det (ikke bruk sjampo eller andre renseprodukter, kun rent vann), om du har en slik elektronikk rens på boks fra feks biltema så kan dette brukes isteden for å vaske det, men du må være grundig.

 

Selvsagt husker du hvor du sølte vann på hovedkortet og er sikker på at det var et avgrenset område så vask og rens kun der. Hvis ikke så vasker du hele sulamitten.

 

Det som er litt tricky er hvordan du skal tørke hele greia, om du har en ovn som kan holde en jevn temperatur på ca 35-40C så kan du bruke denne og la hk ligge der i omtrent 1 dag, hvis ikke så kan du bruke varmekabler eller noe annet så lenge kortet får ligge i fred. Uansett så er det lurt å bruke trykkluft en siste gang for å få bort eventuelt støv som har lagt seg mens kortet tørket. Ved bruk av kun varmekabler eller innetemperatur så tar det gjerne opp til 1 uke før det er trygt å bruke hk igjen.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Slutt å sutre Vectra94Turbo. :)

 

"Jeg har ikke ræva full av penger".. og annet tullprat blir *feil* når du nå har svidd av kroner (kanskje 2k++) på ett vannkjølingskit.

 

Vannkjøling er "risikosport" sammen med elektrisitet.

 

Ikke bare kan hk'et ditt ha tatt kvelden/skade, men kanskje det overprisede Nvidia skjermkortet ditt også?

 

Dette blir som å skru opp wastegate'n for mye.

Plustelig kommer det stygge lyder ved 4500rpm > 1.5bar boost, og en motors indre tar med seg turbin/turbo "på vei ut".

Morsomme hobbies kan være dyrt.

 

:D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...