Gå til innhold

Bekymringer ang. Ninja Gaiden 2


Anbefalte innlegg

OK, før all flamingen begynner, la meg betrygge dere - jeg er en hardcore fan av Ninja Gaiden.

Jeg digga spillet fra dag 1, det var bare tøft i alle mulige måter. Pinelsen, smerten, historien, kampene, jeg er en fan av Ninja Gaiden.

Og dagen de annonserte 2'ern, kunne jeg ikke sove etter å se gameplay videoen. Makan, det var tøffe saker det. Flotte grafikken med sterke farger, blodet som skvatt lyd når de traff bakken, alle våpnene, Ninpo er fortsatt tilstede, ALT.

 

Men så kom flere videoer, og flere. Og de avslørte jo en del, som de gjorde med originalen.

 

Og så kom angsten for at dette her ikke skulle leve opp til 1'ern. Eurogamer likte det, og imo er de pokker meg strenge folk. Gamereactor likte det godt. Men helt ærlig tror jeg de fleste kun ser på combat, combat og combat.

Ninja Gaiden er mer en det.

Start med Ryu Hayabusa. Stille, dødelig, sjarmerende, rask og en stor dose mer dødelig. Hans mest merkverdige trekk var vel at han var så stille. Nå snakker han som pinpokker mer en han virkelig trenger, stemmeskuespilleren er på nææær like god som originalen. Også... han snakker så mye. Spesielt på den nyeste videoen med vår "nye" Sonia. Dette er alt for langt unna vår normale Ryu vi kjenner.

 

Min andre bekymring er at spillet virker så langt alt for lineært. Jeg har ingenting i mot både lineære, historiedrevde spill og sandbox style aka GTA stil. Men, 4 år har gått, og designet i spillet har ikke revolusjonert seg det minste. Joda, selvsagt har grafikken forbedret seg. En selvfølge i seg selv.

Og jeg har jo sett Temple of Sacrifice videoen, man ser et langt, øde og dødt landskap, men Ryu blir likevel tvunget på en rett-forover vei. Og den Venezia-inspirerte banen var også lineær.

Og dette er jo umulig noe bedre når vi ikke blir servert gåter og nøkler og puslebiter i alle sett og former!

 

Alle gåtene(selv om de kanskje var i lettere grad) var en utrolig fin avveksling fra et perfekt kampsystem(ingen klager på denne fronten i 2'ern fra meg!). Tairon City var helt herlig når man fikk åpnet alle de portene, lukket på starten, men som gradvis og veldig fint åpnet seg litt etter litt.

Til slutt hadde jo man alle hemmelighetene og adgangene til alle deler av den sentrale byen.

 

Vel, her ender det. Del tanker. Kanskje jeg bare er en liten fjols som ikke ser det store bildet, men hvis det skulle være slik - bevis det til meg i denne topic'en.

Endret av bloodllines
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg aner ikke hvor puslespillene er hen, men hvis man søker etter trailere fra NG og NG black så finner man få eller ingen som viser folk som gjør:"Hent ditten plasser den på datten oppgaver."

 

Hensikten med trailerne man gir ut er jo å hype spillet. Siden hovedfokuset på NG spillene alltid har vært på kamp er det naturlig for dem og fokusere på det samme i trailerne de sender ut. For de fleste er det mer fristende å kjøpe et spill etter å ha sett filmsnutter/bilder der en friggin ninja denger shiten ut av monstre og annen dævelskap enn en ninja som løper gjennom en labyrint, plukker opp en statue, løper tilbake, og setter den et sted, slik at en port åpner seg. ^_^

Lenke til kommentar

Joda, likte dem veldig godt. Et lite puslespill som blir lagt inn her og der har Ninja Gaiden bare godt av. Bare fint med en pustepause innemellom kampene. I tillegg virket det aldri som om det bare var noe de hadde slengt på for å øke lengden på singleplayer. Det fungerte såppass godt i NG at jeg tviler på at de fjerner det elementet i NG2.

 

Itagaki (var det riktig?) har også denne gangen temmelig stor selvtillit angående spillet han jobber på. Jeg må bare inrømme at jeg ikke har noen håndfaste beviser som gjør at du kan slutte å bekymre deg, men jeg tror de som designer spillet er en såpass kompetent gjeng at de ikke fjerner et av de viktige elementene i det forrige spillet.

 

tl:dr

Det går nok bra.

Lenke til kommentar

Gammelt intervju men gir håp.

 

Kikizo: You mentioned in a recent EGM interview that you will make a Ninja Gaiden 2. So I know it's fairly early to talk about that project, but what direction would you like to take the franchise?

 

Itagaki: Basically the concept will not change. What we have in Ninja Gaiden 1 will still be there, and we will add a few elements to it and spice it up with new weapons and that kind of thing.

Lenke til kommentar

Jeg er nok en like stor fan av ninja gaiden som deg trådstarter..

 

Jeg digger Ryu's væremåte, hvis den blir det mongoloid, og barnslig vil det ødelegge mye, men er de virkelig så teite at de forandrer en karakter så mye? det tviler jeg på, mulig Ryu prater litt mer, men så lenge han er den hardcore Ryu vi kjenner skal jeg ikke klage.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...