Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

samme sentral?


Anbefalte innlegg

Er det ikke slik at NGT instalerer utstyr i telenor sine sentraler? Hvordan kan da NGT gi oss ADSL 26. Juni mens telenor sier det ikke er mulig fordi vi bor for langt unna sentralen. Vi kunne fått sånn 384/128 linje fra telenor, men den slutta di å selge den 17 januar :evil:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er det ikke slik at NGT instalerer utstyr i telenor sine sentraler? Hvordan kan da NGT gi oss ADSL 26. Juni mens telenor sier det ikke er mulig fordi vi bor for langt unna sentralen. Vi kunne fått sånn 384/128 linje fra telenor, men den slutta di å selge den 17 januar :evil:

 

Så kjøp den hastigheten hos noen andre, det er mange som leverer ADSL hvis du kan få fra Telenorpluss ADSL.

NGT bruker annet utstyr som muligens tåler mer og de er ivrigere på og selge med "prøv og se om det kanskje går" metoden enn Telenor Networks er.

Lenke til kommentar

Hvis jeg forstår deg riktig er det pga avstand på kobberlinja du har fått avslag? Jeg opplevde det samme, Telenor gadd ikke engang prøve siden strekket frea sentral til meg er 5100 meter. Mener å ha lest en plass at de ikke gidder over 3500 meter eller deromkring. Over det begynner det å bli veldig variabelt hva slags kvalitet man får på adsl-linja.

 

_HELDIGVIS_ for meg gjorde NGT et forsøk, men det var med forbehold om at jeg tok risiko med å uansett betale for installasjon osv selv om det kanskje ikke lot seg gjøre. Men det gikk bra det, nå sitter jeg med 704(864)/384 og har en link train (maks hastighet jeg kan få) på ca 1300/512. Så det er ikke umulig... :-)

 

Men jeg har nok hatt veldig flaks med linja mi, har du dårlig linje eller enda lenger strekk tror jeg eneste håp er sdsl. Mener å ha lest at det kan gå opp mot 7km med litt flaks, gutta på Catch/sdsl.no kan sikkert svare deg på dette.

Lenke til kommentar
_HELDIGVIS_ for meg gjorde NGT et forsøk, men det var med forbehold om at jeg tok risiko med å uansett betale for installasjon osv selv om det kanskje ikke lot seg gjøre. Men det gikk bra det, nå sitter jeg med 704(864)/384 og har en link train (maks hastighet jeg kan få) på ca 1300/512. Så det er ikke umulig... :-)

Hvordan fikk du dem til å gjøre det da?

 

Det stod på catch at jeg bodde over 3500 m fra sentralen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...