HDSoftware Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Folkens - Jeg trenger å vise et lite ikon til venstre for teksten i en kolonne i en listboks. Jeg kan i en DataGridView legge inn en Image column, men da får den en egen header samt at det blir en liten strek mellom ikonet og teksten. Ser for meg å prøve å lage en egen list kontroll (også for å teste og lære selvsagt) Noen som kan hinte litt om dette? Ole
GeirGrusom Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 (endret) Sjekk den valige List kontrollen, og sett OwnerDraw til OwnerDrawFixed Skriv inn tegnefunksjonen i DrawItem eventet husk at List tar alle datatyper i listen, ikke bare string, så hvis du skal ha med et bilde, lag en egen klasse for hver list item. Endret 14. mai 2008 av GeirGrusom
HDSoftware Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Sjekk den valige List kontrollen, og sett OwnerDraw til OwnerDrawFixedSkriv inn tegnefunksjonen i DrawItem eventet husk at List tar alle datatyper i listen, ikke bare string, så hvis du skal ha med et bilde, lag en egen klasse for hver list item. Høres ut til at dette er noe jeg bør sjekke ut, men kan ikek si jeg finner noe av det du sier. Kan du være litt mer spesifik? pfh takk Ole
HDSoftware Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 Sjekk den valige List kontrollen, og sett OwnerDraw til OwnerDrawFixedSkriv inn tegnefunksjonen i DrawItem eventet husk at List tar alle datatyper i listen, ikke bare string, så hvis du skal ha med et bilde, lag en egen klasse for hver list item. Ok. Fant sakene. De lå på DrawMode. Sjekker ut dette... Ole
Degeim Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Jeg kan ikke sjekke nett nå, men jeg er ganske sikker på at du kan fjerne både header og liten tynn strek mellom kolonnene i listview. Kanskje du kan bruke den?
HDSoftware Skrevet 14. mai 2008 Forfatter Skrevet 14. mai 2008 (endret) GeirGrusom: Det du sikter til er vel kansje det som denne karen gjør: <a href="http://www.codeproject.com/KB/list/XPTable.aspx" target="_blank">http://www.codeproject.com/KB/list/XPTable.aspx</a> Endret 14. mai 2008 av HDSoftware
GeirGrusom Skrevet 14. mai 2008 Skrevet 14. mai 2008 Jeg tenkte på vanlig listbox jeg, men ok, ja. Jeg har brukt ListView en gang til noe slikt, for å vise en progressbar i en av cellene.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå