Gå til innhold

Skjerm som informasjonsviser (lignende VFD-funksjon)


BlackH

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurer på om noen vet om det er noen måte å bruke en vanlig pc-skjerm som en informasjonsviser? Altså.. at den ikke er interaktiv (ikke en del av vanlig desktop'n), men at informasjonen kun styres via et program (litt som vanlig VFD display).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hei, jeg lurer på om noen vet om det er noen måte å bruke en vanlig pc-skjerm som en informasjonsviser? Altså.. at den ikke er interaktiv (ikke en del av vanlig desktop'n), men at informasjonen kun styres via et program (litt som vanlig VFD display).

 

Mener du uten den typiske Windows rammen (om du benytter Windows da ?) ?

Jeg har ikke selv dual screen løsning, men kansje du kan benytte dette og kjøre et stort DOS vindu på skjerm nr.2 som viser info du evt legger inn ?

Lenke til kommentar
Hei, jeg lurer på om noen vet om det er noen måte å bruke en vanlig pc-skjerm som en informasjonsviser? Altså.. at den ikke er interaktiv (ikke en del av vanlig desktop'n), men at informasjonen kun styres via et program (litt som vanlig VFD display).

 

Mener du uten den typiske Windows rammen (om du benytter Windows da ?) ?

Jeg har ikke selv dual screen løsning, men kansje du kan benytte dette og kjøre et stort DOS vindu på skjerm nr.2 som viser info du evt legger inn ?

Uten typiske windows desktop ja. Vanlig flerskjermløsningen er ikke det jeg ønsker. Musa vil da forsvinne inn på den skjermen som egentlig ikke er i bruk da (som bare skal vise info). Ønsker en måte å fjerne den helt fra desktop'n. Akkurat sånn som VFD infoskjermer er. Mulig man er nødt til å koble den til gjennom annet medium da.. usb kanskje?

Lenke til kommentar

Alle skjerme kan gjøre det ved å kjøre presntasjossoftwaren i full screen. Feks. du kan kjøre Windows Media player, PowerPoint ellet ligendnde programm i full screen.

 

Hvis du ønsker at publicum ikke skal ha muligheten til å røre og rote i det, da kan du disable mus og tastatur i Windows, eller rette og sleet koble dem fra maskinen.

Lenke til kommentar
Alle skjerme kan gjøre det ved å kjøre presntasjossoftwaren i full screen. Feks. du kan kjøre Windows Media player, PowerPoint ellet ligendnde programm i full screen.

 

Hvis du ønsker at publicum ikke skal ha muligheten til å røre og rote i det, da kan du disable mus og tastatur i Windows, eller rette og sleet koble dem fra maskinen.

Poenget er at jeg SELV ønsker å bruke PC-en som en vanlig pc uten at jeg selv har mulighet for å flytte musa over til presentasjonsskjermen. Vil ha den akkurat som en VFD skjerm.. noen gang sett musa havne inn på den kanskje? Den er ikke en del av skrivebordet, og er nettopp dette jeg ønsker.

 

Kjører 3 skjermer på skrivebordet til vanlig, og vet godt om en del muligheter der, men jeg har ikke kommet over noen mulighet for å skille en skjerm totalt fra skrivebordet for så å kunne bruke den som infoviser (gigantisk VFD i farger :p). For alt jeg vet, så er det kanskje ikke mulig ved bruk av vanlig skjermkort.. men jeg prøver å finne ut om det er mulig i det hele tatt.

 

Tanken bak det her er å kunne lage et egen infodisplay som kan vise temperaturer, værmeldinger, nyhetsinfo.. blabla.. uten å ha en EGEN pc for dette.. eller å trenge å ha den som en del av desktop'n min.

Lenke til kommentar
Tanken bak det her er å kunne lage et egen infodisplay som kan vise temperaturer, værmeldinger, nyhetsinfo.. blabla.. uten å ha en EGEN pc for dette.. eller å trenge å ha den som en del av desktop'n min.

Har du tenkt å programmere noe selv? Det er nok mulig å få til ved å enumerere skjermkort, f.eks GraphicsEnvironment i Java, eller Direct-X.

Å finne noe du kan bruke uten å programmere blir vel vanskelig. Alle program skrives for å vises på vanlig Windows skrivebord.

Lenke til kommentar
Tanken bak det her er å kunne lage et egen infodisplay som kan vise temperaturer, værmeldinger, nyhetsinfo.. blabla.. uten å ha en EGEN pc for dette.. eller å trenge å ha den som en del av desktop'n min.

Har du tenkt å programmere noe selv? Det er nok mulig å få til ved å enumerere skjermkort, f.eks GraphicsEnvironment i Java, eller Direct-X.

Å finne noe du kan bruke uten å programmere blir vel vanskelig. Alle program skrives for å vises på vanlig Windows skrivebord.

Går fint å programmere ting selv, og har tenkt at jeg nok må gjøre det i forbindelse med selve displaybiten, men det spørs hvor mye det er å programmere.. Har ingen erfaring med den type programmering fra før, og har ikke peiling på vanskelighetsgraden av det.

 

Men jeg begynner å få så mange skjermer, og hvor fett hadde det ikke vært å skru opp en lcd på veggen som bare viste div info tilsendt fra et program man hadde på PC-en? :D

Sikkert bedre enn sex! (sånn akkurat der og da, hehe)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...