Gå til innhold

Ny PC: Best mulig for minst mulig

Gjest medlem-77217

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-77217
Skrevet (endret)

Hei der. Har nettopp blitt konfirmert og har derfor masse penger mellom hendene, og i den anledningen tenkte jeg at jeg skulle bruke litt på ny PC, men samtidig har jeg ikke lyst til å bruke opp alt. Så derfor spør jeg dere om hva jeg bør kjøpe og da tenker jeg best mulig for minst mulig.

Kommer til å bygge PC-en selv, og vil ha Nvidia GeForce og Intel. PC-en vil brukes til en del spilling, men også en del photoshop / internett surfing. Trenger ikke skjerm, men trenger mus, tastatur og høytalere (5.1). Trenger et bra trådløst netverkskort siden jeg sitter på rommet mitt å spiller CSS.

Ser helst til at prisen ligger på 6-7 tusen kroner, men kan strekke meg så langt som 10 tusen.

Takk på forhånd.

Endret av medlem-77217
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fint hvis du oppgir hva du skal bruke PCen til, og om du har noen deler fra før (skjerm, tastatur, mus, kabinett osv.)

Ville anbefalt deg å kikke på HW.no's "spilleren" under anbefalinger:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738

Den er et OK utgangspunkt, men jeg ville droppet lydkortet (det interne på hovedkortet fungerer til de flestes bruk) og CPU-kjøleren (med mindre du har store planer om å klokke). Også må du vurdere mus, musematte og tastatur selv siden det er veldig individuelt hva folk foretrekker.

Det er nok en god idé å bytte ut grafikkortet også, feks til et Geforce 8800GT-kort, da det gir mer for pengene.

En siste ting er at jeg også ville valgt et Abit IP35 hovedkort fremfor det MSI P7N-kortet med mindre du vil ha SLI-muligheten.

Gjest medlem-77217
Skrevet (endret)
Fint hvis du oppgir hva du skal bruke PCen til, og om du har noen deler fra før (skjerm, tastatur, mus, kabinett osv.)

Ville anbefalt deg å kikke på HW.no's "spilleren" under anbefalinger:

https://prisguiden.no/vis_handlevog...?waggon_id=2738

Den er et OK utgangspunkt, men jeg ville droppet lydkortet (det interne på hovedkortet fungerer til de flestes bruk) og CPU-kjøleren (med mindre du har store planer om å klokke). Også må du vurdere mus, musematte og tastatur selv siden det er veldig individuelt hva folk foretrekker.

Det er nok en god idé å bytte ut grafikkortet også, feks til et Geforce 8800GT-kort, da det gir mer for pengene.

En siste ting er at jeg også ville valgt et Abit IP35 hovedkort fremfor det MSI P7N-kortet med mindre du vil ha SLI-muligheten.

Noe sånt?

https://prisguiden.no/vis_handlevog...waggon_id=72564

Takk for tipsa. :)

ENDRA FØRSTEPOST!

Endret av medlem-77217
Gjest medlem-77217
Skrevet
Jeg bestilte dette oppsettet i går. Mye bra for ikke så altfor mye penger. Uten høytalere/headset og skjerm ;)

Fix link. :ohmy:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...