Gå til innhold

Den Store Asus P5E64 WS Evolution Tråden


Nizzen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hnn, jeg la merke til noe igår kveld når jeg bottet maskinen pånytt, Marvel kontrollen detekterer ikke diskene under oppstart engang så da flyttet jeg dem over på SATA kontrolleren og da fungerte det som en drøm :)

 

Det er forresten Hitachi og Seagate 1TB disker det er snakk om, mulig kontrolleren ikke har støtte for dem?

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Installerte Vista64 på et P5E64 system med en enkelt (Samsung F1 500MB) disk. Dette har fungert som en drøm til nå. I går koblet jeg til 3 nye Samsung F1 1TB disker og konfigurerte de i RAID5 (SATA2-SATA4). BIOS ser alle disker, og alt ser ok ut til Vista har startet innlastingen av drivere, og da går den rett i restart (selv med safe mode). Er det noe jeg bør legge inn av drivere FØR jeg kobler til diskene? Hva er det som skjer?

 

Edit:

Gikk gjennom manualen på nytt, og fant denne paragrafen:

 

"If you want to boot the system from a hard disk drive included in a created RAID set, copy the RAID driver from the support DVD to a floppy disk before you install an operating system to the selected hard disk drive."

 

Mulig at det ligger noe her. Jeg har altså en disk med Vista64 allerede installert, og ytterligere 3 disker som er i ett RAID sett. Men i BIOS kommer alle diskene frem som RAID-disker. Går det an å legge inn RAID-driverne i etterkant?

Endret av xvis
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Stille det var i denne tråden a...

 

Nå dumper det snart inn et Evolution og en Q9650 i heimen. Har fått tak i et 2gb kit Cellshock 1866MHz moduler. Men etterhvert skal jeg ha 4gb minne. Nå anser jeg kortet så modent, at det vel har utpekt seg endel minne som går godt sammen med Evolution.

 

Spørsmålet blir da hvilke oc vennlige 2x2 kit som blir anbefalt?

 

Noen som vannkjøler nb? Tenkte å bruke en MCV30 nb blokk, og thermalright luftkjølere på vrm/mosfet. Er det standard festehull på kortet rundt nb? Blir standard nb kjøler gloheit ved høy minnehastighet/fsb?

 

Mange rare spørsmål dette, men håper de blir besvart. Er igang med tråden på xs, men har bare rukket noen sider.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Hei!

 

Jeg fikk mitt hovedkort ( https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341392 )i posten i dag.

 

Nå etter jeg har innstalert alt i kabinettet, startet jeg den opp. Den kjører i +-3 sec så stopper den så starer den av seg selv så stopper den i gjen så skjer dette om og om igjen.

 

Noen som vet hva problemet mitt er?

 

Dette kan ha noe med strømforsyning å gjøre. Har du sjekket at du har satt i 8 pin til cpu?

Lenke til kommentar
Hei!

 

Jeg fikk mitt hovedkort ( https://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=341392 )i posten i dag.

 

Nå etter jeg har innstalert alt i kabinettet, startet jeg den opp. Den kjører i +-3 sec så stopper den så starer den av seg selv så stopper den i gjen så skjer dette om og om igjen.

 

Noen som vet hva problemet mitt er?

 

Dette kan ha noe med strømforsyning å gjøre. Har du sjekket at du har satt i 8 pin til cpu?

 

Ja, nå har jeg byttet til 8 pin, men det skjer det samme.

Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Hei...

 

Jeg har ei HP-maskin som skulle fått åpnet for klokking da dette ikke går pga. hp sin OC sperre.-_-

Jeg har vurdert mange hovedkort. Jeg har ikke den beste hardwaren og trenger heller ikke det.

En viktig plage er at jeg har ddr2 ram fra før og vet ikke om jeg skal kjøpe et hk med ddr3 eller fortsette med ddr2. Jeg vil ha LGA 775 socket ,ikke et brikkesett fra nforce, og da er det vel ikke noe annet valg enn P45 eller x48, eller?

Har sett på noen tester og ser at x48 scorer litt høyere. Jeg skal også senere ha mulighet for crossfire.

Hvis ddr3 blir valget med x48, ser det ikke ut som noe annet valg enn rampage extreme og dette kortet.

Btw: Er det egentlig så stor forskjell på P45 og X48?

Kan jeg få noen tips?

Takk

Lenke til kommentar

Vel, men er det nødvendig å kjøre ddr3 ram? Prosessoren vil sikkert holde igjen (e6550 2,33Ghz uten klokk, vet ikke hvor høyt jeg får den med klokking).. Har senere tenkt å kjøpe en firekjerner i 9000-serien. Skal gjøre begge deler;)

Endret av Kupers
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...