Gå til innhold

Opptak fra AltiBox på PC.


Anbefalte innlegg

Vi får snart AltiBox her jeg bor.

I PC-en min nå har jeg en dobbel tuner og dobbel MPEG2-kodere i hardware, som lar meg ta opp 2 forskjellige kanaler samtidig, og lagre dem som MPEG2 på harddisk i PC-en i sanntid.

Dette TV-kortet har også en enkelt AV-inngang for opptak av et AV-signal som ikke trenger å tunes av PC-en.

Kun 2 forskjellige TV-signaler kan tas opp samtidig, enten en tuner og AV-inn, to AV-inn, eller to tunere som det er på dette kortet i PC-en.

Vil jeg kunne dra nytte av dette utstyret når AltiBox kommer i hus i løpet av sommeren?

Fins det noen annen løsning som lar meg ta opp 2 TV-kanaler samtidig på PC-en?

Jeg har 2 nettverkskort i maskinen, dersom det har noe å si.

Jeg har DVD-opptaker med harddisk fra før, og har bestilt PVR-dekoder og en ekstra dekoder til mitt abonnement. Opptak av 2 samtidige forskjellige TV-kanaler er et must for meg.

Endret av ^xRun^
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Altibox kjører med kryptering og Macadresse så du får ha to PVR motagere som tar opp forskjellige programmer om du må dette.Finnes en tråd om dette om dekryptering av altibox men dette har jeg ingen tro på er sann.Og ikke ville han fortelle dekrypteringsalgoritmen han brukte på sin PC.Jeg har også altibox nå men skal sette opp parabol med dertil tuner pga att dette systemet kjører linux og er åpen.Det er ikke altibox og er helt ubrukelig for min sin del da jeg liker å brenne ut filmer jeg har tatt opp på DVD

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...