Gå til innhold

Prosjekt: Hva slags nettside trenger du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det står at du er utdannet profesjonell!?

Hvordan kan du utdanne deg profesjonell a?

 

For det første burde du lære deg norsk rettskriving (er MANGE skrivefeil på både siden din og forumpostene dine).

Greit nok, så kan du kanskje HTML (men etter min mening (og mange andres virker det som), så kan du det IKKE godt nok).

Og kan du i det hele tatt et serversidespråk?

Det eneste du får laget med kun HTML er en informasjonsside som du må inn i webhotellet for å oppdatere!

 

Du ba i starten av tråden om forslag til hva du kunne lage, og da var det en som foreslo en festivalside der du kan søke etter festivalen i Norge.

Det blir UMULIG uten et serversidespråk. Med mindre du får vite om alle festivalene pr. epost og oppdaterer siden hele tiden, men da blir det dårlig med søkefunksjoner som også ble nevnt.

 

Sett deg ned og lær deg HTML og CSS først, deretter vil jeg foreslå at du lærer deg PHP.

Og for all del, ta imot kritikk. Du blir ikke bedre av å tenke "jeg er den beste, jeg kan alt".

Lenke til kommentar
...

Du ba i starten av tråden om forslag til hva du kunne lage, og da var det en som foreslo en festivalside der du kan søke etter festivalen i Norge.

Det blir UMULIG uten et serversidespråk. Med mindre du får vite om alle festivalene pr. epost og oppdaterer siden hele tiden, men da blir det dårlig med søkefunksjoner som også ble nevnt.

...

Litt off-topic: Han kan jo motta søk på e-post også :p

Lenke til kommentar
...

Du ba i starten av tråden om forslag til hva du kunne lage, og da var det en som foreslo en festivalside der du kan søke etter festivalen i Norge.

Det blir UMULIG uten et serversidespråk. Med mindre du får vite om alle festivalene pr. epost og oppdaterer siden hele tiden, men da blir det dårlig med søkefunksjoner som også ble nevnt.

...

Litt off-topic: Han kan jo motta søk på e-post også :p

"Send meg søkekriteriene pr. e-post, så får du svar i løpet av 2-3 virkedager" :lol:

Lenke til kommentar
Haha, jeg kan html, css, og php.. :lol:

 

Så gi oss eit godt bevis på det, då vel. Ikkje nødvendigvis fordi vi absolutt vil vite det, men fordi du har utgitt at du kan det så alt for godt på ein svært arrogant måte i heile tråden.

 

Og det med arroganse er det verste av alt, du avviser all kritikk, uansett saklighetsnivå. Dersom du vil utvikle deg, så er første steg å ta til seg kritikk.

 

Men, du er litt morsom og :)

Lenke til kommentar

Ønsker en side hvor jeg kan en tjeneste der jeg kan sende MMS-bilder fra telefonen min, for så å hente dem ned fra nettsiden via brukerinnlogging. :)

 

Ut i fra nettsiden din, virker du som en nybegynner - så kanskje du bør begynne med å lage en bedre side? Lære av feilene dine, ta i bruk all den konstruktive kritikken du har fått her og utvikle deg til en bedre webdesigner?

 

Evt. lage en blogg med Wordpress eller Joomla?

 

:)

Lenke til kommentar

Kan bare legge til at du også kan gjøre dette på de fleste andre telefoner. Dog kan det være nødvendig å lage en kontakt med epostadressen for at telefonen skal gi deg lov å sende til den. Du kan også sette opp videresending av mms til epost via et kodeord hos www.kjappsms.no

Lenke til kommentar

Usannsynlig festlig tråd! Den gjorde virkelig dagen min mye bedre. =)

Vil bare si at selv om jeg jobber som freelance webdesigner, er jeg ikke proff. Jeg lærer fortsatt, og er langt fra den beste. Jeg har nå 2 tråder her i denne kategorien hvor jeg spør om hjelp. Jeg kunne vært arrogant og levd i troen om at jeg kom til å finne løsningen selv, men jeg må bare legge meg paddeflat og spørre om hjelp.

Ydmykhet er alfa omega om man skal oppnå noe her i verden. Det er ihvertfall min erfaring.

Jeg var på konferanse om lærlingerplasser for medie-folk og da var det en kar fra VG TV som nevnte akkurat det. De hadde sparket folk som ikke eide ydmykhet men derimot trodde de eide verden.

Nevnte det bare for å sette ting litt i perspektiv.

 

En annen ting som er verdt å nevne er at om man ikke fremstår som profesjonell, blir man ikke oppfattet som profesjonell heller. Ingenting ved siden din fremstår som profesjonellt. Verken design eller tekst.

 

Har du forresten lest "The principles of beautiful webdesign" fra Sitepoint? Om ikke, les den.

Da vil du fort skjønne hvorfor du blir kritisert så hardt.

 

Gå back to basics og lær deg teorien. Jeg mistenker at du har hoppet over den.

Endret av Glisevask
Lenke til kommentar

Dette er en påminnelse om forumets retningslinjer og nettikette, la ikke uenighet og mobmentalitet gjøre at trådens tema endres til personangrep mot trådstarter. Videre poster som ikke er konstruktive, på tema eller harselerende vil bli fjernet uten varsel.

 

Reaksjoner til denne posten tas som vanlig på PM til meg eller en annen moderator og det oppfordres til å bruke rapporteringsfunksjonen dersom uønskede poster dukker opp.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Slettet+6132

Mitt tips til trådstarter er og begynne i det små, og få basicen på plass før en hopper over på større prosjekt.

Begynn gjerne med og kode helt enkle sider for og få ting som html, css og php skikkelig på plass. Hopper en over det har du ingen fremtid som web-designer

 

Og ikke kom her med løgner om at du ikke har brukt drag and drop programmer til og lage nettsiden, en kjenner fint igjen koden fra slike ting når en ser det.

(Med mindre det var meningen og la koden se slik ut, noe jeg tror og håper ikke stemmer)

 

Jeg er selv ikke særlig god til og lage nettsider, og lager derfor kun nettsider til eget bruk. Men jeg bruker ikke nettside programmer som lager siden for deg, jeg skriver heller inn all koden for hånd. For og så teste de med de vanligste nettleserne for og sjekke at det ser noenlunde likt ut.

 

Mitt tips er og være ydmyk, begynne i det små, og innse at mange her har mye mer erfaring enn det du har. De fleste her vil nok gjerne gi deg fine råd og tips om en ber om det på en god måte.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...