Gå til innhold

Nikon 55–200 mm f/4–5,6G noe å ha?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er skikkelig nybegynner og skal hive meg på en D40 bestilling iløpet av kvelden.

 

Det står mellom japanfotos Nikon D40 med kit til 2999kr og mpx tilbudet Nikon D40 med AFS 18-55mm og 55-200mm til 3540kr!

MPX: Nikon D40 med AFS 18-55mm og 55-200mm

 

Så det jeg lurer på, er det verdt å betale 541kr for Nikon 55–200 mm f/4–5,6G IF-ED AF-S DX objektivet?

 

Mvh

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp var det jeg antok selv også. Dette er jo et knalltilbud, nærmeste pris om er i nærheten er Elprice med samme pakka for 3999.

Nei det er vel bare å sette igang å bestille :w00t:

 

Når det gjelder væsker, vil jeg få kameraet med zoom objektivet påmontert ned i denne væsken:

Lowepro Topload Zoom 1

 

Eller må jeg da gå for denne, litt større versjonen:

Lowepro Rezo TLZ 20

 

Noen som har den siste versjonen der? Ser litt småkjip ut i forhold til Topload Zoom 1 syns jeg.

Lenke til kommentar

Du vil nok få plass til kameraet med telezoomobjektivet (55-200) påmontert i TLZ-1, men da får du ikke med standardlinsa (18-55).

 

D40 double zoom kit (som du ser på her) er veldig billig for tiden, i forhold til kit'et med kun et objektiv. Er nesten dumt å ikke legge på 500 kroner ekstra for et 55-200 (det kostet 2000-2500 kroner løst før det ble erstattet av VR-utgaven).

Lenke til kommentar

55-200mm er kjekt og ha. Har selv VR versjonen, men jeg merker ikke så mye forskjell med den når jeg har den på og av. Blir verre når du er oppe mellom 200-300mm.

 

Men nå ble vel VR versjonen kåret til årets objektiv i 2007 om jeg ikke tar feil? Så må jo være bra, er i allefall fornøyd med det jeg.

 

 

Fotovesken din; MÅ det være en veske? Er jo bedre med en lett sekk, plass til mer utstyr i den.

Lenke til kommentar

Det MÅ være en væske ja siden jeg har bestillt nå! ;)

Blir nok å kjøpe seg en større væske/ryggsekk når utstyret begynner å balle på seg.

 

Det ble:

Nikon D40 med AFS 18-55mm og 55-200mm

Sandisk 2048MB SecureDigital Extreme III

Lowepro Rezo TLZ 20

 

Satser på at jeg blir fornøyd:)

Bestille Fredags kveld fra MPX, håper jeg har det her i Bergen innen neste Fredag for da skal jeg reise! Tror dere de greier sende det til meg på 4 dager? Mandag er jo helligdag :(

Endret av Fre_ZZe
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...