Gå til innhold

oppgradering av skjermkort


Anbefalte innlegg

Jeg har tenkt å oppgradere pc,en til sommeren og det står imellom xfx 8800 gts g92 alpha dog eller xfx 9800 gtx g98.

Min strømforsyning er hx620w, har jeg strøm nok til en av disse korta?

For jeg har hørt folk har problemer med hx serien fra corsair på g92 skjermkort.

Burde jeg hoppe direkte til 9800 gtx for å unngå dette problemet?.

 

Vennligst gi meg seriøse meninger.

Endret av Mr_tranquilizer
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har selv en 8800GT med en HX620 PSU. Funker som en drøm:-).

Den er mer en kraftig nok til begge kortene. 9800GTX kortet er forresten bare et overklokket 8800GTS kort. Så hvis du har tenkt å overklokke kan du likesågodt gå for 8800GTS kortet og spare 500kr.

Lenke til kommentar

Håper dere er klar over at Nvidia har fjernet en viktig funksjon for tv-ut. Gjelder alle modeller fra 8800 og fremover, og alle Nvidia kort med tv-ut i Windows Vista. Problemet består i at hvis du velger tv som sekundær skjærm og klone modus, så kan du ikke starte en film på datan for så å få filmen vist på tv'n i en korrekt ratio. Dette står klart i release notes som følger med driverene til disse kortene. "Full-screen video mirror- Video& Television-Modidy Full-Screen Video Options- NOT availeable with Windows Vista(gjelder alle versioner av Nvidia baserte kort med tv-ut funksjon) NOT availeable with geforce 8 Series GPUs or later". Grunnen til dette er ifølge Nvidia; "Compliance with Microsoft’s Certified Output Protection Protocol (COPP) for content‐

protected media has prompted NVIDIA to remove this feature for all video." Dette er da bare tull fordi ATI ikke har noen problemer med å levere produkter som har denne funksjonen, og den virker både i Vista og XP! Har du ikke særlig interesse for tv-ut funksjonen er det jo bare å se bort fra dette innlegget. For dere som har interesse for det kan lese mer om dette i innlegget på Nvidias eget forum. Her er linken

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...