pippeungen Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Hadde vert fint om noen kunne gi tips til kule adventure pek-og-klikk spill
Gjest medlem-160666 Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 World of warcraft. Lord of the rings. www.wow-europe.com Ikke sikker Men tror det var www.lotr.com eller noe,søk på google vist du vil innom Lord of the rings.
pippeungen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 Er ikke intressert i online spill. LOTR har jeg.
Book Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 World of warcraft. Lord of the rings.www.wow-europe.com Dette har absolutt ingenting med pek-og-klikk eventyrspill å gjøre. On topic: Om du vil ha noe nytt så er den nye sam & max serien ganske bra.
Jørgen Sørheim Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 ScummVM + kompatible spill. Fint lite av det som har kommet ut i den senere tid kan matche den pakken. Om du kan leve med at det er bygget opp rundt plattform og ikke pek-og-klikk, er Psychonauts et genialt adventurespill.
Gjest medlem-160666 Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Book overlatt det til moderatorene, jeg kom jallefall med idear. Tanken er det som teller.
vikingkylling Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Jack Keane er ikke så verst. Jeg venter for øvrig på A Vampyre Story (fra folkene bak LucasArt-spillene) og Grey Matter (av Jane Jensen).
Loeve Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 (endret) Runaway og Siberia er to flotte titler fra senere år. Er du interessert i gamle spill må jeg bare få understreke det Psilocybe sa. Endret 9. mai 2008 av Loeve
pippeungen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 Har klart alle Sam and max episodene på sesong 1 og 2 Likte ikke så godt demoen til Jack kaene
Gjest medlem-160666 Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 www.runescape.com Det er klikk spill og adventure, slåssing, trehoging, magi, sverd osv...
Loeve Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Det er ikke et adventurespill, det er et rollespill. Adventure-spill er spill som Monkey Island, Sam 'n Max og resten av Lucasarts-titlene.
pippeungen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 Jeg tenkte på spill som minner om Broken Sword 1 og 2
radiohodet Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 (endret) Jeg tenkte på spill som minner om Broken Sword 1 og 2 Secret Files: Tunguska, NIBIRU: Age Of Secrets, Indiana Jones And The Fate Of Atlantis, selvfølgelig også Broken Sword 3 og 4 (Har også kommet en fanlaget Broken Sword 2.5, som foreløpig bare er på tysk, men kommer på engelsk.) Runaway: A Road Adventure kan vel komme under denne kategorien også.... Utrolig mange bra adventurespill ute på markedet forøvrig, både nye og gamle, selv om det ikke er så mange som topper Broken Sword 1, et spill som er et av tidenes beste uansett sjanger. (Indiana Jones & The Fate Of Atlantis er forøvrig ikke så langt unna, da.) Endret 9. mai 2008 av radiohodet
pippeungen Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 Får skaffe meg Indiana Jones (ligna mest på Broken sword 1-2)
Crazy Joe Davola Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Oioioi. Visste ikke at de holdt på med et fanlaget Broken Sword. Søkte etter det med en gang og lastet ned demo. Virker faktisk veldig bra. Er stor fan av Broken Sword. Broken Sword 1-2 er blant de beste pek-og-klikk spill jeg noen gang har spillt. Men det var tysk stemme på George Stobbart, og det passer ikke. Håper virkelig at Rolf Saxon er med i dette også, når det er ferdig. Må bare si takk til radiohodet, for en meget god nyhet!!
Gjest Slettet-NIoHlfL Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Book overlatt det til moderatorene, jeg kom jallefall med idear. Tanken er det som teller. Hyggelig at du prøver å hjelpe, men trådstarter spør om spill fra en spesifikk spillgenre kalt "point-and-click adventure games". Her bruker man altså musa til å peke og gi ut simple kommandoer som "pick up", "open/colse door", "use", "give", "walk to" osv, her ser man klare paralleller til den tiden advetnure-spill var tekstbaserte, dvs man måtte skrive kommandoene selv, for eksempel "Open door". Spillene har lite tradisjonell action, og i svært få av dem er det mulig å dø slik at man må spille om igjen. Utfordringen i spillet ligger i å løse en rekke gåter og samle informasjon gjennom dialoger. Spillene følger oftest en linær historie, og tradisjonelt har spillene vært svært humoristiske. I de senere år har det vært lite med slike spill, overgangen fra 2d til 3d gikk ikke særlig bra for denne genren. Nå, vel og merke ,ser vi en oppsving av tradisjonelle adveture-spill, med Telltale Games i førersetet med utgivelsene av Sam & Max-spillene.
Rampage Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Lite som topper Broken Sword 1 nei, helt korrekt. Ellers så ramser jo Psilocybe sin link opp de mest essensielle. Indiana Jones er også fantastisk, ikke noe dårlig valg pippeungen.
vikingkylling Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 For øvrig har vi det fan-lagde Zak McKraken 2, men det er foreløpig bare på tysk. I tillegg har vi King's Quest 9: The Silver Lining, men også det er fan-laget. Har ikke prøvd noen av dem ennå, så jeg kan ikke si noe om kvaliteten. Selv håper jeg på en offisiell eller fan-laget Maniac Mansion 3.
vikingkylling Skrevet 10. mai 2008 Skrevet 10. mai 2008 Bortsett fra Indiana Jones & The Fate of Atlantis, men det sier seg jo selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå