petters1 Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 hei. Noen som har noe tips? Jeg har pc med Vista Ultimat 32b. Når jeg prøver å melde denne inn i domenet (på windows server 2003 sp2)får jeg feilmelding: Følgende feil oppstod under forsøket på å koble til domenet [domenenavn]: det eksterne prosedyrekallet (PRC) mislyktes og ble ikke utført. Jeg har admin passord på serveren, og har utført dette mange ganger med pcer som kjører XP. det er ikke noe problem, men Vista pcen vil ikke. Jeg får jo brukt den mot serveren men skulle gjerne meldt den inn i domnet slik at jeg kunne bruke bla. lokal outlook via exchange, enklere tilgang til disker mm. Glad for tips!!!:-)
CrZy_T Skrevet 9. mai 2008 Skrevet 9. mai 2008 Google gir deg veldig mange løsningsforslag på dette problemet, det samme gjør Microsoft. De fleste løsningsforslagene er for forskjellige problemer (avhengig av om du f.eks kjører ISA, problemer etter SP2 upgrade, samt de typiske DNS-spørsmålene).
petters1 Skrevet 9. mai 2008 Forfatter Skrevet 9. mai 2008 Google gir deg veldig mange løsningsforslag på dette problemet, det samme gjør Microsoft. De fleste løsningsforslagene er for forskjellige problemer (avhengig av om du f.eks kjører ISA, problemer etter SP2 upgrade, samt de typiske DNS-spørsmålene). Jeg har prøvd diverse søk men finner ikke noe som passer / hjelper. er ikke så god på dette her, derfor spør jeg litt dumt. Hjelp.
Rairai Skrevet 3. juni 2008 Skrevet 3. juni 2008 Prøv og skriv inn FQDN istedet for bare domenet, altså det fullstendige domenenavnet. Har hatt problemer med det selv, og da hjalp det hvertfall.
Software_Scenario Skrevet 19. juni 2008 Skrevet 19. juni 2008 Du får vel egentlig bare starte med en standar feilsøking. Fra toppen av: Får du kontakt med DC'n?
petters1 Skrevet 24. juni 2008 Forfatter Skrevet 24. juni 2008 Du får vel egentlig bare starte med en standar feilsøking. Fra toppen av: Får du kontakt med DC'n? Ja. dersom jeg velger veien via nettverks id får jeg beskjed om att en konto for denne datamaskinen ble funnet i domenet. Vil du bruke den? Jeg velger ja, også komer feilmeldingen. datamaskinen kan ikke kobles til domenet fordi følgende feil oppstod: Det eksterne prosedyrekallet (RPC) mislyktes og ble ikke utført. har også prøvd meg med fullt domenenavn. har også prøvd å koble til domenet etter oppgradering til sp1 det endret ingenting.
bare-bone Skrevet 25. juni 2008 Skrevet 25. juni 2008 Du får vel egentlig bare starte med en standar feilsøking. Fra toppen av: Får du kontakt med DC'n? Ja. dersom jeg velger veien via nettverks id får jeg beskjed om att en konto for denne datamaskinen ble funnet i domenet. Vil du bruke den? Jeg velger ja, også komer feilmeldingen. datamaskinen kan ikke kobles til domenet fordi følgende feil oppstod: Det eksterne prosedyrekallet (RPC) mislyktes og ble ikke utført. har også prøvd meg med fullt domenenavn. har også prøvd å koble til domenet etter oppgradering til sp1 det endret ingenting. har du sjekket eventlog på serveren for å se om du finner noe å gå på der?
petters1 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Kan ikke se noe reaksjon i event viewer på exchange serveren.
petters1 Skrevet 25. juni 2008 Forfatter Skrevet 25. juni 2008 Eneste reaksjon jeg kan spore på serveren er att min maskinkonto i activ directory blir disabled etter att jeg har forsøkt å melde inn maskinen i domenet. Det kommer av serverens account lockout policy (aksepterer 0 invalid logon attempts)Jeg Enabler den før neste forsøk så det skal vel ikke ha noe å si.
bare-bone Skrevet 26. juni 2008 Skrevet 26. juni 2008 Eneste reaksjon jeg kan spore på serveren er att min maskinkonto i activ directory blir disabled etter att jeg har forsøkt å melde inn maskinen i domenet.Det kommer av serverens account lockout policy (aksepterer 0 invalid logon attempts)Jeg Enabler den før neste forsøk så det skal vel ikke ha noe å si. du kan jo forsøke å prestage pc accounten før du forsøker å melde maskina inn i domenet.
Gjest Slettet+9812398713 Skrevet 1. oktober 2008 Skrevet 1. oktober 2008 Se i eventloggen på DCene dine (ikke Exchangemaskinen, det er epost). Account Lockout Policy = 0 betyr at kontoen ikke låses. Aldri. Ettersom objektet blir deaktivert feiler jobben. Prøv å opprette objektet som nevnt over.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå