Gå til innhold

Bioshock blir film

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Selve kjernen i Bioshock-fortellingen er Rapture hva? Og dette falmende utopiet er vel direkte avledet fra en historie om en øy i "Brave New World", av Aldous Huxley, der eliten bygger et reservat som kollapser fordi alle er så ekstremt individualistiske. Nå har jeg aldri spilt Bioshock, men inspirasjonen er vel åpenbar? Så hvorfor ikke basere filmen på denne ideen til Huxley, og ikke et dataspill? Filmskapere har jo aldri klart å gjenskape atmosfæren i dataspill, på kino. Dette prosjektet har jeg liten tro på.

Endret av Do_the_Bender
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ser frem til filmen, Bioshock, og spessielt Rapture har mye histoprie som kan fortelles

(selv om at jeg mener at det er andre tittler som fortjener å bli filmatisert mer en Bioshock (Max Payne, System Shock 2, m.m.))

Skrevet
Selve kjernen i Bioshock-fortellingen er Rapture hva? Og dette falmende utopiet er vel direkte avledet fra en historie om en øy i "Brave New World", av Aldous Huxley, der eliten bygger et reservat som kollapser fordi alle er så ekstremt individualistiske. Nå har jeg aldri spilt Bioshock, men inspirasjonen er vel åpenbar? Så hvorfor ikke basere filmen på denne ideen til Huxley, og ikke et dataspill? Filmskapere har jo aldri klart å gjenskape atmosfæren i dataspill, på kino. Dette prosjektet har jeg liten tro på.

Noen har misforstått :)

• 1 måned senere...
  • 1 måned senere...
Skrevet
Hm, er tydeligvis bare jeg som ikke syntes spillet var noe særlig bra. Jaja, kan jo bli en kul film av det fordi.

Slapp av, du er ikke alene.... Spillet var bare noe drit ;)

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...