Gå til innhold

Radeon 8500 OEM flashing


DuraN

Anbefalte innlegg

Jeg sitter å leser på rage3D-forumet, som sannsynligvis er det største og mest innholdsrike forumet for ATi... En fyr der, John Hoek, har laga ett flash-program som flasher OEM-kort(de som er klokka på 250/250) med Retail bios. jeg har lest masse poster der folk har klokka sine OEM kort til 285 mhz uten ekstra kjøling. dette er uten "artifacts", som de kaller det, dvs bugs i f.eks 3dmark2001. sjekk på

 

http://www.home.zonnet.nl/hoek89

 

Med ramsinks klarer de 305 mhz som det høyeste, uten bugs da.

 

PS: Et eksempel på et OEM kort er PoV, Club 3D osv.

 

Håper dere får OEM korta deres høyere etter flashinga :smile:

 

[ Denne Melding var redigert av: DuraN på 2002-01-11 14:29 ]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Se i noen av de tidligere trådene der jeg har fortalt om akkurat samme emnet...

 

Med det nyeste versjonen av John Hoek sin BIOS-flasher kan man også klokke retail-kort i "Ultra"-hastigheter..!

 

Det er bare synd at den nyeste batchen med Club3D-kort fra Amraam kun er klokket til 250 MHz...Men med bedre BIOS samt ramsinks og "blyanttrikset" på noen motstander som styrer spenningen til minnet og GPU, er det fullt mulig å klokke til 300MHz.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 16:37, Cent~ skrev:

Club 3D kortene er ikke OEM kort.. Det er bare ATI RADEON 8500 kort pakket i en eske som det står Club 3D utpå.


Cent~


ATI skiller vel mellom OEM og Retail på hastigheten, de Club3D-kortene Amraam har nå er 250 såvidt jeg vet.

Lurer litt på hvordan Amraam kan være så dønn sikre på at disse kortene faktisk er produsert av ATI, nederst på Club3D sin side står Colorpower nevnt. Powercolor er en produsent av grafikkort. Skulle vært greit å vite om det faktisk var eksakt samme komponenter på disse kortene.... Noen som vet?

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-01-11 14:29, DuraN skrev:

Jeg sitter å leser på rage3D-forumet, som sannsynligvis er det største og mest innholdsrike forumet for ATi... En fyr der, John Hoek, har laga ett flash-program som flasher OEM-kort(de som er klokka på 250/250) med Retail bios. jeg har lest masse poster der folk har klokka sine OEM kort til 285 mhz uten ekstra kjøling. dette er uten "artifacts", som de kaller det, dvs bugs i f.eks 3dmark2001. sjekk på




Med ramsinks klarer de 305 mhz som det høyeste, uten bugs da.


PS: Et eksempel på et OEM kort er PoV, Club 3D osv.


Håper dere får OEM korta deres høyere etter flashinga :smile:


[ Denne Melding var redigert av: DuraN på 2002-01-11 14:29 ]


Får ikke lastet den ned der da denne linken ikke virker

Lenke til kommentar

Husk at Club3D kortene "bare" har 350 MHz Ramdac mot de org. 400 MHz. Vet ikke helt selv hva dette har å si. Selv får jeg klokka kortet til 285/270 før jeg får masse artifacts på Vertex-Shader testen på 3DMark. Tror ramsinks og en bedre vifte/kjøling vil hjelpe litt. Jeg prøvde også å flashe kortet til orginalt 275/275, men fikk fortsatt de samme artifactsene. Skal prøve blyant-trikset så fort jeg får tak i et multimeter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...