Gå til innhold

Nytt normal objektiv til Nikon D40

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville valgt det siste. Det går for å være hakket bedre enn 17-70 iht de testene jeg har sett. 18-50 er også f/2.8 i hele brennvidden. Ellers får tamrons 17-50 f/2.8 mye skryt.

Har forøvrig ikke testet noen av dem, så dette er den synsingen du ikke var så interessert i :-)

Skrevet

Sigma 17-70 er nesten aldri noe godt valg for nikonister. Nikon 18-70 er bedre på alle måter, og kan plukkes opp billig på bruktmarkedet. Den 2/3 blender du vinner på vidvinkel er lite verdt.

Skrevet (endret)

Skjønner nå at dette kan utvikle seg til en dyr hobby..

Det er greit med synsing når synsinga er matnyttig. :yes:

Er det noen som har peiling hva ca total pris blir på Sigma 18-50 f/2,8 fra statene?

Funnet et på Ebay til USD 500 + USD 50 i frakt.

Endret av sofus71
Skrevet

Dyr hobbykan det fort bli, og da synser jeg ikke for å si det sånn. Hvis du vil hive deg på den biten så spar litt til og kjøp Nikon 17-55 f/2.8. Koster 9000 på JP. Imponerende objektiv, helt klart min favoritt i min samling :-)

Skrevet

dersom du føler du kan ta deg "råd" til sistnevnte (18-50), ville jeg anbefalt den.

Er ikke sikker på om det er så stor forskjell på kitobjektivet mtp kvalitet og 17-70 (bortsett fra at du har større zoom-område).

Er dumt å bruke 2500,- og ikke bli fornøyd. er nok bedre å bruke ~1000,- mer da

Skrevet

Er det noen som har peiling hva ca total pris blir på Sigma 18-50 f/2,8 fra statene?

Jeg ville helt klart gått for 18-50 macro, kjøpt i Norge. Du mister litt tele ifht 17-70, så du må selv velge om dette er viktig for deg, men du får bedre optiske egenskaper og lysstyrke. Sigma 18-50/2.8 macro selges for 2990,- på Japanphoto, hvilket er en meget god pris. Da har du også alle norske forbrukerrettigheter.

Skrevet

Jeg ville ha gått for en Nikon 18-70 eller Nikon 16-85 VR. Førstnevnte gir mye kvalitet for penga - god skarphet, fin farge -og kontrastgjengivelse. 16-85 VR gir enda skarpere bilder og har VR.

Skrevet (endret)

Kjøpte meg 16-85mm vr som en oppgradering fra 18-135mm kit linse til mitt nikon D80, og må si jeg er kjempe fornøyd. liker veldig godt 16mm ;)

Men har kun kit linsa og sammenligne med..... Lykke til...

Endret av ermaxz1000
Skrevet
Kjøpte meg 16-85mm vr som en oppgradering fra 18-135mm kit linse til mitt nikon D80, og må si jeg er kjempe fornøyd. liker veldig godt 16mm ;)

Men har kun kit linsa og sammenligne med..... Lykke til...

Jeg skal også gå over til 16-85, den er endel dyrere enn Sigma/Tamron f/2.8-zoomene 17/18-50, men mange av oss setter stor pris både på VR, ekstra millimetre på vidvinkel og noe mer tele. Når det gjelder Sigma 18-50 fra USA, så er diverse småfeil såpass utbredt på disse zoom-objektivene fra Sigma og Tamron, at jeg ikke veit om jeg hadde våget. Fastbrennvidder fra Sigma/Tamron/Tokina, og Nikon-objektiver, er jeg mye mindre redd for å bestille langveisfra.

Skrevet

Jeg ville helt klart gått for 18-50 macro, kjøpt i Norge. Du mister litt tele ifht 17-70, så du må selv velge om dette er viktig for deg, men du får bedre optiske egenskaper og lysstyrke. Sigma 18-50/2.8 macro selges for 2990,- på Japanphoto, hvilket er en meget god pris. Da har du også alle norske forbrukerrettigheter.

Objektiv underveis fra Japan Foto. Det ble 18-50 f/2,8.

Gleder meg stort til pakken kommer. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...