Gå til innhold

Skal handle ny pc hos psdata for rundt 10k, trenger litt feedback på oppsette før handel 19mai kl 1730

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Pga no strømproblemer gikk pc min dørken så nå må jeg ha en ny. Cluet er det at jeg må kjøpe den hos ps.no. Det jeg har er kabinett(Antec nine hundred), tastatur og mus, skjerm.

PC-en blir brukt mye til film, spill og musikk.

Kunne noen her hjelpe med å sette opp noen oppsett?

Endret av offroadman
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Handlevogn Ps.no

Den ser vel bra ut, vet ikke om du kanskje vil ha Quadcore cpu, men jeg vil nå si at E8400 er en meget bra cpu.

OS vet jeg ikke om du har, men jeg tok det ikke med, for det synes jeg du kan finne selv.

OS er mer hva man selv vil ha. :)

Endret av skreii
Skrevet (endret)
en ting jeg lurer på er det vanskelig å montere hovedkorte i Antec nine hundred ?

Før jeg kjøpte det hadde mange sagt at det var litt knotete, så jeg var forberett på at det sku vær litt stress å montere. Men da jeg monterte hk'n ble jeg overraska over hvor greit det var. Hadde grei plass å jobbe med.

Handlevogna var tom..

Glemte å si at PC-en blir kobla til forsterker og hd tv. Så lyden vil jeg gjerne ha kobla via optisk, bilde via hdmi.

Endret av offroadman
Skrevet
Denne bør vel klare de fleste spill greit?

Fikk ikke opp noe på linken til til skjermkortet, men må si at det andre så veldig bra ut i alle fall :) Tror du skal få spillt det meste med det der.

Skrevet

Det systemet der skal nok funke ganske bra :)

Tror ikke du vil angre =D

Håper du får plass til 9800Gx2 i kabinettet da :)

Det er ganske stort/langt

;)

Skrevet

Etter egene erfaringer og div tester har jeg sett at det er lite vits og kjøpe Raptor disker i dag. Pr dags dato er en ny harddisk på 500/750 minimalt tregere om ikke raskere enn en Raptor, du får fint en 750Gb for 100 lappen billigere enn 73Gb Raptoren, og slenger du på en 100-200kr så får du en god Terra disk.

Skrevet
Etter egene erfaringer og div tester har jeg sett at det er lite vits og kjøpe Raptor disker i dag. Pr dags dato er en ny harddisk på 500/750 minimalt tregere om ikke raskere enn en Raptor, du får fint en 750Gb for 100 lappen billigere enn 73Gb Raptoren, og slenger du på en 100-200kr så får du en god Terra disk.

Skjønner det at man får mye mer lagring vist man hiver på noen hundrelapper, men jeg vil ha en sys-disk som er rask og effektiv og har vell ikke behov for mer enn max 100gb på den.. Vil sleppe å dele hdd'n opp fordi den er så stor

Skrevet

Sitter klar til å bestille ny maskin nå, men er i tvil ang skjermkort. Har liten til null peil på dette område.. Har satt opp maskina med GX2, men er saklig i tvil siden det kommer så mange nye kort nå.

Frister veldig med et 4870(spesielt ett x2) kort. dribble.gif

Noen som kan hjelpe meg litt?

Vis jeg skulle kjøpe et 3870 nå, kunne jeg da kjøpt et 4870 senere å kjørt CF med de? Åssen ville det funka isåfall?

har satt av 4500 til skjermkort

Skrevet (endret)

Jeg ville gått for 9800GX2.

Men det er jo ganske langt, men tror det skal gå i ditt kabinett

EDIT: hmm etter å ha lest litt rundt på nettet, så ser det ut til at 9800gx2 vil ha litt problemer med å passe i et Antec Nine Hundred :<

Endret av skreii

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...