Gå til innhold

.......SLETT........


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin den, men 8800GT/GTS 512 er både billigere og bedre enn 9600. Jeg personlig ville nok gått for dobbel GT eller GTS, 9000-serien yter ikke så mye bedre enn 8000 grunnet samme prosessor.

 

Edit: I tillegg er jo Thermalright Ultra 120 Extreme en bedre kjøler, men så lenge du ikke skal overklokke holder 9700 lenge.

Endret av Potetfar
Lenke til kommentar

i testar som 3dmark vil du nok kanskje få litt høgare poengsum med 8800gt eller 9600gt, men det er ikkje så mange spel som utnyttar SLI på ein tilfredsstillande måte. Difor vil eg anbefale deg eit 9800gtx, evt oppgradera seinare med eit 9800gtx til.

 

Skal personleg ikkje seia at eg veit ytelsen for anten 9600gt eller 8800gt sett mot eit 9800gtx, men eg antar at 9800gtz til den prisen det er no er det beste kjøpet. Andre må gjerne kome med innspel.

Lenke til kommentar

Ja, eller han kan som oss andre bruke google og søke. F.eks Review 9600GT SLi.

 

Eller ta en kikk på charts hos Tomshardware.com

 

2x 8800GT vil yte bedre enn 9800GTX i spill som støtter SLI, det samme vil 2x 9600GT. Totalt sett så yter 8800GT i SLi en del bedre enn 9600GT i SLi, men 9600GT i SLi skalerer litt bedre enn 8800GT i SLi. (bra setning?)

 

Å kjøpe en maskin basert på 680i brikkesettet er å skyte seg selv litt i foten, og i alle fall ikke anbefalt om du ikke helt vet hva du driver med. Nvidia brikkesett og Intel prosessor er litt lotto i dag.

 

Ville kjørt sikkert, kjøpt et Intel P35 hovedkort(Gigabyte DS3/DS4, Abit IP35 eller lignende) og et 9800GTX. Resten er greit. Sparer også noen kroner.

Lenke til kommentar

Nei, bare hovedkort med Nvidia brikkesett støtter SLi.

 

Du må mao gjøre et valg. Det finnes da nyere Nvidia 750 og 780 SLi kort, hvor mye bedre de er er da et åpent spørsmål.

 

Viser seg da ofte at det er mer hensiktsmessig å bare bytte ut skjermkortet med et nytt kraftigere kort foran å kjøpe et lignende kort og sette opp i SLi.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...